مخاطب هدف برندتان

5 راه ساده برای مشخص کردن مخاطب هدف برندتان

هنگامی که یک کسب و کار را راه اندازی می کنید، قبل از اینکه بتوانید کاری انجام دهید، باید بازار هدف خود را در سطحی اساسی درک کنید. ایجاد محصولات، ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار و ایجاد بازگشت سرمایه نمی تواند اتفاق بیفتد اگر شما متوجه نشده باشید که برای چه کسی بازاریابی می کنید. به همین دلیل است که باید در اسرع وقت مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید .

مخاطبان هدف شما گروه خاصی از افراد هستند که کسب و کار شما به آنها پاسخ می دهد. اگرچه نمی‌توانید نیازهای هر مشتری را برآورده کنید، اما می‌توانید روی گروه کوچک‌تری تمرکز کنید که برآوردن آن آسان‌تر است. اما فقط چه کسی ممکن است باشد؟ و چگونه آن را دریابید؟

چگونه مخاطبان هدف برند خود را مشخص کنیم

به طور کلی، مخاطب هدف شما گروه مصرف کننده ای است که بیشترین علاقه را به خرید کالا یا خدمات شما دارد. به جای جذابیت برای کل مردم، تمرکز شما باید روی یک جمعیت نسبتاً محدود باشد. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند مخاطبان ایده‌آل خود را مشخص کنید تا بتوانید تبدیل‌ها را افزایش دهید و فروش را افزایش دهید.

1.پرسونای خریدار بسازید

وقتی پایگاه مشتری خود را تصویر می کنید، چه شکلی به نظر می رسد؟ چه کسی محصولات و خدمات شما را خریداری خواهد کرد؟ قرار است به چه کسانی خدمت کنند؟ شما احتمالاً از قبل ایده ای دارید که مشتریان هدف شما به طور کلی چه کسانی هستند، اما به کمک نیاز دارید تا مخاطبان خود را بیشتر تقسیم کنید. برای انجام این کار، باید پرسونای مشتری بسازید که به آن شخصیت خریدار نیز می‌گویند. این پرسونا نمایه های خیالی مشتریان ایده آل شما هستند. شناسایی ویژگی‌های آن‌ها کمک می‌کند تا مشخص شود برند شما باید چه کسی را هدف قرار دهد. برای ساختن یک شخصیت، دموگرافیک، مسائل و عادات مشتری احتمالی خود را در نظر بگیرید:

  • مکان آنها
  • سن آن ها
  • سطح درآمد آنها
  • مسائل یا مشکلات آنها را که می خواهید حل کنید
  • جایی که آنها وقت خود را آنلاین می گذرانند
  • چه نوع محتوایی را دوست دارند

2. نظرسنجی کاربران را ارسال کنید

اگر بازدیدکنندگان وب سایت، مشترکین ایمیل یا مشتریانی دارید، می توانید از این روابط با مشتری برای جمع آوری اطلاعات ارزشمند در مورد نیازهای آنها استفاده کنید. مردم عاشق صحبت کردن در مورد خودشان هستند و معمولا بیشتر از آن مایلند که نظرات خود را در مورد کسب و کار شما فاش کنند. می توانید نظرسنجی ها را به یک لیست پستی خاص ارسال کنید و سپس از داده های نظرسنجی برای شناسایی بیشتر افرادی که با برند شما در تعامل هستند استفاده کنید.

پرسیدن سوالات مخاطبان به شما کمک می کند تا ارتباط معناداری با آن ایجاد کنید. این نشان می دهد که شما به ترجیحات و تجربیات آنها با شرکت خود اهمیت می دهید، که می تواند وفاداری مشتری را القا کند . بسیاری از کسب ‌و کارها به خود زحمت نمی‌دهند با مشتریان خود تماس بگیرند، بنابراین می‌توانید با ارسال نظرسنجی‌های دوره‌ای و استفاده از بینش‌های حاصل از نتایج برای برآورده کردن بهتر نیازهای مشتریان، خود را از رقبا متمایز کنید.

3. گوش دادن اجتماعی را تمرین کنید

برای اینکه بدانید مشتریان ایده‌آل شما در زمان واقعی به چه چیزی فکر می‌کنند، انجام می‌دهند و می‌گویند باید در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید. فعالانه گوش کنید. این استراتژی که به عنوان گوش دادن اجتماعی نیز شناخته می شود، شامل نظارت بر اقداماتی است که افراد در پایگاه مشتریان شما در رسانه های اجتماعی انجام می دهند. از چه پلتفرم هایی بیشتر استفاده می کنند؟ چه بحث هایی دارند؟ چه هشتگ هایی را در پست ها قرار می دهند؟ آنها با چه برندهایی در تعامل هستند؟

مانند داده‌های نظرسنجی، جمع‌آوری چنین بینش‌هایی می‌تواند به شما کمک کند این مشتریان را بهتر هدف قرار دهید و حتی مخاطبان خود را در رسانه‌های اجتماعی جذب کنید . علاوه بر این، شما باید به طور فعال اشاره ها، نظرات، پاسخ ها، لایک ها و کلمات کلیدی شرکت خود را در سایت های مختلف رسانه های اجتماعی دنبال کنید. همچنین باید موضوعات پرطرفدار مرتبط با صنعت خود را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید نحوه پاسخ افراد علاقه مند را مشاهده کنید. از اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنید استفاده کنید تا با کمپین‌های بازاریابی آگاه‌تر، بیشتر به مخاطبان هدف خود وارد شوید و تبدیل‌ها را بهبود بخشید.

4. فرم های پرسش و پاسخ

وقتی مردم کنجکاو هستند، برای پرسیدن سوال و دریافت پاسخ به اینترنت مراجعه می کنند. انجمن‌های پرسش و پاسخ برای اسکن کسب ‌و کارها عالی هستند، زیرا می‌توانند به شما اطلاع دهند که چه کسی به خدمات شما نیاز دارد و دقیقاً به دنبال چه چیزی است.

5. مراقب رقبای خود باشید

مطالعه رقبای شما می تواند بینشی در مورد اینکه کسب و کار شما باید چه کسی و چگونه باشد را هدف قرار دهد. در نظر گرفتن:

  • شرکت های دیگر در بخش شما چه نوع مصرف کنندگانی را هدف قرار می دهند؟
  • رقبای شما چگونه به مخاطبان هدف خود دست می یابند ؟
  • آیا گروهی وجود دارد که رقبای شما نادیده می گیرند که شما بتوانید به آن خدمت کنید؟
  • رقبای شما چه می کنند که شما هم باید انجام دهید؟
  • رقبای شما چه کاری انجام می دهند که شما باید متفاوت انجام دهید؟

شما می توانید پاسخ این سوالات را از طریق اطلاعات در دسترس عموم بیابید. به عنوان مثال، وب سایت های رقبا و مواد فروش را مرور کنید. ببینید چه چیزی در رسانه های اجتماعی پست می کنند و چه نوع افرادی در پلتفرم های مختلف با آنها در تعامل هستند. اطلاعاتی که به دست می آورید می تواند برای اطلاع از برنامه های خود در مورد اینکه چه کسی را هدف قرار دهید و چگونه آنها را درگیر کنید استفاده شود.

اهمیت یافتن مخاطب هدف

تصور کنید بدون اینکه بدانید چه کسی خرید می کند، یک کسب و کار راه اندازی کنید. ایجاد محصولات، خدمات و کمپین های بازاریابی مرتبط که باعث افزایش تبدیل و رشد برند شما می شود، غیرممکن است. توسعه یک کالا کافی نیست. شما باید درک کنید که اگر کسی آن را بخرد.

تعریف مخاطب هدف به شما امکان می دهد خدمات، محتوا و پیام های بازاریابی ایجاد کنید که به طور خاص با مشتریان ایده آل شما صحبت کند. اطلاعاتی درباره نقاط درد، علایق و خواسته‌های آن‌ها به شما می‌دهد تا بدانید که آن‌ها از کسب‌وکار شما به چه چیزی نیاز دارند و چگونه به بهترین شکل به آن‌ها خدمت کنید. اگر مصرف‌کنندگان احساس کنند که می‌دانید آنها چه کسانی هستند و به دنبال چه هستند، برایشان راحت‌تر می‌شود به کسب و کار شما اعتماد کنند و از طریق قیف تبدیل حرکت کنند. علاوه بر این، هنگامی که مخاطبان خود را به خوبی درک می کنید و بر اساس آن به آنها خدمات می دهید، نه تنها به فروش می رسید، بلکه اعتبار ایجاد می کنید و وفاداری را القا می کنید.

محدود کردن بازار شما کلیدی است. تلاش‌هایی که با مخاطبان عمومی صحبت می‌کنند، به ندرت باعث جذب افراد می‌شوند، زیرا فاقد شخصی‌سازی هستند و نمی‌توانند راه‌حل‌های خاصی ارائه دهند. اما اگر برای تحقیق در مورد مخاطب هدف منحصربه‌فرد خود وقت بگذارید، می‌توانید محصولات مطلوب و مرتبط و کمپین‌های بازاریابی شخصی‌سازی شده را ایجاد کنید که برای افرادی که بیشترین احتمال خرید را دارند جذاب باشند.

جمع بندی

طول عمر کسب و کار شما به ایجاد یک پایگاه مشتری قابل اعتماد بستگی دارد، بنابراین این مسئولیت شماست که بفهمید این مشتریان چه کسانی هستند و چه چیزی از شما نیاز دارند. مشخص کردن موفقیت آمیز مخاطبان هدف و انطباق با نیازهای آن می تواند تفاوت بین ایجاد یک کسب و کار پایدار و بلندمدت با کسب و کاری باشد که هرگز از پایه خارج نمی شود. اگرچه زمان بر است، اما شناسایی مخاطبان هدف شما چالش برانگیز نیست. از استراتژی های بالا استفاده کنید و به خوبی در راه خود خواهید بود.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (7) استراتژی کسب و کار (9) اشتغال آفرینی (16) اشتغالزایی (4) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (6) ایجاد اشتغال (24) ایران (5) بازاریابی املاک (4) بازاریابی کسب و کار (13) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (11) برندسازی کسب و کار (6) بهبود فضای کسب و کار (11) بهبود کسب و کار (4) توسعه کارآفرینی (7) توسعه کسب و کار (14) تولید محتوا با چت gpt (4) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی کسب و کار (25) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (21) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (5) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (15) مدیریت کسب و کار (40) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (8) کسب و کار اینترنتی (8) کسب و کار دیجیتال (5)