کسب و کار کوچک

روش های سرپا نگه داشتن کسب و کار کوچک خود در هر شرایط مالی

یک اقتصاد بد مانند یک گردباد است و معمولاً مشاغل کوچک بیشتر از همه متاثر می شوند. اگرچه هیچ کس نمی تواند زمان وقوع رکود را پیش بینی یا کنترل کند، ولی شما می توانید کارهایی را که برای آماده سازی انجام دهید. از جمله هوشمندتر شدن در مورد جریان نقدی، بدهی و مدیریت موجودی کنترل کنید.  برای یک صاحب کسب و کار کوچک متوسط، روش های محتاطانه می تواند همه چیز را در هر شرایط اقتصادی حفظ کند. در اینجا هشت نکته وجود دارد که به کسب و کار کوچک شما کمک می کند تا پایدار بماند.

1.مراقب جریان نقدی خود باشید

مدیریت جریان نقدی کسب و کار شما در مواقع عدم اطمینان بسیار مهم است و بسیاری از کسب و کارهای کوچک شکست می خورند زیرا آن را به درستی کنترل نمی کنند. یکی از راه‌های محافظت از جریان نقدی، ارسال فاکتورها و بررسی سریع مطالبات خود است. در انجام این کار، ممکن است متوجه شوید که برخی از مشتریان به طور مداوم پرداخت های خود را با تأخیر انجام می دهند یا به طور آشکار معوق هستند. این مسائل را قبل از تبدیل شدن به مشکلات طولانی مدت حل کنید.

2. در مورد بدهی هوشمند باشید

بسیاری از صاحبان کسب‌ و کارهای کوچک، شرکت‌های بزرگی را می‌بینند که میلیاردها دلار بدهی دریافت می‌کنند و تصور می‌کنند که این شرکت‌ها برای بقا در تلاش هستند. در حقیقت، آنها معمولاً از این پول برای توسعه عملیات خود استفاده می کنند. ترفند تامین مالی حفظ سطح سالم بدهی های تجاری است که برای بسیاری از مشاغل کوچک مشکل است. کسب‌ و کارهای کوچک‌تر پشتوانه یا جیب‌های عمیقی مانند همتایان بزرگ‌تر خود ندارند، بنابراین باید در جمع‌آوری بدهی‌های بیش از توانشان محتاط باشند.

3. فرآیندهای مدیریت موجودی خود را دوباره بررسی کنید

انجام کارها به روش یکسان برای سالها ممکن است راحت به نظر برسد، اما لزوما مقرون به صرفه نیست. در حالی که در حال بررسی مطالبات خود هستید، زمانی را صرف بررسی شیوه های موجودی خود کنید. آیا مقدار زیادی از اقلام خاص سفارش می دهید؟ آیا می توانید برخی از محصولات را با قیمت های بهتر از فروشندگان مختلف خریداری کنید؟ راه‌های زیادی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد، بنابراین درگیر انجام یک‌طرفه کارها نشوید، زیرا این همان چیزی است که شما به آن عادت دارید.

4. بر شایستگی های اصلی خود مسلط شوید

تنوع بخشیدن به کسب و کار کوچک خود هرگز ایده بدی نیست، اما صرفاً افزودن محصولات یا خدمات به خاطر انجام کاری جدید بهترین استراتژی نیست. حتی در طول یک رونق اقتصادی، تلاش برای نفوذ به بخش‌های جدید می‌تواند با از بین بردن زمان و پول ارزشمند به عملیات اصلی شما آسیب برساند. به جای اینکه به طور بالقوه با انحراف از آنچه که کسب و کار شما به بهترین شکل انجام می دهد به شرکت خود آسیب بزنید، بر شایستگی های اصلی خود تمرکز کنید.

5. از مشتریان فعلی خود سرمایه گذاری کنید

صحبت کردن با مشتریان خود یک راه عالی برای اندازه گیری رقبا و افزایش فروش بالقوه است. مشتریان فعلی با شرکت شما آشنا هستند و برخی از مشتریان وفادار شما به احتمال زیاد تمایل بیشتری به فروش دارند. توانایی فروش متقابل و فروش متقابل می‌تواند در لحظه‌ای که نیاز دارید، سود زیادی را به همراه داشته باشد.

همچنین بازاریابی برای افرادی که از قبل از شرکت و محصولات ارائه شده شما آگاه هستند، بسیار ارزانتر است. به‌جای راه‌های بازاریابی سنتی، می‌توانید به سادگی به این کاربران دسترسی به مزایایی مانند دسترسی زودهنگام به اقلام جدید یا تخفیف‌های ویژه ارائه دهید. تا زمانی که به مشتریان خود نشان دهید که چقدر برای آنها ارزش قائل هستید، آنها همچنان برای خرید بیشتر به آنها مراجعه می کنند.

6. در رقابت شرکت کنید

هنگامی که مشتریان فعلی خود را ایمن کردید، مقابله با رکود تماماً در مورد یافتن راه هایی برای گسترش پایگاه مشتریان خود است. فرقی نمی کند که در یک بازار خاص یا جریان اصلی باشید، این به معنای دور کردن مشتریان از رقبای خود است. اگر با شرکت های دیگر در صنعت خود آشنایی ندارید، وقت آن رسیده است که کمی تحقیق کنید. تبلیغات آنها را تماشا کنید، در لیست ایمیل آنها ثبت نام کنید، از فروشگاه های آجر و ملات آنها بازدید کنید و از صفحات رسانه های اجتماعی آنها بازدید کنید تا از هر کاری که انجام می دهند مطلع شوید. به هر ویژگی که کسب و کار شما را از آنها جدا می کند توجه کنید و تمام تلاش خود را برای ارائه چیزی منحصر به فرد انجام دهید.

7. هرگز بازاریابی کسب و کار خود را متوقف نکنید

صرف نظر از اقتصاد، هرگز بازاریابی کسب و کار خود را متوقف نکنید. اگر مصرف کنندگان از شرکت شما اطلاعی نداشته باشند، نمی توانند با شما تجارت کنند. بازار ناب به شما این امکان را می دهد که با تأکید بر محصول برتر یا خدمات مشتری برجسته خود را از سایر مشاغل متمایز کنید. تلاش‌های بازاریابی پولی و همچنین مسیرهای ارزان‌تر، به‌ویژه رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های ویدیویی را کاوش کنید. پلتفرم‌هایی مانند توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام، یوتیوب و تیک تاک راه‌های بسیار خوبی برای جلب توجه مصرف‌کننده ارائه می‌دهند.

8 .اعتبار شخصی خود را در شکل عالی نگه دارید

ممکن است همه کارها را به درستی انجام دهید و به دلیل پیچ و تاب های مالی غیرمنتظره همچنان با مشکل مواجه شوید. این ممکن است شما را ملزم به گرفتن وام برای حفظ فعالیت شرکت خود کند، که وقتی امتیاز اعتباری فوق العاده ای داشته باشید بسیار آسان تر است.

یک اقتصاد سخت، تامین سرمایه را دشوارتر می کند و وام های کسب و کار کوچک به طور سنتی جزو اولین منابع مالی هستند که از بین می روند. تفاوت بین نمره اعتبار شخصی و تجاری را بدانید . اگر اعتبار شخصی بزرگی دارید، احتمال اینکه بتوانید هر گونه وجوهی را که برای سرپا نگه داشتن کسب و کارتان لازم است قرض بگیرید بسیار بیشتر است. امتیاز اعتباری خود را مانند یک شاهین تماشا کنید و هر کاری می توانید انجام دهید تا آن را در شکل عالی نگه دارید.

جمع بندی

صرف نظر از وضعیت اقتصادی، مهم است که کسب و کار کوچک خود را برای مقابله با هر طوفانی آماده کنید. شیوه های مالی محتاطانه نه تنها پایه و اساس یک کسب و کار موفق را فراهم می کند، بلکه تضمین می کند که کسب و کار کوچک شما هم در بازار نزولی و هم در بازار صعودی قابل دوام خواهد بود.

انتهای مطلب/منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)