کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی چیست؟

تمام فعالیت هایی که در آن محصولات و خدمات در اینترنت مذاکره و پرداخت می شود، نمونه هایی از کسب و کار آنلاین هستند. اگر کسی از شما بپرسد که آیا شما درگیر کسب و کار آنلاین هستید، می‌خواهد بداند که آیا کالا یا خدمات را به صورت الکترونیکی می‌خرید یا می‌فروشید. به صورت الکترونیکی در این مورد به معنای آنلاین یا از طریق اینترنت است. دولت قلمرو شمالی استرالیا تعریف زیر را از کسب و کار آنلاین دارد:

کسب و کار آنلاین هر نوع فعالیت تجاری است که از طریق اینترنت انجام می شود. راه اندازی یک کسب و کار آنلاین می تواند شامل خرید و فروش آنلاین یا ارائه خدمات آنلاین باشد.

کسب و کار آنلاین به معنای فعالیت یا شرکت است

اصطلاح کسب و کار آنلاین ممکن است به فعالیت خرید و فروش کالا و خدمات آنلاین یا شرکت های خاص اشاره داشته باشد. به عبارت دیگر، تمرکز ممکن است بر روی کاری باشد که یک شرکت انجام می دهد یا چیست.

وقتی در مورد یک فعالیت آنلاین صحبت می کنیم، به معنای کسب و کار الکترونیکی است. کسب و کار الکترونیک نوعی مدل کسب و کار است که در آن معاملات تجاری از طریق شبکه های دیجیتال یا الکترونیکی انجام می شود. در بیشتر موارد، این به معنای از طریق اینترنت است.

کسب و کار آنلاین شامل کالاها و یا خدمات است

انواع فعالیت های تجاری که از طریق اینترنت انجام می شود نمونه هایی از کسب و کارهای آنلاین هستند. شخصی که خدماتی را به صورت آنلاین ارائه می دهد و مشتریان پولی دارد، مانند کارآفرینی که محصولات را از طریق اینترنت می فروشد، یک تجارت آنلاین دارد.

نقطه مقابل کسب و کار آنلاین، کسب و کار آفلاین است. پنجاه سال پیش، تمام فعالیت های شرکت ها آفلاین بود، زیرا اینترنت وجود نداشت. اگر می خواستید چیزی بخرید، باید به محل فیزیکی فروشنده بروید، با آنها تماس بگیرید، یا نامه ای همراه با چک پست کنید. در دهه 1950، مشتریان اگر می‌خواستند پول خارج کنند یا حواله کنند، مجبور بودند به شعبه بانک خود مراجعه کنند. هیچ رایانه شخصی، تلفن همراه، تبلت یا اینترنت وجود نداشت، به این معنی که بانکداری آنلاین وجود نداشت .

کسب و کار آنلاین رشد کرد و رشد کرد

از ابتدای قرن حاضر، حجم تجارت آنلاین به طور چشمگیری افزایش یافته است. متأسفانه، بسیاری از شرکت ها، مانند مغازه های خیابانی، مجبور به پرداخت هزینه شده اند. اگر امروز در خیابان های بزرگ (خیابان تجاری) هر شهر یا شهری با اقتصاد پیشرفته قدم بزنید، فروشگاه های بسیار کمتری را نسبت به چند دهه پیش خواهید دید. در طول چند دهه گذشته، مصرف کنندگان به طور فزاینده ای درگیر خرید آنلاین شده اند و کمتر از فروشگاه های محلی خود بازدید می کنند. صدها هزار مغازه فیزیکی نتوانستند کنار بیایند و تعطیل شدند.

عادات خرید مردم در هفته های منتهی به کریسمس به طور قابل توجهی تغییر کرده است. بسیاری از مردم هنوز هنگام خرید کریسمس از راه رفتن در خیابان ها و ورود به فروشگاه ها لذت می برند. با این حال، امروزه تعداد قابل توجهی تصمیم می گیرند تمام خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند. آنها می توانند در اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود بنشینند، از جمعیت عصبانی و هوای زمستانی دوری کنند و خیلی سریعتر مقایسه کنند.

کسب و کارهای اینترنتی غول پیکر امروزی

امروزه به معنای واقعی کلمه هزاران نوع مختلف کسب و کار آنلاین وجود دارد. برای مثال Amazon.com یک غول بزرگ است. این بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان است. همچنین بر روی جریان دیجیتال، محاسبات ابری و هوش مصنوعی تمرکز دارد.

آمازون در حال حاضر 1335000 نیرو در سراسر جهان استخدام کرده است. «تکنولوژی» در این زمینه به شرکت‌های فناوری مبتنی بر الکترونیکی اطلاق می‌شود که در ایجاد نرم‌افزار، ارائه خدمات مرتبط با اینترنت، محاسبات ابری، هوش مصنوعی و الکترونیک دیجیتال نقش دارند.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (18) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (10) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (34) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (5) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)