حمایت از کسب و کارها

پنج برنامه وزارت صمت برای حمایت از کسب و کارها

سیدرضا فاطمی امین امروز در مراسم روز نوآوری و فناوری ایران‌ ساخت که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: وقتی صحبت از کارآفرینی می‌شود توجه به محصول صورت می‌گیرد. بنابراین خروجی دستاوردی که کارآفرین دارد سازماندهی و فعال کردن کسب و کار است.

وی با بیان اینکه ثروت کشور را می‌توان به چهار قسمت تقسیم کرد، اظهار داشت: دارایی‌های خارجی، ثروت‌های طبیعی، دارایی‌های فیزیکی و دارایی‌های نامشهود ثروت کشور محسوب می‌شوند که در یک اقتصاد متعادل سهم دارایی‌های فیزیکی معمولاً 14 درصد و سهم دارایی‌های نامشهود 85 درصد است. لذا از آنجا که کسب و کارها جزو دارایی‌های نامشهود به شمار می‌روند؛ دارای اهمیت هستند و اگر دارایی‌های نامشهود در کشوری وجود نداشته باشد آن کشور خام‌فروش خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بنابراین برای متوازن کردن اقتصاد باید دارایی نامشهود داشت که متأسفانه سهم ما از دارایی‌های نامشهود حدود 30 درصد ست در حالیکه این سهم حداقل باید بیش از 60 درصد باشد. فاطمی امین با بیان اینکه دارایی‌های نامشهود ثروت خلق می‌کند، عنوان کرد:‌ بنابراین باید از کارآفرینان نه تنها برای تولید محصول بلکه برای تولید ثروت نیز تشکر کرد.

وی اظهار داشت: لذا با توجه به اهمیت کسب و کار برای تولید ثروت ما نیز در وزارت صمت کارهایی را برای این کسب و کارها در پنج محور انجام داده‌ایم که امیدواریم موجب ارتقای ثروت و سرمایه سازمانی شود. یکی از این کارها پایش کسب و کارها است که اقدامات لازم در این رابطه انجام شده تا اطلاعات کسب و کارها در زمینه‌های مختلف از جمله تولید جمع‌آوری شود و امیدواریم تا پایان امسال بخش زیادی از واحدهای صنعتی را در قالب پایش رصد کنیم.

دومین کار در وزارت صمت تقویت و گسترش خدمات کسب و کارها از جمله تقویت و تشکیل شرکت‌های زنجیره تأمین است. سومین موضوع که باید به آن متمرکز شد موضوع رتبه‌بندی است که بر این اساس باید فعالیت‌ها و خروجی بنگاه‌ها را دریافت کنیم و متناسب با عملکرد، آنها را رتبه‌بندی کرد و این رتبه‌ها در تخصیص‌ها مؤثر باشد که این کار نیز آغاز شده است. موضوع چهارم اصلاح و بهبود خدمات و مجوزهایی است که وزارت صمت به کسب و کارها می‌دهد و موضوع پنجم نیز هماهنگی برنامه‌های کسب و کار با برنامه‌های حاکمیت است.

پایان خبر/

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (18) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (10) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (34) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (5) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)