طراحی برچسب محصول

چهره برند شما: نکات طراحی برچسب محصول برای کمک به جذب مشتریان

با توجه به تعداد زیادی از محصولات موجود امروزه، جلب توجه مصرف کنندگان به طور فزاینده ای چالش برانگیز است. ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید محصول خود را در بین خریدارانی که فقط نگاهی به کالای شما می بینند فروخته شود. به همین دلیل طراحی لوگو و برچسب محصول بسیار مهم است. خرید اغلب یک تجربه بصری است، بنابراین هنگامی که محصول خود را بسته بندی می کنید ، اجزای زیبایی شناختی ضروری وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

نکات طراحی لیبل محصول برای جذب مشتری

وادار کردن مصرف کننده به توقف و نگاه کردن به محصول شما با اجرای طرح بسته بندی مناسب به دست می آید. این بدان معناست که شما نمی توانید فقط یک برچسب تصادفی روی کالای خود بزند. برعکس، حتی ممکن است بخواهید با یک طراح باتجربه که عمیقاً با جذابیت هنری برای جایگاه شما آشنا است، شریک شوید.

این متخصص طراحی می‌تواند داده‌های شرکت مانند مخاطبان هدف، رنگ‌ها و فونت‌های نام کسب و کار، تجزیه و تحلیل رقبا و مواد پایدار را برای ایجاد یک برچسب واقعی دوبل استفاده کند. این نکات را برای افزایش فروش با برچسب های جذاب دنبال کنید، چه به دنبال کمک خارجی باشید و چه به تنهایی.

1.هویت برند خود را تثبیت کنید

هویت برند شما باید یک نقشه راه برای تمام بسته بندی ها و برچسب های شما ارائه دهد. تعیین پیامی که می‌خواهید به مشتریان بالقوه درباره برندتان ارسال کنید، به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید چه محتوایی باید روی برچسب‌تان قرار گیرد، هم از نظر متن و هم از نظر تصویر. یک مکان عالی برای شروع با ماموریت و ارزش های شماست. برند شما چه چیزی را نشان می دهد؟ چگونه می توانید ایده آل های شرکت خود را به صورت بصری بیان کنید؟

برای مثال، اگر غذای خانگی می‌فروشید و می‌خواهید محصولاتتان خاطرات آشپزی مادربزرگ را زنده کند، برند شما ممکن است خانواده محور و روستایی باشد. برچسب‌های شما ظاهر و احساسی بسیار متفاوت از مثلاً یک شرکت مواد غذایی بهداشتی با تمرکز بر ویتامین‌ها و سرزندگی خواهند داشت.  هویت برند شما نه تنها باید نشان دهنده کسب و کار شما، بلکه مشتری هدف شما باشد. برای یافتن جمله بندی و زیبایی شناسی مورد علاقه جمعیت شناسی اصلی خود، تحقیق در مورد مخاطب انجام دهید. این اطلاعات بازار باید در بسته بندی شما نشان داده شود.

2. مواد مناسب را انتخاب کنید

بعد از اینکه تصویر برند خود را به تصویر کشیدید، وقت آن است که ماده ای را انتخاب کنید که بلوک های سازنده برچسب شما باشد. علاوه بر آنچه بر روی هر برچسب چاپ می شود، ظاهر فیزیکی آن بر درک مصرف کننده تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر برچسب ها در حین حمل و نقل به راحتی پاره یا لکه شوند، تصویر محصول شما آسیب می بیند و اهمچنین شهرت برند شما.

اگر در حال بسته بندی بطری ها یا شیشه های شیشه ای هستید، برچسب های کاغذی می توانند به خوبی کار کنند. شما باید یک نوع فیس استاک را انتخاب کنید، سطحی که اطلاعات لوگوی شما روی آن چاپ می شود در انواع مختلفی از جمله براقیت بالا، نیمه براق و مات ارائه می شود. اگر مطمئن نیستید که چه ظاهری را ترجیح می دهید، از چاپگر خود بخواهید نمونه هایی از هر کدام را بخواهد. نوع روکشی که انتخاب می‌کنید ممکن است بر آنچه می‌توانید روی برچسب‌ها چاپ کنید، مانند فویل فلزی، نیز تأثیر بگذارد.

مدیر کار و زندگی خودتان باشید!
ادامه مطلب

3. رنگ ها را با دقت انتخاب کنید

پس از انتخاب روکش و چسب، نوبت به طراحی روی لیبل های شما می رسد. با دقت انتخاب کنید که کدام رنگ ها نشان دهنده محصول شما هستند. اگر رقبای زیادی در یک فضا دارید، می توانید به لوگوها و طراحی برچسب آنها نگاه کنید و ببینید آیا محصول شما باید از طرح رنگی کاملا متفاوت پیروی کند یا خیر. این می تواند به محصول شما کمک کند تا در میان دریایی از پیشنهادات مشابه برجسته شود.

توجه داشته باشید رنگ های مختلف حالات خاصی را تداعی می کنند. به عنوان مثال، رنگ های قهوه ای و سبز نمایانگر احساسی ارگانیک و خاکی است. در حالی که رنگ بنفش اغلب با حق امتیاز و کیفیت همراه است. آبی به طور جهانی یک رنگ دلپذیر برای مردان و زنان است. برای اینکه برند خود را به یاد ماندنی کنید ، روانشناسی رنگ را بخوانید.

4. بر چیزی که محصول شما را متفاوت می کند تاکید کنید

همانطور که طراحی برچسب خود را اصلاح می کنید، فراموش نکنید که بر تفاوت شرکت شما تأکید کند.آیا بنیانگذار شما سابقه شگفت انگیزی دارد؟ آیا کسب و کار شما از خیریه خاصی حمایت می کند ؟ آیا فقط از مواد محلی استفاده می کنید؟ شما ایده را دریافت می کنید.

ایجاد ارتباط عاطفی با محصول شما از طریق بسته بندی برای مشتریان آسان شود. در اطلاعات برچسب به آنها بگویید که چرا باید شما را دوست داشته باشند، چرا شما با رقبایتان متفاوت هستید و وقتی از شما خرید می کنند چه چیزی می توانند انتظار داشته باشند. سپس، چالش‌هایی را که بازار هدف خود با آن مواجه است، در نظر بگیرید و در متن توضیح دهید که چگونه به آن چالش‌ها رسیدگی می‌کنید یا مشکلات آنها را حل می‌کنید. اگر برای ایجاد پیام مناسب وقت بگذارید، برچسب شما می تواند دارایی ارزشمندی باشد.

5. محصولات پایدار را بپذیرید

امروزه مصرف کنندگان به سمت حمایت از کسب و کارهایی که برای سبز شدن سرمایه گذاری می کنند، حرکت می کنند. شرکت‌ها باید از این امر استقبال کنند، زیرا پایدار بودن مزایای زیادی دارد و ممکن است برای ساخت بسته‌بندی سازگار با محیط‌زیست زمان و هزینه زیادی صرف نشود . بسته بندی سبز به حذف محصولات سمی مانند کیسه های پلاستیکی و نی کمک می کند. استفاده از مواد سبک تر، محصولات بسته بندی مسطح و بسته بندی های زیست تخریب پذیر را در نظر بگیرید. این گزینه ها اغلب هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهند، از خدمات حمل و نقل کمتری استفاده می کنند و کالاهای بیشتری را در فضای قفسه قرار می دهند.

چرا طراحی برچسب محصول شما اهمیت دارد؟

بسته بندی برند می تواند به راحتی توسط شرکتی نادیده گرفته شود که می خواهد محصولی را به سرعت عرضه کند یا نمی خواهد طراحان یا هزینه های تولید سفارشی را به زحمت بیندازد. با این حال، عدم انجام این اقدامات اضافی می تواند به نتیجه شما آسیب برساند. برچسب های محصول به خوبی اجرا شده می تواند به شما کمک کند تا رابطه عاطفی با مشتریان خود را عمیق تر کنید، برند خود را ارتقا دهید و محصول خود را در ذهن بصری مصرف کنندگان ایمن کنید. در اینجا مهمترین دلایل اهمیت بسته بندی شما آورده شده است.

اولین برداشت

مصرف کنندگان قبل از لمس فیزیکی محصول شما را به صورت بصری می بینند. آنها ممکن است در یک فروشگاه فیزیکی باشند و آن را در قفسه ببینند یا در هنگام تحویل در خانه جعبه آن را باز کنند. این لحظات اولیه بسیار مهم هستند زیرا فرد در حال شکل گیری واکنش فوری به ظاهر محصول است. شما نمی خواهید محصولی را با اولین برداشت فراموش نشدنی ارائه دهید.

سه ویژگی افراد موفق!
ادامه مطلب

مزیت رقابتی

در بازارهای شلوغ، یک محصول برجسته از طریق زیبایی شناسی توجه را به خود جلب می کند. اگر برچسب محصول شما از نظر بصری جذاب، کاربردی باشد و مصرف کننده را از پیشینه، اشتیاق و کیفیت شرکت شما مطلع کند، خود را از رقابت کسل کننده و خشک جدا خواهید کرد.

آگاهی از برند

طراحی منسجم از کیفیت کسب و کار شما صحبت می کند. برچسب های محصولات زیبا توسط مصرف کنندگان به خاطر سپرده می شود و بسته بندی واقعا منحصر به فرد می تواند در رسانه های اجتماعی به صورت ویروسی پخش شود. این تاثیر بر افزایش دانش مصرف کننده از برند شما دارد.

راه حل های مصرف کننده

مصرف کنندگان برای حل یک مشکل محصولات را خریداری می کنند. بیان واضح مشکلی که روی برچسب شما حل می‌کند می‌تواند به مصرف‌کنندگان در تصمیم‌گیری خرید در چند ثانیه کمک کند. مشتریان خود را مجبور نکنید حدس بزنند محصول شما چیست یا چه کاری می تواند انجام دهد. برچسب محصول باید جزئیات کلیدی را ارائه دهد، بنابراین به راحتی می توان نتیجه گرفت که آیا نیازهای مصرف کننده را برآورده می کند یا خیر. این اطلاعات می تواند شامل مواد تشکیل دهنده، دستورالعمل ها، الزامات ذخیره سازی و اندازه باشد.

برچسب های قانون مدار

بسته به محصول، ممکن است اطلاعاتی وجود داشته باشد که قوانین ملزم به درج روی برچسب شما هستند. در حالی که این عمدتا به اقلام دارویی و مواد غذایی مربوط می شود، فهرستی از مواد تشکیل دهنده، خطرات سلامتی، خطرات یا دستورالعمل های استفاده در نظر گرفته شده است تا شرکت ها را در قبال ایمنی مشتری پاسخگو نگه دارد. اطمینان از مطابقت برچسب شما با هر گونه مقررات قانونی مرتبط می تواند خطر مسئولیت محصول شما را کاهش دهد .

حفاظت از محصول

محافظت از محصول شما در برابر آسیب باید یک اولویت باشد، چه در حال انجام یک پیشنهاد کسب و کار الکترونیکی، ارسال سفارش انبوه به صورت عمده و یا داشتن فضای قفسه در یک مکان فیزیکی. بسته بندی محصولی که بتواند وزن محصول شما را تحمل کند، در برابر دستکاری محافظت کند و رطوبت را برطرف کند، لبه های تیز و قطعات متعدد، دوام را افزایش داده و احتمال آسیب را کاهش می دهد.

اطلاعات شناسایی

برچسب‌های محصول می‌توانند به سازماندهی شما کمک کنند. علامت‌گذاری محصولات با این شماره‌های شناسایی به شما کمک می‌کند محصولات موجود در انبار و سفارش‌های مشتری را در صورت فراخوان ردیابی کنید.

طراحی منحصر به فرد

شماره سریال و جزئیات برچسب که به سختی قابل تکرار هستند لوگوها و علائم کسب و کار ثبت شده ظاهری حرفه ای برای مصرف کننده دارند و در عین حال اگر کسی سعی کند نام کسب و کار یا محصول شما را به طور غیرقانونی تکرار کند به شما اهرم قانونی می دهد.

انتهای مطلب/ منبع