صنعت بازی های ویدیویی

درس های بازاریابی از صنعت بازی های ویدیویی که باید بدانید

طبق گزارش Statista ، صنعت بازی های ویدیویی ایالات متحده در سال 2022 درآمد تخمینی 97 میلیارد دلاری داشت و انتظار می رود بازار همچنان به رشد خود ادامه دهد. کسب و کارهای کوچک می توانند چیزهای زیادی از بخش بازی بیاموزند. در زیر، چهار تاکتیک موفق صنعت بازی را پوشش می دهیم که مشاغل کوچک و متوسط ​​می توانند از آنها استفاده کنند.

درس های بازاریابی از صنعت بازی های ویدیویی

برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد فروش بیشتر و ایجاد وفاداری مشتری، یک یا چند تکنیک زیر را در ترکیب بازاریابی شرکت خود بگنجانید.

1.یک داستان بسازید

بازی های ویدیویی بسیار تعاملی هستند و کاربران را به صورت دیداری و شنیداری درگیر می کنند. مخاطب از همان ابتدا درگیر داستان است. درست مانند صنعت بازی، کسب و کارها می توانند از داستان سرایی برای مشارکت دادن مصرف کنندگان در داستان برند خود استفاده کنند. این برای بازاریابی جدید نیست. استفاده از داستان ها برای فروش محصولاتی که در غیر این صورت ممکن است در دریایی از رقبا ناپدید شوند، یک روش معمول است.

به عنوان مثال، داستان سرایی  Dove، صابون مرطوب کننده خود را فراتر از یک محصول آرایشی عمومی قرار داده است. کمپین « طرح‌های زیبایی واقعی » با استقبال خوب و خاطره‌انگیز به معرفی Dove به عنوان یک برند باکیفیت کمک کرد که استانداردهای زیبایی سنتی را که برای زنان اعمال می‌شود زیر سوال می‌برد. داستان ها این قدرت را دارند که افراد را درگیر و آموزش دهند.

وقتی به یک داستان فکر می کنید، خود را به جای مشتریان بگذارید و نقش محصول یا خدمات شما را در زندگی آنها تصور کنید. داستانی بسازید که حواس مردم را درگیر کند، ارزش های آن ها را تجسم بخشد و یک ارتباط عاطفی ایجاد کند . این لزوماً به معنای جدی نگه داشتن داستان شما نیست. داستان های طنز، تکان دهنده یا سرگرم کننده به خوبی کار می کنند. ایجاد داستان به شما کمک می کند تا در حین انتقال اطلاعات به مفاهیم تبلیغاتی خلاقانه دست پیدا کنید. شما می توانید از این داستان ها برای دمیدن زندگی به برند خود از دیدگاه مشتری استفاده کنید.

2. محتوا و استراتژی های بازاریابی خود را به روز کنید

بسیاری از بازی‌های ویدیویی عالی سال‌ها طول می‌کشد تا توسعه و کامل شوند. حتی در این صورت، بروز اشکالات و سایر مشکلات طبیعی و قابل انتظار است. توسعه دهندگان سخت کار می کنند تا به بازخوردهای جامعه بازی گوش دهند و بازی ها را با وصله ها بهبود بخشند. این یک مثال عالی برای کسب و کارها به دلایل مختلف است. اول، مهم است که به آزمایش و یافتن اشتباهات ادامه دهید. همچنین باید با استفاده از ابزارهای شنیداری رسانه های اجتماعی و ارسال نظرسنجی و فرم های بازخورد به بازخورد مخاطبان خود گوش دهید .

در مرحله بعد، مطمئن شوید که محتوای شما به‌روزرسانی شده است تا تغییرات فناوری، روندها و حتی قوانین را منعکس کند. به عنوان مثال، زمانی که وردپرس نرم افزار اصلی خود را با ایجاد ویرایشگر بلوک گوتنبرگ به روز کرد. این تغییر میلیون ها سایت و کسب و کار را تحت تاثیر قرار داد و کاربران باید اطمینان حاصل کنند که همه چیز طبق معمول کار می کند. سایت های آموزشی برای وردپرس نیز مجبور بودند به عقب برگردند و صدها صفحه را تغییر دهند یا صفحات جدیدی ایجاد کنند. استراتژی های بازاریابی شما، به ویژه برای بازاریابی محتوا، باید ادامه داشته باشد. مهم است که پست‌ها و صفحات وبلاگ قدیمی خود را ردیابی کنید و مطمئن شوید که محتوا و تصاویر موجود را به‌روزرسانی می‌کنید و از آن استفاده می‌کنید .

3. بحث ها و جامعه را تقویت کنید

در حالی که بازی‌ها هسته اصلی صنعت بازی را تشکیل می‌دهند، عنصر دیگری وجود دارد که بازی را بسیار جذاب می‌کند، جامعه. بازی ها می توانند به اندازه کافی قانع کننده و پیچیده باشند که به طور طبیعی منجر به بحث های آنلاین شوند. پلتفرم‌های بازی همچنین از بحث‌ها و اشتراک‌گذاری تصاویر، ویدئوها و متن از طریق انجمن‌ها پشتیبانی می‌کنند. این حس اجتماعی یکی دیگر از دلایلی است که بازی به خوبی کار می کند.

این کمک می کند تا میلیون ها نفر در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. کسب و کارها همچنین می توانند از ایجاد جوامع پیرامون برند خود سود ببرند. کسب ‌و کارهای بزرگی مانند لگو، استارباکس، نایک و بسیاری دیگر در حال حاضر دارای جوامع کسب و کار مشتاقی هستند که شرکت‌ها فعالانه درگیر آن هستند.

4. گیمیفیکیشن را اضافه کنید

در قلب بازاریابی بازی های ویدیویی سیستمی از اهداف و پاداش ها قرار دارد. این یک حلقه بازخورد ایجاد می کند که در آن کاربران به بازی به عنوان راهی برای کاهش استرس و تجربه ضربه دوپامین ناشی از دستیابی به یک هدف بازی بازمی گردند. این سیستم گیمیفیکیشن نامیده می‌شود و راهی برای پاداش دادن به کاربران برای انجام اقداماتی است که می‌خواهید. به عنوان مثال، اشتراک در وبلاگ شما، اشتراک‌گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی یا خرید محصول شما. برنامه های وفاداری مشتری نمونه ای رایج از گیمیفیکیشن هستند. گیمیفیکیشن یک راه اثبات شده و موثر برای دستیابی به اهداف بازاریابی شماست. به دنبال الهام گرفتن از بازی های ویدیویی باشید تا تعامل مخاطبان خود را با برند خود بهبود بخشید.

جمع بندی

از صنعت بازی های ویدیویی بیاموزید و کسب و کار خود را توسعه دهید. صنعت بازی درس‌های زیادی ارائه می‌دهد که کسب‌ و کارها در هر بخش می‌توانند در تلاش‌های بازاریابی خود به کار ببرند. با درگیر کردن مشتریان خود از طریق داستان سرایی تعاملی، ایجاد یک جامعه فعال، ایجاد برنامه های وفاداری مشتری، و اطمینان از مرتبط بودن برند و محتوای خود، گام هایی برای بهبود بازاریابی و در نهایت رشد کسب و کار خود بردارید.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)