قدرت مردم یا رویای سرمایه خارجی؟

دکتر جلیلی با اشاره به ظرفیت‌های مردمی هشدار می‌دهد: برخی ترجیح می‌دهند به جای تکیه بر مردم، به دشمنان امتیاز بدهند!

نکات کلیدی سخنان:

  • قدرت واقعی ایران در ایمان و اراده مردم به ویژه جوانان است
  • اشتباه استراتژیک برخی: کوچک شمردن ظرفیت مردم و دنبال کردن سرمایه خارجی
  • تجربه تاریخی:
    • توافق هسته‌ای = توقف سانتریفیوژها + افزایش ۱۰ برابری قیمت دلار
    • مقاومت مردمی = دستیابی به واکسن + فروش نفت + رشد اقتصادی

طنز تلخ سیاست‌های اقتصادی:

  • بانک‌هایی که به شرکت‌های خاص هزاران میلیارد تسهیلات می‌دهند، اما تولیدکنندگان واقعی را ماه‌ها معطل می‌کنند!
  • برخی هنوز خواب سرمایه خارجی را می‌بینند، در حالی که همان کشورها به همدیگر دستور می‌دهند فقط در کشور خودشان سرمایه‌گذاری کنند!

راه حل پیشنهادی:
۱. باور به ظرفیت مردمی (همان‌طور که در دفاع مقدس و مقابله با کرونا ثابت شد)
۲. اقتصاد دریا‌محور (ظرفیت چند میلیارد دلاری استفاده نشده)
۳. قطع وابستگی به دشمنان (تجربه نشان داده هر امتیازی به تشدید فشارها منجر شده)

جمله پایانی:
“ملتی که می‌تواند در علم هسته‌ای به غنی‌سازی برسد، قطعاً می‌تواند بدون تکیه به دشمنان، اقتصادش را هم تقویت کند.”

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8) کسب و کار دیجیتال (5)