طرح صیانت اروپا

اجرای طرح صیانت در اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا به «ایلان ماسک» هشدار داده که توییتر ممکن است هدف تحریم‌ها قرار گیرد. این تصمیم پس از آن اعلام شد که پلتفرم متعلق به این کارآفرین، صفحه چند روزنامه‌نگار را به اتهام اشتراک‌گذاری اطلاعات موقعیت مکانی این میلیاردر و خانواده‌اش تعلیق کرد.

«ورا ژورووا» کمیسر شفافیت اتحادیه اروپا در توییتی اعلام کرد: اخبار در مورد تعلیق خودسرانه حساب خبرنگاران در توییتر نگران کننده است.

او گفت قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا، احترام به آزادی رسانه ها و حقوق اساسی را ضروری می داند. ایلان ماسک باید از این موضوع آگاه شود که خطوط قرمزی وجود دارند و به زودی محدودیت هایی بر اساس قانون خدمات دیجیتال از تابستان آینده اجرایی شود. این قانون تا سال ۲۰۲۴ به طور کامل در اروپا به اجرا در می آید.

تهدیدهاعلیه توئیتر و ماسک پس از آن صورت گرفت که این رسانه اجتماعی حساب حدود نیمی از روزنامه‌نگاران را در روز پنج‌شنبه به دلیل انتشار پیوندهایی مربوط به ElonJet@ که ردیابی پروازهای شخصی ماسک را در زمان واقعی ارائه می‌داد، به حالت تعلیق در آورد.

ماسک این تصمیم را با بیان اینکه اطلاعات به اشتراک گذاشته شده به نوعی مختصات ترور را نشان می دهد، توضیح داده است و به شرایط خدمات توییتر اشاره کرده است که انتشار غیرقانونی اطلاعات شخصی – از هر کسی را ممنوع می کند.

وی تصریح کرد همین مقررات و قواعد انتشار غیرقانونی اطلاعات برای روزنامه‌نگاران و همه افراد دیگر اعمال می‌شود.

توییتر قبلاً حساب اصلی @elonjet و همچنین سایر کانال‌های ردیابی پرواز مشابه متعلق به «جک سوینی» که داده‌ های همزمان پروازهای خصوصی ثروتمندترین مردان جهان از جمله ماسک، جف بزوس، مدیرعامل آمازون مارک زاکربرگ مدیر عامل متا و بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت را به اشتراک می گذاشت، به حالت تعلیق درآورده بود.

این اتفاق درحالی افتاده است که ایلان ماسک خود را حامی قطعی آزادی بیان معرفی می کند. وی توییتر را در اواخر اکتبر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد. در آن زمان او در ابتدا قول داد که هیچ حسابی را که از آزادی بیان استفاده می‌کند، تعلیق نکند. حتی اگر اطلاعات ارائه شده به عنوان یک خطر مستقیم برای امنیت شخصی وی باشد.

انتهای خبر/ تحریریه

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)