فرهنگ کسب و کار

فرهنگ کسب و کار در کشور به درستی شکل نگرفته است

مهدی صبوری نژاد، روز یکشنبه در جلسه بررسی برگزاری این استارتاپ در شیراز افزود: نخستین کاری که در برگزاری این رویداد باید مد نظر داشته باشیم ارتقاء این فرهنگ است تا پایه و زمینه فعالیت های سرمایه گذاری در کشور شود. استارتاپ سرمایه گذاری در این استان در اسفندماه امسال برگزار می شود.

وی ادامه داد: ایران ذاتا کشور سرمایه گذاری است و در بین ۱۶ کشور همسایه و هم مرز از لحاظ رتبه های بین المللی در رتبه دوم قابلیت سرمایه گذاری قرار دارد. به رغم اینکه ظرفیت سالانه استحصال مواد معدنی در کشور ۸۳۰ میلیون تن است اما هم اینک سالانه ۳۵ میلیون تن مواد معدنی را استحصال می کنیم.

صبوری نژاد بیان کرد: یکی از پارامترهای توسعه اقتصادی کشور کسب و کارهای مولد است، در کشور ما رشد کسب و کارهای مولد و غیر مولد به طور موازی با یکدیگر شکل نگرفته است و در حالی که کسب و کارهای غیر مولد بسیار رواج یافته اما کسب و کارهای مولد رشد چندانی نداشته‌اند.
او افزود: یکی از مولفه ها که بر ضرورت برگزاری این استارتاپ سرمایه گذاری تاکید می کند این است که به سمت شناسایی کسب و کارهای مولد حرکت کنیم و بر روی فرهنگ این کسب و کارها برنامه ریزی داشته باشیم.

وی گفت: در کشور ما فضا به سمت تجارت در حال شکل گیری است و معمولا فعالیت ها به سمت سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کارها پیش نمی رود که این مساله را نیز در دل این رویداد پیگیری خواهیم کرد.

صبوری نژاد گفت: هم اینک نزدیک به ۲۴ هزار واحد تولیدی و بنگاه شکست خورده در کشور وجود دارد که حتی بیش از این عدد هم می تواند باشد. او افزود: معتقدیم یکی از دلایل شکست بنگاه های کسب و کار، نبود فرهنگ تولید ایده است، برخی کسب و کارها از همان ابتدای تشکیل ایده شکست خورده هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)