روش های رشد کسب و کار

روش های رشد کسب و کار کوچک

راه اندازی کسب و کار شما چالش برانگیز است. ادامه رشد کسب و کار شما پس از تاسیس به همان اندازه دشوار است.  و در حالی که ایجاد کسب و کار جدید و رشد پایگاه مشتری شما برای موفقیت ضروری است، اما یک شبه اتفاق نمی افتد. این نیاز به برنامه ریزی موثر، استراتژی و خلاقیت دارد. این 10 روش اثبات شده را برای ادامه رشد کسب و کار خود بررسی کنید.

1.مشتریان خود را بشناسید

دانستن اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و به چه چیزی نیاز دارند حیاتی است. شما در هنگام تدوین طرح کسب و کار خود، فرآیند شناسایی بازار هدف را طی کردید. اما اکنون شما یک پایگاه مشتری فعال دارید که باید با آن تعامل داشته باشید و در این فرآیند کسب و کار خود را بهبود ببخشید. خواه از طریق یک نظرسنجی سه ماهه، بررسی کاربران، یا ارتباط مستقیم با خدمات مشتری باشد، باید بازخورد صادقانه بخواهید. به شکایات مداوم در بین مشتریان خود توجه داشته باشید و از آنها برای راه اندازی ویژگی های جدید، ایجاد تنظیمات داخلی یا اصلاح استفاده کنید.

و در حالی که بازخورد مستقیم از پایگاه مشتری شما بسیار ارزشمند است، باید به بازار و رقبای خود نیز توجه کنید. انجام تجزیه و تحلیل بازار به طور منظم تضمین می کند که از هرگونه حرکت رقابتی و چگونگی تأثیر رویدادهای اقتصادی مختلف بر مشتریان خود آگاه هستید. همراه با بازخورد روشنگرانه مشتریان شما، تصویر کاملی از راه های بالقوه برای رشد ارائه می دهد.

2. بر خدمات مشتری تمرکز کنید

همانطور که به دنبال رشد کسب و کار خود هستید، خدمات با کیفیت به مشتریان برای مشتریان فعلی شما ممکن است از بین برود. مطمئناً ریزش مشتری بخشی از انجام کسب و کار است، اما شما نمی خواهید که نتیجه مستقیم تلاش های شما برای رشد باشد. در عین حال، تمرکز بر خدمات با کیفیت به مشتریان می تواند راه مستقیمی برای رشد باشد. اگر با مشتریان فعلی شما به طور استثنایی رفتار شود، آنها به احتمال زیاد نظرات مثبت خود را از خود به جای می گذارند، شما را به دوستان خود توصیه می کنند و البته دوباره از کسب و کار شما خرید می کنند.

3. ارزش مشتریان فعلی را افزایش دهید

زمانی که به دنبال فرصت‌های رشد می‌گردید، این امر رایج است که بلافاصله سعی کنید مشتریان جدید را جذب کنید، اما در مورد مشتریان فعلی شما چطور؟ شما با آنها اعتبار ایجاد کرده اید، به این معنی که احتمال دارد دوباره از شما خرید کنند یا حتی برای خدمات اضافی و محصولات جدید هزینه بیشتری بپردازند.  فرصت هایی را برای افزایش ارزش مشتریان خود کاوش کنید. یک خط محصول جدید اضافه کنید که خریدهای قبلی را تحسین می کند. افزایش قیمت خدمات را در ازای ویژگی‌های اضافی، جهت‌گیری عملی یا سایر مواردی که مشتریان شما ارزشمند می‌دانند، آزمایش کنید.  هر تغییری که برای افزایش ارزش برای مشتریان فعلی ایجاد می کنید، ممکن است سکوی پرشی برای آوردن مشتریان جدید باشد.

4. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

غواصی در رسانه های اجتماعی می تواند دلهره آور باشد. اما نکته اینجاست که برای استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی نیازی به تجربه با آن ندارید. این می تواند به سادگی باز کردن یک نمایه کسب و کار و شروع رشد جامعه مشتریان باشد. نیازی نیست که هر روز پست بگذارید یا حتی تصاویر و ویدیوهایی با ظاهر باورنکردنی ایجاد کنید، اما یک برنامه ثابت برای دنبال کنندگان و مشتریان خود ایجاد کنید. از آنجا به شما بستگی دارد که فعالانه با دنبال کنندگان خود درگیر شوید، نظرات را بخوانید، به پیام ها پاسخ دهید و به طور کلی برند اجتماعی خود را بسازید.

به طور کلی این یک راه عالی برای شناسایی روندها و بینش در مورد مشتریان شما است. اگر می خواهید، حتی می توانید از بینش هایی که به دست می آورید استفاده کنید و تبلیغات اجتماعی را اجرا کنید. این ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و راهی ارزان برای آزمایش تبلیغات، سنجش علاقه یک پایگاه مشتری جدید یا حتی اجرای یک کمپین دیجیتالی کامل است.

5. تیم خود را رشد دهید

رشد پایگاه مشتری و افزایش فروش خود معمولاً به معنای رشد تیم شماست. و همانطور که باید بر ارائه خدمات استثنایی به مشتریان تمرکز کنید، باید بر کیفیت افرادی که به تیم شما می‌پیوندند نیز تمرکز کنید .  روی یافتن صداهای متنوع تمرکز کنید که نه تنها می توانند وظایف نقش را انجام دهند، بلکه می توانند دیدگاه های منحصر به فردی را ارائه دهند که شما را به چالش می کشد. داشتن طیف وسیعی از کارمندان که از نظر تجربه، پیشینه، اعتقادات و تخصص‌ها متفاوت هستند، دیدگاه‌های جدیدی را به روی میز می‌آورند که بدون آنها وجود نداشت.

علاوه بر این، همانطور که به دنبال جذب کارمندان جدید هستید، می خواهید روی پیشرفت حرفه ای کارکنان فعلی خود نیز تمرکز کنید. نشان دهید که برای آنها و سهم آنها در کسب و کار خود ارزش قائل هستید. به آنها فرصت های بیشتری برای رهبری و همکاری بدهید، آنها را در فرآیند هدف گذاری مشارکت دهید و حتی هزینه شرکت در سمینارها و آموزش ها را به آنها پرداخت کنید. نحوه برخورد شما با کارکنان در رفتار شما با مشتریان منعکس خواهد شد. با بهینه سازی داخلی شروع کنید و کسب و کار شما از آنجا رشد خواهد کرد.

6. تخصص خود را به نمایش بگذارید

اگر می خواهید به ایجاد نفوذ در بین مشتریان و سایر مشاغل خود ادامه دهید، باید تخصص خود را به نمایش بگذارید. این به معنای ارائه منابع، میزبانی وبینارها ، انجام مطالعات تحقیقاتی و حتی اجرای پرسش و پاسخ از طریق کانال های اجتماعی شما است. فرصت هایی را برای به اشتراک گذاشتن آنچه می دانید پیدا کنید و آن را به عنوان فرصتی رایگان برای یادگیری و رشد ارائه دهید. فقط مطمئن شوید که هنگام میزبانی یک رویداد یا اجازه دسترسی به دانلود، اطلاعات تماس را جمع آوری کنید یا پیوندی به یک صفحه تبلیغاتی خاص ارائه دهید. شما نه تنها تخصص خود را به نمایش می گذارید، بلکه از آن برای افزایش مخاطبی استفاده می کنید که امیدواریم روزی به مشتری تبدیل شود. پیگیری کنید و بینش ارزشمندی را ارائه دهید تا بتوانید آن را به رشد مداوم تبدیل کنید.

7. از جامعه خود حمایت کنید

بازگشت به جامعه و مسئولیت پذیری اجتماعی راهی عالی برای رشد نام کسب و کار و به نمایش گذاشتن ارزش های کسب و کار شماست. حامی مالی یا کمک مالی به سازمان‌ها ، ارائه محصولات یا خدمات رایگان برای طرح‌هایی که به آنها اهمیت می‌دهید، یا میزبان رویدادهای جامعه باشید. حتی می‌توانید به دنبال شراکت با کسب ‌و کارهای دیگر با منافع مشابه باشید تا تغییرات بزرگ‌تری را ایجاد کنید.

8. شبکه

بخشی از رشد کسب و کار شما، ایجاد مشارکت های مناسب و شناخت جامعه تجاری شماست. برای شبکه سازی و ایجاد روابطی که به طور بالقوه می تواند کسب و کار شما را بسازد، وقت بگذارید.  داشتن یک شبکه قوی می تواند منجر به مشتریان جدید، مشارکت، کارمندان و حتی سرمایه گذاران شود. همچنین یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن بینش های صنعت، روندهای نوظهور و بهترین روش هایی است که در غیر این صورت نمی توانستید پیدا کنید.

9. جریان های درآمد اضافی را توسعه دهید

اگر برای افزایش درآمد از مدل اصلی کسب ‌و کار خود تلاش کرده‌اید، ایجاد جریان‌های درآمد اضافی ممکن است ضروری باشد. این می تواند یک ارائه محصول یا خدمات جدید، مدل های قیمت گذاری جداگانه برای مشتریان یا اشتراک های مختلف و حتی درآمد غیرفعال از تبلیغات و حمایت های مالی باشد. هر جریان درآمدی جدیدی را به عنوان گسترش کسب و کار خود در نظر بگیرید. احتمالاً می خواهید حداقل یک طرح کسب و کار ناب بسازید تا مطمئن شوید ابتکار جدید قابل اجرا است و کسب و کار فعلی شما می تواند از آن پشتیبانی کند. هزینه‌های راه‌اندازی و عملیاتی ، اهداف خود را با توسعه، و مدت زمانی که طول می‌کشد تا به حد تعادل برسد را در نظر بگیرید . در نهایت، مطمئن شوید که ابتکار جدید شما برای کسب و کار شما منطقی است. ممکن است به سادگی به عنوان درآمد اضافی برای پشتیبانی از عملیات شروع شود، اما ممکن است نیاز به انتقال به یک کسب و کار جداگانه داشته باشد.

10. اندازه گیری و تکرار کنید

با این حال، شما تلاش می کنید و کسب و کار خود را توسعه می دهید، مطمئن شوید که به طور فعال موفقیت را اندازه گیری و پیگیری می کنید . ایجاد یک تغییر و اجازه دادن به آن بدون در نظر گرفتن اهداف یا نتایج کلیدی که موفقیت را تعیین می کند، می تواند واقعاً آسان باشد. بدون آنها، یک ابتکار رشد می تواند به راحتی به یک ایده پرهزینه تبدیل شود که کسب و کار شما را غرق می کند.

اهداف سازمانی خود را از قبل تعیین کنید و اگر نتایج مثبتی مشاهده نکردید از کشتن یا تغییر پروژه ها نترسید. شما همیشه می توانید تکرارهای جدید را تنظیم کنید و دوباره اجرا کنید، و رویکرد خود را برای شناسایی موفق ترین مسیر موفقیت اصلاح کنید.  

جمع بندی

به دنبال فرصت های رشد باشید. کسب و کار شما به طور مداوم بین نقاط رشد و نقاط رکود تغییر خواهد کرد. نکته کلیدی این است که به جستجوی فرصت های رشد جدید ادامه دهید و از خلاقیت و آزمایش آنها نترسید. اما مطمئن شوید که اهداف و نتایج قابل اندازه گیری را در ذهن داشته باشید تا بتوانید از تبدیل رشد بالقوه به یک اشتباه جدی جلوگیری کنید.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)