جذب سرمایه گذاران

استراتژی های کلیدی برای جذب سرمایه گذاران به کسب و کار شما

یافتن منابع مالی معمولاً یکی از چالش برانگیزترین بخش های شروع یک کسب و کار جدید است. خطرات در مقابل پاداش های سرمایه گذاری در شرکت های جدید معمولاً می تواند سرمایه گذاران را نگران جهش خود کند. این مسئولیت بر عهده کارآفرین است تا ایده کسب و کار خود را به اندازه کافی هیجان انگیز و جذاب کند تا توجه سرمایه گذاران را جلب کند.

1- بر کسب نتایج تمرکز کنید

هرچه نتایج کسب و کار بیشتری داشته باشید، سرمایه گذاران راحت تر به شما کمک می کنند تا کسب و کار خود را توسعه دهید. بنابراین اگر تازه شروع کرده اید، به شما توصیه می کنم محصول خود را بسازید و آن را بفروشید. برای کسانی که به تازگی فروش محصول نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) را آغاز کرده اند، مشاوره را به عنوان یک مدل کسب و کار جایگزین برای جمع آوری سرمایه برای بهبود محصول خود در نظر بگیرید. در نهایت، به یاد داشته باشید که به عنوان یک مدیر عامل، شما سازنده و فروشنده اصلی شرکت خود هستید. شما محصولات و خدمات خود را به مشتریان خود می فروشید. شما چشم انداز شرکت خود را به کارمندان خود می فروشید و اشتیاق، ثروت و اهمیت خود را به سرمایه گذاران خود می فروشید.

2- فهرستی از ایرادات آنها ایجاد کنید

یکی از راه‌های احساس اعتماد به نفس بیشتر و متقاعد کردن مردم برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ، ارائه فهرستی از اعتراض‌های آنهاست. به همه دلایلی که آنها نمی خواهند سرمایه گذاری کنند فکر کنید. سپس فهرست را مرور کنید و پاسخی برای اعتراضات احتمالی آنها پیدا کنید. آمادگی برای سوالات و نگرانی های احتمالی به شما کمک می کند در لحظه به خوبی به آنها پاسخ دهید. آنها همچنین اعتماد به نفس و آمادگی شما را چشمگیر می یابند که احتمال سرمایه گذاری در کسب و کار شما را افزایش می دهد.

3- فروش نرم از طریق شبکه

وقتی برای اولین بار شروع به کار می کنید، فکر کردن در مورد بودجه مورد نیاز و نحوه به دست آوردن آنها می تواند دلهره آور باشد. اما یک راه آسان برای شروع، فروش نرم از طریق شبکه است. شبکه‌سازی راهی مطمئن برای راه‌اندازی کسب‌ و کار شما و اجازه دادن به سایر حرفه ‌ای‌های حوزه شما درباره برند شماست. رویدادهای شبکه فرصتی عالی برای ملاقات با سایر افراد در صنعت شما، یادگیری نکات و معرفی برند خود به افراد مناسب هستند. فروش نرم افزاری مناسب می تواند شما را به معامله با سرمایه گذارانی برساند که در غیر این صورت نمی توانستید داشته باشید.

4- سهامی را پیشنهاد دهید که سود سهام پرداخت می کند

سهامی را پیشنهاد دهید که مقداری سود سهام پرداخت کند تا سرمایه گذاران شما به جای صرف سهام بلندمدت، جریان نقدی داشته باشند. پاداش های فوری از نظر سود سهام، یک بسته خوب طراحی شده، سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران بالقوه شما بسیار جذاب تر می کند. در مقادیر سرمایه گذاری شده و سود سهام پیش بینی شده در بسته خود مشخص باشید و حتماً برای نشان دادن گزارش های نمونه وقت بگذارید. سرمایه‌گذاران می‌خواهند سرمایه‌گذاری‌های غیرقابل شکست با بازدهی فوری و بلندمدت را ببینند.

5- کاملاً شفاف باشید

سرمایه گذاری از دوستان و خانواده نیازمند شفافیت کامل است. شما نمی خواهید روابط با عزیزانتان را خراب کنید زیرا یک ایده آنطور که شما برنامه ریزی کرده اید عملی نشد. پیشنهاد می‌کنم با دوستان و خانواده‌ ای که به ایده شما علاقه ‌مند هستند تماس بگیرید و پیشنهاد خود را به آنها ارائه دهید. اگر بازخورد مثبتی دریافت کردید، کمی وقت بگذارید و در مورد وضعیت شرکت و اهداف آینده خود صحبت کنید. آنها را بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده (هفتگی، ماهانه، سه ماهه) به روز نگه دارید تا بتوانند وضعیت سرمایه گذاری خود را ببینند و درک کنند.

6- به سازمان های دولتی نزدیک شوید

به یاد داشته باشید که به سازمان‌های دولتی که در کمک به رشد کسب ‌و کارهای محلی و شرکت‌های کوچک تخصص دارند، نزدیک شوید. آنها اغلب ارتباطات و منابعی دارند که می توانند شما را در مسیر درست راهنمایی کنند، حتی اگر نتوانند در مورد نیازهای سرمایه گذاری خاص شما به شما کمک کنند. وقتی از مقاماتی که وظیفه آنها حمایت از اقتصاد است راهنمایی و اطلاعات دریافت می کنید، احتمالاً با افراد مناسب ملاقات خواهید کرد و شانس خود را برای دریافت بودجه افزایش خواهید داد.

7- یک عرشه زمینی متقاعد کننده ایجاد کنید

من نمی توانم بیشتر بر اهمیت ارائه تأکید کنم. اکثر موفقیت شما در جذب افراد برای سرمایه گذاری روی ایده شما به جلوه های بصری ارائه شما بستگی دارد. بنابراین زمان کافی را صرف ساختن یک زمین بازی متقاعد کننده کنید. تمرکز باید بیشتر روی بنیانگذاران و شرکت باشد، بنابراین از اسلایدهای متنی استفاده نکنید و گرافیک بصری را به حداقل برسانید. با در نظر گرفتن این موضوع، باید یک نسخه ارائه کوتاه داشته باشید تا بتوانید برای مدت زمان مشخصی صحبت کنید و ایده و مدل خود را برای سرمایه گذاران بالقوه توضیح دهید و بقیه به نحوه تجزیه مفاهیم پیچیده با استفاده از گرافیک و نمودار بستگی دارد. مهارت‌های خلاق یک امتیاز مثبت است. همچنین می توانید از کمک حرفه ای استفاده کنید.

8- با یک سرمایه گذار کلیدی شروع کنید

بهترین استراتژی برای جذب سرمایه این است که با سرمایه گذار اصلی خود شروع کنید. ابتدا روی جذب یک سرمایه گذار سنگ بنا تمرکز کنید. وسواس داشته باشید که آنها چه کسانی هستند و چه چیزی می آورند. هنگامی که آن شخصی را پیدا کردید که می تواند به شما کمک کند درها را باز کنید ، جمع آوری کمک مالی بسیار آسان تر انجام می شود.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)