پسته ایران

تمایل لبنانی‌ها برای دریافت تجربیات تولید و صادرات پسته ایران

«پسته» یکی از مهمترین محصولات کشاورزی ایران است که خصوصاً با توجه به مقبولیت در بازار جهانی، از بعد صادراتی برای ایران حائز اهمیت است. تقریباً‌می تواند گفت که پسته در هیچ کشوری مانند ایران ریشه دار نیست. کشورمان می‌تواند با چند تمهید ساده و با همین منابع فعلی تا سه‌برابر افزایش تولید داشته باشد،اما با این حال بسیاری از کشورها خواهان استفاده از تجربیات ایران در تولید پسته هستند.

داده‌های آماری در تولید پسته حکایت از توانمندی و پیشتازی کشاورزان ایرانی دارد. در این میان توجه ویژه به ارتقاء سطح دانش کشاورزان، بهره‌گیری از فناوری های نوین و گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، می‌تواند با به‌کارگیری همین منابع فعلی، میزان تولید در واحد سطح را افزایش دهد. این مهم می‌تواند یکی از مهمترین راهکارها برای تولید افزونتر، سهم بیشتر در بازارهای جهانی، اشتغال بیشتر و گامی مهم در تحقق اقتصاد‌ مقاومتی باشد.

محمود صادقی, مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی تولیدکنندگان پسته ایران گفت: فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی کشور لبنان به دنبال انتقال تجربیات تولید و صادرات در حوزه کشاورزی ایران به کشور متبوع خود هستند. وی از تمایل هیات تجاری لبنان برای انتقال رمز و رازهایی که منجر به موفقیت پسته ایران در عرصه تولید و صادرات جهانی شده، به این کشور خبر داد.

صادقی با اشاره به برگزاری نشست مشترکی با هیات تجاری لبنان در اتاق تعاون ایران درباره مهمترین عوامل موفقیت تولید پسته در ایران گفت:در این نشست، در خصوص روند تولید پسته از مزرعه، عمل آوری و بسته بندی تا بازار مصرف صحبت شد. وی با اشاره به عملکرد موفق شرکت تعاونی پسته رفسنجان افزود: الگوی تعاونی که با تجمیع سرمایه های خرد کاهش ریسک و هزینه ها را به دنبال دارد، الگوی موفقی است که می تواند نیازهای کشاورزان از جمله ادوات و کالاهای کشاورزی را تهیه و با کمترین هزینه در دسترس کشاورزان قرار دهد.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه، پسته به عنوان محصولی راهبردی و ارزآور در اقتصاد کشور محسوب می شود، بیان کرد: عوامل زیادی برای تولید تا صادرات پسته وجود دارد که در هر قدم باید آسیب شناسی صورت گیرد تا بتوان سرمایه گذاری موفقی را برنامه ریزی کرد. به گفته این فعال اقتصادی، پسته این محصول کشاورزی که جزو نخستین و ارزآورترین کالاها بعد از نفت است، می تواند با همکاری نزدیک با مراکز علمی و پژوهشی و اجرای پروژه های مشترک با شرکت های دانش بنیان، در مقابل حوادث طبیعی مانند تغییرات اقلیمی، خشکسالی، گرمازدگی و سرمازدگی، مصون بماند.

پایان خبر/

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)