بازاریابی ایمیلی

هر آنچه که باید در مورد بازاریابی ایمیلی بدانید

کمپین‌های بازاریابی ایمیلی یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای تبلیغ کسب‌ و کار شما هستند، اما انفجارهای ایمیلی می‌توانند به راحتی در داخل صندوق ورودی گم شوند. برای اینکه بیشترین بهره را از کمپین های بازاریابی ایمیلی خود ببرید، برای ایجاد یک فرآیند مشخص که توجه مشترکین شما را به خود جلب کرده و آنها را رغبت به خواندن بیشتر کند، وقت بگذارید. این راهنما شما را با اصول اولیه آشنا می کند و نحوه تعیین اهداف و ایجاد یک ایده کمپین و همچنین جزئیاتی مانند ایجاد یک خط موضوع و انتخاب تصاویری که به بهترین وجه نشان دهنده کسب و کار شما هستند را پوشش می دهد.

چگونه یک کمپین بازاریابی ایجاد کنیم

1.یک هدف روشن را مشخص کنید

اولین قدم برای ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق ، ترسیم یک هدف واضح است. کمپین های ایمیل غیرمتمرکز، مانند کمپین های بازاریابی غیرمتمرکز از هر نوع، با شکست مواجه می شوند. اینها چند سؤال هستند که ممکن است هنگام راه اندازی اولین کمپین ایمیلی خود از تیم خود بپرسید:

  • هدف اصلی ما از این کمپین ایمیلی چیست؟
  • مخاطبان هدف ما چه کسانی هستند و به چه نوع زبان، پیشنهادات و اطلاعاتی اهمیت می دهند؟
  • آیا هدفی که تعیین کرده ایم قابل اندازه گیری است؟ اگر نه، چگونه موفقیت یا شکست کمپین را تعیین می کنیم؟
  • ما می خواهیم مشتریان احتمالی با مشاهده ایمیل ما چه اقدامی انجام دهند؟
  • چه مدت می خواهیم از این کمپین قبل از ارزیابی مجدد آن استفاده کنیم؟
  • پاسخ به این سوالات باید به شما کمک کند تا نوع کمپینی را که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، تعیین کنید.

2.  نوع کمپین ایمیلی را تعیین کنید

انواع مختلفی از کمپین‌های ایمیلی وجود دارد که می‌توانید بسته به ماهیت کسب‌ و کار و هدفتان، از آنها استفاده کنید. اینها رایج ترین انواع کمپین های ایمیلی هستند:

  • فروش یا تبلیغ: یک ایمیل فروش یا تبلیغاتی به مشتریان فعلی یا بالقوه در مورد یک پیشنهاد محدود زمانی هشدار می دهد. اگر کسب و کار یا فروش شما فصلی است، می توانید از ایمیل های تبلیغاتی نیز استفاده کنید.
  • خبرنامه: خبرنامه ها برای همه کسب و کارها مناسب نیستند، زیرا تمایل دارند دعوت به اقدام مستقیم را برای خواننده حذف کنند، به استثنای هدایت آنها به سمت جوامع آنلاین. هدف اکثر کمپین های خبرنامه تبدیل شدن به منبع اطلاعات قابل اعتماد و ارتقای سطح کلی کسب و کار است.
  • ایمیل تعامل مجدد: هنگامی که مشتری فعلی از کسب و کار شما حمایت نمی کند، می توانید یک ایمیل تعامل مجدد برای بازگرداندن آنها ارسال کنید. ایمیل های تعامل مجدد می توانند به شما کمک کنند تا آگاهی از برند را افزایش دهید و خدمات خود را به مشتریان سابق یادآوری کنید، به خصوص اگر کسب و کار شما فصلی باشد.
  • ایمیل تراکنشی: اگرچه همیشه در بازاریابی ایمیلی مورد توجه قرار نمی گیرد، ایمیل های تراکنشی بسیار مهم هستند، به خصوص برای مشاغل آنلاین. یک ایمیل تراکنشی که به آن ایمیل محرک یا ایمیل رفتاری نیز گفته می شود، در پاسخ به تراکنش برای مشتری ارسال می شود. یک ایمیل تراکنشی ممکن است تأیید یک سفارش، پاسخ به یک سؤال خاص یا تأیید بازپرداخت در حال انجام باشد. یکی دیگر از سناریوهای رایج ایمیل فعال، ایمیل سبد خرید رها شده است، که می تواند برای خرده فروشان آنلاین که به دنبال کاهش تعداد سبدهای رها شده در هنگام پرداخت هستند، مفید باشد.
  • ایمیل پرورشی: یک ایمیل پرورشی می تواند یک ایمیل تراکنشی یا یک ایمیل تبلیغاتی باشد. با این حال، ایمیل‌های تقویت‌کننده سرنخ معمولاً توسط فروشندگانی که تلاش می‌کنند سرنخ‌ها را در سفر مشتری جابه‌جا کنند، به‌جای ارسال انبوه به‌عنوان ایمیل‌های تبلیغاتی و تراکنشی، به‌صورت جداگانه تایپ می‌شوند. بسیاری از شرکت‌ها از مجموعه‌ای از ایمیل‌های فرم سفارشی‌سازی برای سناریوهای پرورش سرنخ استفاده می‌کنند تا از ثبات و ساده‌سازی ارتباطات برای کارکنان فروش اطمینان حاصل کنند.

3.  یک لیست پستی تهیه کنید

برای ایمیل های تراکنشی و تعامل مجدد، لیست پستی شما از طریق اطلاعات تماس مشتریان فعلی شما ایجاد می شود. کمپین های ایمیل جدیدی که برای هدف قرار دادن یک مشتری جدید به جای مشتریان فعلی یا گذشته در نظر گرفته شده اند، به فهرست جدیدی نیاز دارند. شما می توانید لیست های پستی را به روش های مختلفی دریافت کنید.

  • خرید لیست پستی
  • جمع آوری سرنخ ها به صورت آنلاین
  • ایجاد لیست پستی خود

4. مشتریان ایده آل خود را شناسایی کنید

نمایه مشتریان بالقوه شما باید به اندازه کافی مشخص باشد که بخش بندی بازار شما را برای شما انجام دهد. بیایید از یک شرکت چمن مصنوعی به عنوان مطالعه موردی استفاده کنیم. اولین چیزی که یک بازاریاب خوب به آن توجه می کند این است که هر کسی که گریت گرنز را استخدام می کند، فردی است که چمنی برای نگهداری دارد، بنابراین صاحبان خانه و مدیران املاک بلافاصله هدف اصلی هستند. از آنجایی که یکی از آن گروه ها B2C و دیگری B2B است، ممکن است دو پروفایل لازم باشد.

تقسیم بندی آشکار دیگر مکان است. یک شرکت چمن‌کاری احتمالاً در شعاع خاصی فعالیت می‌کند، بنابراین کدهای پستی قابل اجرا را جمع‌آوری کنید و همه چیز خارج از آن را رد کنید. شناسایی تمام شرکت‌های مدیریت دارایی در چند کد پستی یک جستجوی آنلاین کوچک است که نمایه B2C را ترک می‌کند.

مشخصات شرکت B2C شما بستگی به خدمات یا محصولی دارد که ارائه می‌دهید و به چه کسی می‌خواهید آن را ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید که یک سرویس محوطه سازی پیشرفته باشد، نه خدماتی که قراردادهای کوچک ارائه می دهد، آن را در نمایه مشتری خود در نظر بگیرید. سپس باید تصور کنید که آن شخص چگونه برای خرید تصمیم می گیرد و چگونه دوست دارد مطلع شود.

استفاده از بخش بندی بازار مانند یک بازاریاب

با کمی تخیل، به راحتی می توان مشتری ایده آل را به تصویر کشید و پروفایل های مشابهی را می توان برای هر نوع مشتری ساخت. اطلاعات بالا دستورالعمل‌های روشنی را برای جمع‌آوری سرنخ‌ها بر اساس نوع خانه و نزدیکی ارائه می‌دهد. این مشتری ایده‌آل درآمد نسبتاً بالایی نیز دارد، بنابراین یک بازاریاب خوب به شما می‌گوید که منطقی است بر محله‌هایی با متوسط ​​قیمت خانه تمرکز کنید.

یک کمپین بازاریابی ایمیلی گسترده با هدف قرار دادن صاحبان خانه های با درآمد بالا با چمن کاری در منطقه شما، راه خوبی برای شروع تبلیغات شما است. شما در اینجا سه ​​گزینه دارید:

  • آدرس های ایمیل را برای افراد در مناطقی که شناسایی کرده اید خریداری کنید.
  • به صورت آنلاین تحقیق کنید، از آدرس‌ها و نام‌های فیزیکی شروع کنید و به آدرس‌های ایمیل برگردید – که زمان‌بر است و نیاز به مهارت‌های حفاری دارد.
  • یک تبلیغات محلی مناسب یا کمپین بازاریابی پستی حلزونی را در نظر بگیرید ، زیرا آدرس‌های فیزیکی راحت‌تر یافت می‌شوند.

چگونه ایمیل های بازاریابی بنویسیم که نتیجه بگیرند

ایمیل فرصتی برای اتصال است. با این حال، اگر می خواهید کپی رایتینگ را خودتان انجام دهید، بهترین شیوه ها را به کار ببرید.

1.یک خط موضوع عالی بسازید

احتمال باز شدن ایمیل‌هایی با موضوعات جلب توجه بیشتر است. نکته کلیدی این است که خط موضوع خود را کوتاه و دقیق نگه دارید. آنچه را که مشتریان شما می خواهند از شما بشنوند در نظر بگیرید، نه برعکس. به یاد داشته باشید که بیشتر مشتریان بالقوه شما موضوع را می خوانند نه چیز دیگری. اگر فقط یک جمله برای فروش خود دارید، می خواهید در آن جمله برای افزایش آگاهی از برند چه بگویید؟ همیشه روی کارهایی که می توانید برای حامی انجام دهید تمرکز کنید، نه اینکه چگونه می خواهید برند شما درک شود. شما می توانید هویت برند خود را به روش های دیگری مانند انتخاب کلمه و طراحی منتقل کنید.

2. شفافیت متمرکز را حفظ کنید

وقتی صحبت از ایجاد یک استراتژی بازاریابی ایمیلی قابل اجرا می شود. هر ایمیلی که ارسال می کنید باید فقط یک هدف داشته باشد. سعی نکنید مشتریان خود را از هر سرویس و هر تبلیغی که در یک ایمیل ارائه می دهید آگاه کنید. اگر زمینه زیادی برای پوشش دارید یا خدمات شما پیچیده است، یک سری ایمیل کامل را با ایمیل های هدفمند که موضوعات مختلف را پوشش می دهند، در نظر بگیرید.

موضوعات خود را از اولین باری که مشتری از خدمات شما مطلع می شود تا روزی که در نهایت آن را خریداری می کند، برنامه ریزی کنید. اگر در مقایسه با خرده فروشان معمولی B2C سفر مشتری پیچیده ای دارید، یک خبرنامه طولانی مدت گزینه دیگری برای کسب و کار شما است. هر مسیری را که انتخاب می کنید، از یک رویکرد سازمان یافته استفاده کنید.

در حالت ایده‌آل، ایمیل‌های هدفمند باید مختصر و دقیق باشند، مانند نامه‌های پوششی برای درخواست‌های شغلی. چه چیزی را ارائه می دهید یا به نمایش می گذارید، چرا بهتر از رقیب است و چگونه مشتری می تواند آن را دریافت کند؟ آنقدر درگیر شعارهای فریبنده نشوید که اطلاعات حیاتی مانند مکان کسب و کارتان، پیوندهای وب سایت یا ساعات کارتان را فراموش کنید.

اگر یک نویسنده طبیعی نیستید، ممکن است فرآیند را با نوشتن به زبان ساده و بعداً اضافه کردن ظرافت آغاز کنید. این می تواند برای روشن شدن اینکه کدام اطلاعات مهم هستند و ترتیب صحیح ارائه آنها مفید است.

3. شامل یک CTA

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که تازه‌کاران در نوشتن ایمیل‌های هدفمند مرتکب می‌شوند، شامل نکردن تماس برای اقدام (CTA) است. CTA  جزء اصلی کپی رایتینگ و دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: فراخوانی برای خواننده برای انجام کاری. CTA  خود را کوتاه و واضح نگه دارید. اگر نمی توانید بفهمید که CTA شما چیست، ممکن است نشان دهد که استراتژی بازاریابی شما نامشخص است. بدون هدف مشخص، ایجاد یک کمپین بازاریابی موفق غیرممکن است.

4. روی تعامل تمرکز کنید

تعامل بالاتر باید نسبت به هدف کوتاه مدت فروش اولویت داشته باشد. شما می توانید با هدایت خوانندگان خود به سمت محتوای اضافی، مانند پست های وبلاگ یا حساب های رسانه های اجتماعی خود، و ارائه محتوای جذاب در خود کمپین به آنها دست یابید. زبان شما باید مستقیماً صدای برند شما را منعکس کند و بینشی از صنعت شما ارائه دهد که هیچ کس دیگری نمی تواند ارائه دهد. اینها راه هایی هستند که باید مخاطبان خود را جذب کنید:

  • برای عضویت در خبرنامه خود پیوندهایی اضافه کنید.
  • گزینه ای را برای دنبال کردن صفحات رسانه های اجتماعی خود در نظر بگیرید.
  • محتوای رهبری فکری را در ایمیل های خود بگنجانید.

5. ایمیل ها را شخصی سازی کنید

ایمیل های شخصی سازی شده نسبت به ایمیل های عمومی عملکرد بهتری دارند. با این حال، شخصی سازی بیش از درج نام گیرنده در خط موضوع است. این چند راه برای ایجاد ایمیل های شخصی سازی شده است:

  • کمپین های ایمیل هدفمند را بر اساس علایق، نیازها یا جمعیت یک گروه ارسال کنید.
  • هر پاسخی را که دریافت کردید پیگیری کنید.

6. لیست های ایمیل خود را اسپم نکنید

مشتریان خود را با ایمیل های زیاد پر نکنید، در غیر این صورت آنها در جعبه اسپم قرار می گیرند. کارآمدتر است که ایمیل های خود را به اعلان های مهم محدود کنید. از این قالب برای تبلیغ رویدادهای خاص، فروش یا پیشنهادات محصول جدید استفاده کنید.

7. مراقب زبان خود باشید

نوع زبان استفاده شده در ایمیل بازاریابی شما بر پاسخ به کمپین های شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، به صورت دوم شخص بنویسید تا احساس شخصی سازی کنید و از زبان عملی برای افزایش نرخ پاسخ استفاده کنید. عباراتی مانند «جدید»، «زمان محدود»، «فقط امروز» و «آخرین فرصت» می‌توانند احساس فوریت را برای خوانندگان ایجاد کنند تا ایمیل شما را باز کنند و CTA شما را دنبال کنند. اینها جملاتی هستند که می توانید در ایمیل استفاده کنید:

  • شما نمی خواهید این پیشنهاد را از دست بدهید.
  • ما فقط برای شما چیز خاصی داریم.
  • این مورد کاملاً جدید را بررسی کنید!
  • امروز آخرین فرصت شما برای دانلود تقویم محتوای رایگان ما است!

8. ابتدا نسخه خود را تست کنید

یک بازاریاب خبره می داند که همه تبلیغات ایمیلی قبل از انتشار نیاز به تنظیم دقیق دارند. از تست A/B برای دریافت بهترین پاسخ ها از کمپین های خود استفاده کنید و هر ویژگی را به طور جداگانه آزمایش کنید، از جمله موضوع، متن و CTA.

9. لیست های ایمیل خود را به روز نگه دارید

حفظ لیست های توزیع ایمیل شما ارزش زمان و تلاش را دارد. اطمینان حاصل کنید که آدرس ها به درستی وارد شده و در صورت لزوم به روز می شوند. اگرچه می‌خواهید مشترکین جدید جذب کنید، اما می‌خواهید مطمئن شوید که مشترکین فعلی پیام‌های شما را دریافت می‌کنند.

انتخاب تصاویر برای ایمیل های بازاریابی

کلمات تنها بخشی از معادله ایمیل بازاریابی هستند. تصاویر موثر برای کمپین های ایمیل می توانند ساده یا پیچیده، اصلی و یا از طریق یک سرویس پولی به دست آمده باشند. مطمئن شوید که تصاویر قوانین حق نسخه‌برداری را نقض نمی‌کنند، کیفیت بالایی دارند، به پیام و هویت کلی برند می‌افزایند و در دستگاه‌های تلفن همراه، لپ‌تاپ‌ها خوب به نظر می‌رسند. اینها راه‌های اصلی برای دریافت تصاویری هستند که از پیام ایمیل شما پشتیبانی می‌کنند، همراه با مزایا و معایب آن‌ها:

1.یک طراح گرافیک استخدام کنید

طراحان گرافیک خوب می توانند گران باشند، اما یک حرفه ای واقعی باید بتواند یک محصول نهایی زیبا برای شما ایجاد کند. طراحان گرافیک می‌توانند خدمات مختلفی را ارائه دهند، مانند طراحی لوگوی شرکت یا ایجاد طرح‌بندی ایمیل و می‌توانند با شما همکاری کنند تا تصویری ثابت از برند شما ایجاد کنند که در صنایع مرتبط با تصویر بسیار ارزشمند است.

2. یک عکاس استخدام کنید

استخدام یک عکاس برای گرفتن عکس از محصول شما یکی از راه های بدست آوردن تصاویر حرفه ای و اصلی است. عکاسان اغلب خدمات روتوش و تغییر اندازه را در بسته های خود قرار می دهند. اگر فقط به تصاویر کلی از کسب و کار خود یا یکباره نیاز دارید، این سرویس اغلب مقرون به صرفه است. با این حال، اگر دائماً به یک عکاس نیاز دارید تا تصاویر جدیدی را برای شما ایجاد کند، ممکن است ارزش داشته باشد که به جای پیمانکاران، یک عکاس داخلی استخدام کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که بسیاری از عکاسان طرحی برای ایمیل ایجاد نمی کنند یا کار طراحی کلی انجام نمی دهند.

3. خودتان این کار را انجام دهید

اگر نیروی کار خلاق و ماهری در اختیار دارید، دست زدن به DIY بدترین ایده نیست. حتی یک عکاس آماتور معمولاً می‌تواند عکس‌های مناسبی از یک رستوران پیتزا یا یک مکان رویداد بگیرد، و به لطف رسانه‌های اجتماعی، افراد زیادی از طراحی باهوش هستند. مگر اینکه خدمات خود را منحصراً برای متخصصان خلاق یا مشتریان رده بالا بازاریابی کنید، طراحی ایمیل مارکتینگ DIY کافی است.

4. اشتراک یک سرویس تصویر بخرید

یک گزینه عالی بین‌المللی اگر می‌خواهید طراحی جزئی خودتان را انجام دهید، اشتراک در یک سرویس تصویر مقرون‌به‌صرفه و ساده است.

اتوماسیون بازاریابی ایمیلی

هنگامی که استراتژی بازاریابی شما ایجاد شد و اولین ایمیل شما کامل شد، ممکن است بخواهید از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی برای ساده سازی کمپین های ایمیلی آینده خود استفاده کنید. قالب های ایمیل، از جمله قالب های طراحی، جزء اصلی بسیاری از محصولات بازاریابی SaaS هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های مفید، گزینه زمان‌بندی ایمیل‌ها، سفارشی کردن آنها با نام مشتریان، پیگیری قابلیت تحویل و نرخ باز ، پیگیری نرخ کلیک و ارسال خودکار ایمیل‌های راه‌انداز است. Mailchimp و Constant Contact  محصولات محبوب اتوماسیون بازاریابی هستند، اما ده ها مورد دیگر وجود دارد.

چه زمانی باید یک کپی رایتر استخدام کنید؟

اگر تنها ایمیل‌هایی که می‌خواهید ارسال کنید، ایمیل‌های تراکنشی هستند، مانند ایمیل‌های سبد خرید رها شده و ایمیل‌های تأیید سفارش، احتمالاً خودتان می‌توانید از پس آن برآیید. با این حال، کپی رایتینگ یک حرفه به دلیلی است. در حالی که همه از نظر فنی می توانند یک تبلیغ یا حتی یک کمپین ایمیل بنویسند، افرادی که برای امرار معاش می نویسند و این کار را با موفقیت انجام می دهند نسبت به یک حرفه ای معمولی در زبان مهارت بیشتری دارند. آنها همچنین اغلب از بهترین شیوه های برندسازی و بازاریابی آگاهی بیشتری دارند. هرچه بازاریابی بیشتری از طریق ایمیل و خبرنامه ها انجام دهید و مخاطبان شما پیچیده تر باشند، باید قوی تر به استخدام یک کپی رایتر فکر کنید.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)