راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار سرگرمی برای کودکان

آیا از بچه ها لذت می برید؟ آیا بچه ها شما را دوست دارند؟ آیا می توانید داستان بگویید، دلقک باشید، ورزش کنید یا آلات موسیقی؟ اگر چنین است، ممکن است بتوانید یک کسب و کار کوچک برای سرگرمی کودکان راه اندازی کنید. می توانید برای خودتان کار کنید و در عین حال پول خوبی به دست آورید. راه‌های زیادی برای سرگرم کردن بچه‌ها به اندازه علایق و استعدادها وجود دارد و ایجاد جایگاهی با مجموعه‌های زیر می‌تواند راهی عالی برای تکمیل درآمد شما یا ایجاد یک کسب و کار قوی باشد.

در اینجا تعدادی از راه های سرگرم کردن کودکان آورده شده است:

  • دلقک
  • طبل زدن
  • کار با حیوانات
  • ورزش ها
  • شعبده بازي
  • هنر و صنایع دستی
  • نقاشی صورت
  • موسیقی
  • نمایش عروسکی
  • داستان سرایی
  • صخره نوردی

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مورد سرگرم کردن کودکان در نظر داشته باشید:

  1. در حالی که کار با بچه ها ممکن است آسان به نظر برسد، کودکان خردسال مخاطبان بسیار سختی هستند.اگر چیزی را دوست نداشته باشند، بلند می شوند و راه می روند یا فریاد می زنند و چیزهایی را پرت می کنند. وظیفه شما در یک مهمانی این است که توجه گروهی از افراد را به خود جلب کنید. هرچه مسلط تر باشید و برای موارد غیرمنتظره آمادگی بیشتری داشته باشید، وضعیت بهتری خواهید داشت.
  2. در حالی که این کودکان هستند که شما آنها را سرگرم می کنید و والدین هستند که شما را استخدام می کنند اطمینان حاصل کنید که ایده های آنها را در عمل خود گنجانده اید و علاقه ها و ناخوشایندهای فرزند خاص آنها را در نظر بگیرید. آیا پسر خجالتی است؟ آیا فعالیت، آهنگ، ترفند جادویی خاصی وجود دارد که دختر آن را به طور خاص دوست داشته باشد؟
  3.  در کاری که انجام می دهید و همچنین مکان و نحوه انجام آن خلاق باشید. سرگرمی کودکان به جادو و بادکنک محدود نمی شود. به عنوان مثال، کودکی که به علم علاقه دارد، ممکن است از فعالیتی مانند ساخت موشک های مدل یا کار با آهنربا لذت ببرد. در حالی که جشن تولد ممکن است بدیهی ترین انتخاب باشد، به اردوهای روزانه، برنامه های بعد از مدرسه و رویدادهای محلی و نمایشگاه های خیابانی فکر کنید.

یک عمل ایجاد کنید

زمانی که به عنوان سرگرم کننده در جشن تولد یک کودک هستید، مراقب کارهای آنها باشید. آیا آنها توجه بچه ها را به خود جلب می کنند؟ اگر چنین است، چگونه؟ معمولاً ترکیبی از سرگرمی خالص، آموزش، و بخشی اختصاص داده شده به فعالیت عملی و تعاملی وجود دارد. توجه داشته باشید که شوخ طبعی برای جلب توجه و جلب توجه کودکان کلیدی است. گروه سنی مورد نظر شما چیست؟ یک برنامه اساسی برای عمل خود ایجاد کنید، یک نمایش جادویی، یا آواز خواندن و نواختن گیتار. زمان آن را معقول کنید، حدود 45 دقیقه تا یک ساعت و مطمئن شوید که یک بخش تعاملی در آن قرار دارد.

بچه ها فعالیت های عملی را دوست دارند. اگر در حال نواختن یک ساز هستید، آنها می خواهند آن را لمس کنند و نواختن آن را امتحان کنند. هنگامی که یک الگوی اولیه دارید، به تغییراتی از آن نیاز خواهید داشت تا با پارامترهای مختلف هر رویداد مطابقت داشته باشد. برای دریافت ایده هایی از خدماتی که می توانید ارائه دهید و نحوه پرداخت هزینه برای آنها، وب سایت های سرگرمی های کودکان را بررسی کنید. یک الگوی قابل تطبیق برای تطبیق با طیف های سنی مختلف ایجاد کنید و عمل خود را در مقابل فرزندان خود یا فرزندان دوستان خود تمرین کنید. بچه ها معلمان بزرگی هستند. آنها فوراً به شما خواهند گفت که چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست، بنابراین کسب تجربه در ابتدا بسیار ارزشمند خواهد بود. کار با بچه ها نیاز به انعطاف و خودانگیختگی دارد. شما باید روی خود فکر کنید و خود را با شرایط غیرقابل پیش بینی سازگار کنید. هرچه آمادگی بیشتری وارد شوید، بهتر است.

والدین می خواهند ببینند که شما می توانید گروهی از کودکان را در خود نگه دارید و توجه آنها را به خود جلب کنید. آن‌ها می‌خواهند خنده بشنوند و ببینند که بچه‌ها جذب می‌شوند و شرکت می‌کنند، با هم آواز می‌خوانند، کلاه می‌سازند. یکی از ویژگی های یک سرگرم کننده خوب برای کودکان، اعتماد به نفس و تجربه است، بنابراین هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، در آن بهتر خواهید بود. یکی از ویژگی های یک سرگرم کننده خوب برای کودکان، اعتماد به نفس و تجربه است، بنابراین هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، در آن بهتر خواهید بود.

 قابلیت مالی طرح خود را ارزیابی کنید

هزینه های اصلی در اجرای این نوع کسب و کار عبارتند از مواد، بازاریابی و حمل و نقل. چه موادی نیاز دارید و هزینه آن چقدر است؟ آیا این مواد یک هزینه تجدید پذیر و یکبار مصرف مانند بادکنک و لوازم هنری باید در هر رویداد دوباره پر شوند؟ اگر هزینه یکبار مصرف باشد، چقدر سرمایه لازم است و چقدر طول می کشد تا جبران شود؟ اگر با حیوانات کار می کنید، هزینه نگهداری و حمل و نقل آنها چقدر است؟

با توجه به تعداد کودکانی که در آن حضور دارند، هزینه دریافت خواهید کرد. اگر نه، ساعتی شارژ خواهید کرد. به عنوان مثال، یک گروه موسیقی برای هر ساعت و برای هر نوازنده هزینه دریافت می کند، به طوری که هزینه یک گروه سه نفره کمتر از یک گروه پنج نفره است. در آخر سعی کنید بهترین و بدترین سناریوها را پیش بینی کنید و در نظر بگیرید که آیا برنامه شما از نظر مالی قابل قبول است یا خیر. عمل شما چقدر قابل فروش است؟

عمل خود را بازاریابی کنید

برای دستیابی به والدین کودکان کوچک، از فرزندان یا از فرزندان دوستانتان شروع کنید. اکثر والدین شخصی را که می شناسند برای سرگرمی فرزندان خود استخدام می کنند. یک کلام کوتاه در مورد عمل خود بنویسید و در صورت امکان توصیه هایی را در آن قرار دهید. بروشورها را چاپ کنید و آنها را در اختیار دوستان با کودکان قرار دهید. مطمئن شوید که بروشور خود را چشم نواز، رنگارنگ و سرگرم کننده می سازید. در صورت امکان یک وب سایت راه اندازی کنید.

برای انواع بچه ها (خجالتی، بی ادب، پر سر و صدا، باهوش، بچه هایی با نیازهای ویژه) آماده باشید و بدانید که چگونه با آنها رفتار کنید. در حالی که وظیفه شما نظم دادن به کودکان در یک مهمانی نیست، از شما انتظار می رود که آنها را راضی نگه دارید. تنها چیزی که لازم است فقط یک ابزار هوشمندانه است تا مخاطبان را علیه شما برانگیزد، بنابراین در صورت بروز شخصیت غیرقابل پیش بینی، یک کوله بار از حقه ها در آستین خود داشته باشید. همچنین به خاطر داشته باشید که شما در حال ارائه خدمات هستید و باید با والدین نیز سروکار داشته باشید.

انعطاف پذیر و سازگار باشید. هر رویدادی بر اساس فضا، نوع کودکان درگیر، نگرش بزرگسالان حاضر، آب و هوا، و غیره چالش‌های خاص خود را خواهد داشت. در عین حال حد و مرزهایی را تعیین کنید و بدانید چه زمانی خوب است که نه بگویید. در حالی که مهمانی ها منبع اصلی درآمد هستند، به برنامه های محلی بعد از مدرسه و اردوهای روزانه توجه کنید. اینها گزینه های خوبی هستند به ویژه برای کارهایی که دارای عنصر آموزشی هستند. اگر اوقات خوبی را سپری می کنید، به احتمال زیاد مخاطبان شما نیز همینطور هستند. با اصلاح عمل خود و افزودن مطالب جدید، آن را سرگرم کننده و تازه نگه دارید.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)