استراتژی های فروش

استراتژی هایی برای افزایش فروش

هر کسی چیزی دارد که می تواند بفروشد، خواه این یک خدمات، یک محصول یا یک قطعه اطلاعات ارزشمند باشد. اما تنها راه موفقیت یک کسب و کار، به دست آوردن مشتریان و افزایش فروش از طریق آن خدمات، محصول یا اطلاعات است. با این حال، نمی‌توانید امیدوار باشید که کسی به محصول شما برخورد کند و آن را بخرد. افزایش فروش به تنهایی اتفاق نمی افتد، بلکه نتیجه استراتژی های فروش متفکرانه ای است که برنامه ریزی و اجرا می شوند.  اگر بتوانید هر مرحله از فرآیند فروش خود را حتی اندکی بهبود بخشید، می توانید فروش را بسیار افزایش دهید. در اینجا راههایی برای افزایش فروش و مشاهده سود بهتر در کسب و کار خود آورده شده است.

افزایش فروش با افزایش سرنخ

یکی از راه های قدرتمند برای افزایش فروش، افزایش سرنخ است. هرچه افراد بیشتری به سیستم نقطه فروش یا محل کسب و کار شما دسترسی داشته باشند به این معنی است که افراد بیشتری امکان خرید از شما و افزایش سود شما را خواهند داشت.  در اینجا چهار راه برای ایجاد سرنخ بیشتر برای افزایش فروش و افزایش سود آورده شده است.

1.مشتری خود را به وضوح تعریف کنید

ابتدا باید بدانید که چه کسی را هدف قرار می دهید. چه کسی به احتمال زیاد محصول شما را می‌خرد و بلافاصله آن را می‌خرد؟ از خود سؤالات خاصی در مورد مشتری ها  بپرسید:

  • آن ها چند ساله هستند؟
  • آقا هستند یا خانم؟
  • بچه دارند؟
  • چقدر پول در می آورند؟
  • آنها به چه چیزی علاقه دارند؟
  • اولویت آنها چیست؟

دانستن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا پیام های دقیق تری در مورد محصول خود ایجاد کنید و مخاطبان مناسب را در تلاش های بازاریابی خود هدف قرار دهید.

2. مشکلی را که سعی در حل آن دارید شناسایی کنید

وقتی مطمئن شدید که درک روشنی از مشتری ایده‌آل خود و خواسته‌هایش دارید، آنگاه می‌توانید بفهمید که چگونه می‌توانید کمک کنید. این معمولا به عنوان فروش مشاوره ای نامیده می شود ، جایی که شما با مشتری مشورت می کنید و متوجه می شوید که او به چه چیزی نیاز دارد.  اگر مشتری خود را به درستی شناسایی کرده باشید و بدانید محصول شما چگونه به حل مشکل آنها کمک می کند، آنها آن را از شما می خرند. اما اگر مشتری که تعریف کردید این مشکل را نداشته باشد، محصول شما را نمی‌خرد.  تمام موفقیت‌های بزرگ و همه ثروت‌های بزرگ از خدمت به مردم با آنچه می‌خواهند و مایل به پرداخت برای بهتر از دیگران هستند، ناشی می‌شود. با اتخاذ یک طرز فکر “کمک” به جای “فروش”، می توانید درک کنید که چگونه به مردم خدمات بهتری ارائه دهید و خدمات باورنکردنی به مشتریان ارائه دهید .

3. روش 100 تماس را امتحان کنید

اگر ترس از رد شدن چیزی است که شما را از شروع گفتگوهای فروش باز می دارد. با 100 مشتری در سریع ترین زمان ممکن، چه از طریق تماس تلفنی یا ایمیل شخصی، ارتباط برقرار کنید.  هدف تمرین صحبت کردن با مردم است، نه لزوماً دیدن نتایج هرچند ممکن است این اتفاق بیفتد. وقتی این کار را انجام می‌دهید، نه تنها از برداشتن تلفن نترسید، بلکه یاد می‌گیرید که مردم چگونه به پیشنهاد شما پاسخ می‌دهند و به دلیل آن فروشنده بهتری خواهید شد. فقط مطمئن شوید که کیفیت تماس را فدای آن نکنید تا آن را از لیست خود خارج کنید. شما هرگز نمی دانید چه کسی می تواند به مشتری پولی تبدیل شود. 

4. از تبلیغات استفاده کنید

گاهی اوقات منطقی است که برای کسب درآمد پول خرج کنید، اما نیازی به هزینه زیادی نیست. با یک تبلیغ مناسب، حتی یک بودجه کم نیز می تواند موثر باشد و باعث افزایش سرنخ ها شود. شما فقط باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، کجا می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید و برای چه مدت. بسته به اینکه مشتری شما در کجاست، تبلیغات گوگل، فیسبوک و اینستاگرام را در نظر بگیرید.  هنگامی که از تبلیغات به عنوان بخشی از استراتژی خود برای افزایش فروش استفاده می کنید، ایده خوبی است که آزمایش هایی را انجام دهید. تست های تبلیغاتی به شما کمک می کند فرآیند ایجاد تبلیغات را بیاموزید، به درک بهتر مخاطبانتان کمک می کند و اطمینان حاصل کنید که از بودجه شما به خوبی استفاده می شود.

با ارتباط با مشتریان خود فروش را افزایش دهید

ایجاد اعتماد با مشتریان برای متقاعد کردن آنها برای خرید آنچه می فروشید، کلیدی است. حتی در دنیایی که به طور فزاینده مجازی می‌شود ، راه‌های زیادی برای ارتباط با مشتریان، ایجاد اعتماد و کسب نفوذ وجود دارد. در اینجا سه ​​راه برای بهبود فروش از طریق ارتباط با مشتریان ارائه شده است.

1.از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

رسانه های اجتماعی فضای رایگانی هستند که می توانید روزانه با مشتریان خود در ارتباط باشید. اگر مشتری شما از رسانه های اجتماعی استفاده می کند، باید از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود زمانی که آن‌ها به آنچه می‌خواهند یا نیاز به خرید دارند، توجه داشته باشند.  همانطور که از پست‌های رسانه‌های اجتماعی مانند عکس‌ها، فیلم‌ها و زیرنویس‌ها استفاده می‌کنید، حتما اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهید. از صحبت کردن با مشتریان خود اجتناب کنید و در عوض سعی کنید چیزی را به آنها آموزش دهید یا چیزی را توضیح دهید که مطابق با محصول یا خدمات شما باشد.

همچنین می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان فضایی برای اثبات اینکه محصول یا خدمات شما واقعاً کار می‌کند استفاده کنید، مانند آمار قبل و بعد، عکس‌ها یا توصیفات و همچنین ویدیوهای محصول یا خدمات در محل کار. پاسخ به نظرات و پاسخ به سوالات را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که وقتی در این فضا به مشتریان و مشتریان بالقوه خود نزدیک می شوید، دوستانه و محاوره باشید. اگر به درستی از آن استفاده کنید، می توانید اعتماد ایجاد کنید و سرنخ های خود را افزایش دهید.

2. اطلاعات داخلی را تبلیغ کنید

همه عاشق یک معامله خوب هستند، و وقتی احساس کنند که در فروش آتی اطلاعات داخلی دارند، یا دسترسی زودهنگام دریافت می کنند، مشتریان شما اعتماد و وفاداری بیشتری به کسب و کار شما پیدا می کنند. حتی ممکن است به خاطر آن بیشتر خرید کنند. این فقط برای فروش و پیشنهادات ویژه نیست. مشتریان فعلی و مکرر را با راه‌اندازی‌های آتی و اخبار کسب ‌و کار نیز در جریان نگه دارید، و به زودی، آنها علاقه خاصی به کسب ‌و کار پیدا خواهند کرد.

3. حفظ روابط

“یک بار یک مشتری، همیشه یک مشتری”  اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه فروش را در کسب و کارتان افزایش دهید، این باید شعار شما باشد.  هنگامی که مشتری محصول شما را خرید، نباید پایان تعامل شما با او باشد. روی حفظ یک رابطه قوی با مشتری خود با ایجاد احساس ارزشمندی در آنها تمرکز کنید تا در کنار آنها بمانند و دیگران را نیز به مشتری تبدیل کنید. یک مشتری دائمی بیشتر از 10 مشتری یک بار برای کسب و کار شما انجام می دهد. 

اجرای برنامه ارجاع

همه می‌خواهند احساس قدردانی کنند، و یک راه عالی برای ایجاد احساس ارزشمندی در مشتریان این است که به آنها برای معرفی دوستان و اعضای خانواده‌شان جایزه بدهید. از تخفیف‌های آینده، امتیازهای پاداش، امتیازات رایگان، دسترسی ویژه و غیره استفاده کنید تا مشتریان فعلی را تشویق کنید که پرچم را برای شما نگه دارند. این نه تنها به حفظ رابطه شما با مشتریانتان کمک می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا سرنخ‌های جدیدی به دست آورید که احتمال خرید بیشتری دارند، زیرا آنها یک ارجاع مستقیم دریافت کرده‌اند، بدون هیچ تلاش اضافی از طرف شما.

افزایش فروش با ارائه ارزش

باعث شود مشتریان برای افزایش فروش احساس ارزشمندی کنند. در پایان روز، شما چیزی را می فروشید که به نحوی، شکل یا شکلی برای شخص دیگری ارزش ایجاد می کند. اگر مشتریان بالقوه شما ندانند این ارزش چیست، از شما خرید نخواهند کرد. با برجسته کردن چرایی و چگونگی ارائه ارزش محصول شما، می توانید فروش را افزایش دهید و همچنین اعتماد به نفس را برانگیزید . نحوه فروش یک محصول به این صورت است.

پیشنهاد رایگان

یکی از راه‌های کمک به مشتریان بالقوه برای دیدن ارزشی که کسب‌ و کار شما ارائه می‌دهد این است که به آن‌ها چیزی واقعاً عالی بدهید. رایگان ها راه بسیار خوبی برای ایجاد اعتماد هستند که کاملاً آماده خرید محصول واقعی شما نیستند. بعد از اینکه آنها پیش نمایشی از آنچه شما ارائه می دهید دریافت کردند، احتمال خرید آنها بسیار بیشتر خواهد شد.  این رایگان می تواند مزه محصول یا خدمات واقعی شما باشد، یا می تواند چیزی باشد که مکمل آن باشد. رایگان شما هر چه باشد، مطمئن شوید که به خودی خود ارزشمند است. اینگونه است که اعتماد سرنخ های خود را به دست می آورید، آنها را برای اتفاقات بعدی هیجان زده می کنید و فروش واقعی را به ارمغان می آورید.

مزیت را بفروشید نه محصول را

مردم محصولاتی را نمی خرند، بلکه نتایجی را می خرند که محصول می دهد. یادآوری ذهنیت “کمک” نه “فروش” در هنگام بازاریابی و فروش محصول یا خدمات به شما کمک می کند تا روی مزایای آن تمرکز کنید. هنگامی که در ابتدا به دنبال کمک به دیگران هستید، به جای اینکه سختگیرانه عمل کنید و فقط به دنبال کسب درآمد سریع هستید، واقعی تر به نظر می رسد. به علاوه، ارزش محصول یا خدمات شما را به مشتریان یادآوری می کند.

با ارائه موثر محصول، فروش را افزایش دهید

ارائه موثر محصول به شما کمک می کند تا با افزایش نرخ تبدیل، نرخی که سرنخ ها را به مشتریان پولی تبدیل می کنید، فروش را افزایش دهید. نرخ تبدیل شما معیار اثربخشی تلاش های فروش شما است. به منظور کمک به افزایش نرخ تبدیل، باید روی توسعه پیشرفت خود به روشی واضح و مؤثر کار کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

مزیت رقابتی خود را توسعه دهید

این احتمال وجود دارد که شما تنها کسی نباشید که محصول یا خدمات خاص خود را می فروشید. بنابراین بسیار مهم است که بتوانید مزایا یا نتایجی را که مشتریان از خرید محصول یا خدمات شما دریافت خواهند کرد و در هنگام خرید محصول یا خدمات رقیب شما به دست نمی آورند، توضیح دهید. به منظور توسعه مزیت رقابتی خود، باید بدانید چه چیز دیگری وجود دارد. ادعای رقبای شما چیست؟ مزایایی که می فروشند چیست؟ چیزی که ارائه می دهید چقدر متفاوت است؟ اگر می‌خواهید فروش رو به رشدی داشته باشید، باید بتوانید بیان کنید که چرا مردم باید محصول یا خدمات شما را به دیگران در بازار انتخاب کنند.

قیمت مناسب را انتخاب کنید

قیمتی که برای محصول یا خدمات خود تعیین می کنید مهم است. نه تنها بر سود شما تأثیر می گذارد، بلکه بر ارزش درک شده چیزی که ارائه می دهید نیز تأثیر می گذارد. قبل از اینکه آن را تعیین کنید، باید هزینه های مربوط به تولید محصول را به طور کامل درک کنید و احساس کنید که مشتری ایده آل شما مایل است برای آن چه چیزی بپردازد. همچنین باید بدانید که رقبای شما برای محصولات یا خدمات مشابه چه هزینه ای دریافت می کنند.   یکی از بهترین استراتژی‌های فروش این است که بر قیمت رقیب خود غلبه کنید، با این حال، باید پول در بیاورید. اگر بتوانید محصول خود را نسبت به رقبای خود برتر جلوه دهید، ممکن است بتوانید قیمت بالاتری را دریافت کنید. این را در نظر داشته باشید و از آن برای کمک به تعیین قیمت عالی استفاده کنید.

مطمئن شوید که پیام شما واضح است

پیام های شفاف برای افزایش فروش داشته باشید. وقتی نوبت به یادگیری نحوه بازاریابی یک محصول یا خدمات می رسد، وضوح بسیار مهم است. یک تا دو مزیت کلیدی را که محصول شما ارائه می دهد انتخاب کنید و آنها را به وضوح در تمام محتوایی که بخشی از استراتژی فروش و بازاریابی شما است بیان کنید. این اطمینان حاصل می کند که داستانی که درباره محصول خود می گویید در تمام کانال های بازاریابی شما همسو باشد و مشتریان شما دقیقاً بدانند که چه چیزی می فروشید.

محتوای بازاریابی در چندین کانال

به عنوان بخشی از استراتژی مداوم خود برای افزایش فروش، باید به طور مداوم به دنبال راه های خلاقانه برای بهبود تبلیغات و تلاش های تبلیغاتی خود برای دستیابی به مشتریان جدید باشید. رسانه های زیادی از جمله توییتر، اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین، تیک تاک، یوتیوب، ایمیل، وبلاگ ها، پادکست ها، حتی مواد چاپی سنتی مانند مجلات و روزنامه ها وجود دارند که می توانند پیام و محصول شما را به مخاطب مناسب برسانند.

تعداد و اندازه تراکنش ها را افزایش دهید

حفظ مشتریان و حفظ روابط خود با آنها مهم است، بنابراین هنگامی که آنها را دارید، چگونه می توانید آنها را مجبور کنید دوباره از شما خرید کنند؟ این سوال مهمی است که باید هنگام تدوین یک برنامه استراتژی فروش از خود بپرسید. اگر بتوانید دفعات خرید را ده درصد افزایش دهید، می توانید فروش و در نتیجه سود خود را به همان درصد افزایش دهید. در اینجا چهار راه وجود دارد که می توانید مشتریان خود را وادار کنید که بیشتر از شما خرید کنند و به طور کلی بیشتر خرید کنند.

1.در بالای ذهن بمانید

مشتریان شما در وهله اول چگونه شما را پیدا کردند؟ ایمیلشون رو داری؟ آیا آنها شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند؟ ملاقات حضوری داشتید؟ با این حال آنها شما را پیدا کردند، به استفاده از آن روش ارتباطی ادامه دهید تا در ذهن خود باقی بمانید. ایمیل های منظم با پیشنهادات، محصولات برجسته یا اطلاعات مفید ارسال کنید. به ارسال محتوای ثابت در حساب های رسانه های اجتماعی خود ادامه دهید. با آنها تماس بگیرید تا بررسی کنند و ببینند آیا چیز دیگری نیاز دارند یا اینکه چگونه از خرید خود لذت می برند.

2. افزایش پس انداز را اعمال کنید

برای اینکه مشتریان خود را به خرید بیشتر تشویق کنید، برای خریدهای بزرگتر، مانند ارسال رایگان برای سفارشات بالا، تخفیف اعمال کنید. هنگام تبلیغ فروش، در خریدهای بزرگتر، تخفیف بیشتری را در نظر بگیرید، به عنوان مثال، 15 درصد تخفیف برای سفارشات 250 دلاری یا بیشتر و 25 درصد تخفیف برای سفارشات 500 دلاری یا بیشتر. هر چه بیشتر خرج کنند، تخفیف بیشتری دریافت می کنند.

3. به دنبال فرصت هایی برای افزایش فروش مشتریان باشید

شما باید پیوسته به دنبال راه هایی برای افزایش فروش مشتریان باشید تا آنها هر بار بیشتر خرید کنند. چه محصولات یا خدماتی مکمل آن چیزی است که قبلاً خریداری می کنند؟ هنگامی که ارزش خود را ثابت کردید و مشتریان وفادار داشتید، آنها احتمالاً بیشتر و بیشتر به شما «بله» خواهند گفت.

4. قیمت های خود را افزایش دهید

در برخی موارد، افزایش قیمت‌ها گزینه مناسبی است که می‌تواند به فروش بیشتر، پس از آزمایش بسیاری از تاکتیک‌های فروش دیگر در این فهرست کمک کند. شما باید هزینه های خود را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید، قیمت های خود را با رقبای خود مقایسه کنید و ابتدا تقاضا برای محصول یا خدمات خود را نیز درک کنید.   با این حال، در بسیاری از موقعیت‌ها، می‌توانید قیمت‌های خود را 5 یا 10 درصد افزایش دهید، بدون اینکه هیچ مقاومتی در بازار تجربه کنید. اگر محصولات و خدمات شما از کیفیت خوبی برخوردار باشند و افراد شما دوستانه و مفید باشند، افزایش اندک در قیمت های کلی شما مشتریان شما را دور نمی کند.

با سرمایه گذاری روی خودتان فروش را افزایش دهید

بهبود توانایی شما برای فروش و تبدیل مشتریان بالقوه علاقه مند به مشتریان پولی یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای افزایش فروش انجام دهید. بخش‌های زیادی از فرآیند فروش وجود دارد و بهبود حتی یکی از آنها می‌تواند تأثیر چشمگیری بر نتایج شما داشته باشد. برخی افراد به طور طبیعی در فروش خوب هستند. آنها می توانند به راحتی با یک مشتری ارتباط برقرار کنند، زمینه های مشترک پیدا کنند، خواسته های آنها را درک کنند و آنها را متقاعد کنند که محصول خود را خریداری کنند. هر چند این مهارت ها به راحتی برای همه به دست نمی آید.

در واقع، اکثریت فروشندگان باید این مهارت ها را در طول زمان یاد بگیرند، تمرین کنند و تقویت کنند تا موفق شوند. حتی اگر برای تبدیل شدن به فروشنده ای که امروز هستید سخت کار کرده اید، هرگز یادگیری را تمام نکرده اید. آموزش فروش می‌تواند ذهن شما را به سمت فرصت‌های جدیدی باز کند که دیگران با آن‌ها موفقیت را دیده‌اند، به شما این فرصت را می‌دهد تا با فروشندگان خلاق دیگر ارتباط برقرار کنید و حتی سرنخ‌ها یا مشارکت‌های جدیدی ایجاد کنید.

یاد بگیرید چگونه مذاکره کنید

در مرحله‌ای از سفر فروش خود، با کسی روبرو خواهید شد که خواهان قیمت پایین‌تر یا سود اضافی است، یا موقعیتی که در آن باید مصالحه کنید.  یادگیری نحوه مذاکره نه تنها می تواند به شما در بهبود رابطه با مشتریانتان کمک کند، بلکه می تواند به فروش بیشتر شما نیز کمک کند. بهترین مذاکره کنندگان به دنبال بهترین منافع مشتری خود هستند و راه حلی را پیدا می کنند که برای هر دو طرف مفید باشد. 

یک استراتژی اکتشاف توسعه دهید

بهترین فروشندگان برنامه ای برای توسعه بالاترین کیفیت و کمیت مشتریان بالقوه ای دارند که می توانند و در یک بازه زمانی معقول خرید کنند. جست ‌و جوی بخشی ضروری از استراتژی‌های فروش موفق است و اگر می‌خواهید فروش را افزایش دهید باید اولویت‌بندی کنید.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)