متخصص بازاریابی

چرا باید یک متخصص بازاریابی استخدام کنید؟

صاحبان مشاغل کوچک اغلب رویکردی عملی برای تلاش‌های بازاریابی شرکت‌های خود دارند، به‌ویژه زمانی که کسب ‌و کار جدید است. با این حال، همانطور که مقیاس می کنید، تکیه بر یک متخصص بازاریابی می تواند ROI بازاریابی شما را بهبود بخشد و در زمان و انرژی شما صرفه جویی کند تا روی اداره کسب و کار خود تمرکز کنید. بازاریابی شریان حیات کسب و کار شما است، ایجاد آگاهی از برند برای بازار هدف شما، انتقال ارزش پیشنهادی شما و ایجاد سرنخ های فروش . در حالی که هنوز می‌توانید در مورد کمپین‌ها و هزینه‌های بازاریابی حرف آخر را بزنید، بهتر است به دلایل بخش عمده بازاریابی خود را به یک متخصص بسپارید.

1. بازاریابی یک برنامه تمام وقت است

کارآفرینان تیزبین، باهوش و به طور معمول در یادگیری مهارت های جدید عالی هستند. شما کاملاً می توانید همه چیزهایی را که برای ایجاد یک برنامه بازاریابی و اجرای کمپین های بازاریابی موثر نیاز دارید، بیاموزید . اما بیایید صادق باشیم، شما برای این کار وقت ندارید. بازاریابی مدرن پیچیده است و به مهارت ها و دانش گسترده ای نیاز دارد که ممکن است سال ها طول بکشد. تا زمانی که همه چیزهایی را که باید در مورد بازاریابی دیجیتال، کمپین‌های بازاریابی ایمیلی ، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر  بدانید و بیاموزید .

2. استخدام کارشناس بازاریابی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود

یکی از بزرگترین دلایلی که صاحبان مشاغل ایده استخدام یک متخصص بازاریابی را رد می کنند، هزینه است. آنها تصور می کنند که چون می توانند بنویسند و از رسانه های اجتماعی استفاده کنند، می توانند به خوبی با هم کنار بیایند. متأسفانه، این منطق اغلب زمانی نتیجه معکوس می‌دهد که وقت صرف محتوا و پول برای تبلیغات می‌کنند، اما بازدهی اندک یا بدون سرمایه‌گذاری دارند.

3. استخدام کارشناس بازاریابی فرصتی برای یادگیری و رشد است

اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد بازاریابی هستید، تماشای یک متخصص در محل کار یک کلاس کارشناسی ارشد روزانه خواهد بود. حرفه ای بازاریابی شما می تواند نکات و ترفندهایی را به شما آموزش دهد که رقبای شما ممکن است ندانند. شما می توانید به سرعت از یک متخصص یاد بگیرید و بینش هایی را به دست آورید که سال ها طول می کشد تا خودتان کشف کنید.  کارشناس بازاریابی شما می تواند به شما نشان دهد که چگونه مشتریان جدیدی به دست آورید، از پایگاه مشتریان فعلی خود برای ارجاع استفاده کنید و روابط رسانه های اجتماعی را تقویت کنید.

4. بازاریابی شبکه های اجتماعی پیچیده است، بنابراین به یک متخصص نیاز دارید

کسب ‌و کارهای کوچک به حضور در رسانه‌های اجتماعی نیاز دارند، بنابراین هر استراتژی بازاریابی مدرن باید یک جزء رسانه اجتماعی داشته باشد. بازاریابی رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای ایجاد تعامل، ایجاد آگاهی از برند دهان به دهان و گفتن داستان های قدرتمندی است که به فروش محصولات کمک می کند. با این حال، بازاریابی رسانه های اجتماعی پیچیده و بسیار رقابتی است.

مشتریان بالقوه شما روزانه در معرض هجوم تبلیغات و پیام های بازاریابی هستند. برای کاهش سر و صدا و جلب توجه، برندها به مدیران اختصاصی و مبتکر رسانه های اجتماعی برای ایجاد و تبلیغ محتوای عالی رسانه های اجتماعی نیاز دارند . یک متخصص بازاریابی دیجیتال دارای مهارت های تحلیلی و اجتماعی برای شناسایی سریع مخاطبان هدف شما و درک بهتر نیازهای مشتریان شما خواهد بود.

معایب عدم استخدام یک متخصص بازاریابی

اگر تصمیم دارید استخدام یک متخصص بازاریابی را به تعویق بیندازید، می تواند به روش های زیر به کسب و کار شما آسیب برساند:

1.ممکن است بازاریابی کافی انجام ندهید. همه کسب و کارها برای بقا و رشد باید بازاریابی کنند. حتی اگر یک پایگاه مشتری ثابت داشته باشید، همیشه فرسایش وجود دارد. مشتریان ممکن است به هر دلیلی ناراضی شوند. شاید آنها دیگر توان خرید محصول شما را نداشته باشند، نیازهایشان تغییر کند یا دور شوند. برای جایگزینی مشتریان از دست رفته، کسب و کار شما باید دائماً به سراغ مشتریان بالقوه جدید رفته و آنها را به خرید ترغیب کند. بدون یک متخصص بازاریابی یا آژانس که به طور فعال برنامه ریزی، اجرا و تجزیه و تحلیل می کند، مشتریان جدید بالقوه می توانند از شکاف ها عبور کنند. شما ممکن است در مقابل مشتریان بالقوه قرار نگیرید، اما رقابت شما احتمالاً وجود دارد.

2. شما پول را در تلاش های بازاریابی بی اثر هدر خواهید داد. اگر ندانید دارید چه کار می کنید، هدر دادن پول زیادی برای بازاریابی آسان است. بازاریابی به اندازه هنر علم است و متخصصان باتجربه بازاریابی نکات و ترفندهایی را می‌دانند که به شرکت‌هایشان ROI بالاتری می‌دهد. علاوه بر این، آنها بر KPIهای بازاریابی متمرکز هستند و در تجزیه و تحلیل داده ها مهارت دارند تا دقیقاً مشخص کنند چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست و سپس بر اساس آن تنظیم می کند. در حالی که بازاریاب به آنها امکان می دهد کاملاً از هدر رفتن هزینه های بازاریابی خودداری کنند، متخصصان می توانند مشکلات را شناسایی کرده و به سرعت دوباره جمع شوند

3. ممکن است فرصت ها را از دست بدهید. حتی اگر سابقه بازاریابی دارید، روش ها و کانال های بازاریابی جدید همیشه ظاهر می شوند. اگر بخش قابل توجهی از زمان خود را برای همگام شدن با روندها و استراتژی‌ها اختصاص نمی‌دهید، احتمالاً پلتفرم یا تاکتیکی را که می‌تواند برای شما کسب ‌و کار به ارمغان بیاورد، از دست می‌دهید. بخشی از کار یک متخصص بازاریابی این است که در جریان آخرین اخبار بازاریابی قرار بگیرد تا کسب و کار شما همیشه در جایی که باید باشد، باشد.

4. ممکن است از دیگر کارکردهای مهم کسب و کار غافل شوید. شما به عنوان صاحب کسب و کار مسئولیت های زیادی دارید. اگر زمان زیادی را صرف بازاریابی می‌کنید، احتمالاً از سایر بخش‌های کسب‌وکارتان، از جمله مدیریت کارکنان، بهبود فرآیندها، نظارت بر امور مالی، ایجاد یک استراتژی کسب ‌و کار کلی و تشکیل اتحادهای استراتژیک غافل شده‌اید. شرکت شما نمی تواند برای شما زمان زیادی را به یک عنصر کسب و کار اختصاص دهید.

جمع بندی

با یک کارشناس بازاریابی نتیجه خود را بهبود بخشید. اگر هنوز در مورد استخدام شخصی برای انجام بازاریابی خود مشکل دارید، این را در نظر بگیرید: هیچکس محصول یا خدمات شما را خریداری نخواهد کرد اگر از وجود آن اطلاع نداشته باشد. کارشناسان بازاریابی می دانند که چگونه یک شرکت را مورد توجه قرار دهند و می توانند به طور مداوم استراتژی های جدیدی را اجرا کنند. ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتایج این استراتژی‌ها را ببینید، اما در نهایت، این سرمایه‌گذاری است که نتیجه خواهد داد و به شما امکان می‌دهد مقیاس‌پذیری را شروع کنید.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)