اتصال پیام‌رسان‌ها

جزئیات طرح اتصال پیام‌رسان‌های ایرانی به یکدیگر

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره طرح اتصال پیام‌رسان‌های ایرانی به یکدیگر گفت: ما دنبال این هستیم که هر شخص در هر پیام‌رسان ایرانی که حضور دارد، بتواند به کسی که در آن پیام‌رسان نیست و در پیام‌رسان ایرانی دیگری حضور دارد، در قدم اول پیام مستقیم بدهد و سپس گروه‌ها و کانال‌های مشترک داشته باشند.

وی افزود: همکاران ما بر روی این قضیه کار می‌کنند و ان‌شاءالله برنامه ما این است که تا دهه فجر و یا حداکثر تا آخر سال این اتفاق بیافتد، یعنی دیگر فرق نکند که شخصی از کدام یک پیام‌رسان داخلی را دارد و با هریک از آن‌ها بتواند با اشخاص در پیام‌رسان‌های دیگر در ارتباط باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: با این اقدام هیچ یک از پیام‌رسان‌ها تعطیل نمی‌شود و هر کدام هویت خود را به صورت مستقل دارد. این روندی است که در دنیا هم دنبال می‌شود و الان اتحادیه اروپا استانداردی را در این مورد وضع کرده و یک استاندارد جهانی به نام MXP (مرکز تبادل پیام) روی آن طراحی شده و دنبال می‌شود که در عین تنوع همه پیام‌رسان‌ها یکپارچه شوند.

زارع‌پور اظهار کرد: ما از حضور هر کدام از پیام‌رسان ایرانی که استانداردهای لازم را داشته باشد و پروتکلی که برای پیاده‌سازی این طرح لازم است را اجرا کنند، استقبال می‌کنیم. هم‌اکنون بله، ایتا، سروش پلاس و روبیکا در دستورکار هستند و گپ و آی‌گپ هم درحال پیاده‌سازی پروتکل‌ها هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: این یک فرصت است و در این طرح هرکس با هر سلیقه‌ای می‌تواند پیام‌رسان مورد علاقه خودش را داشته باشند ولی در عین حال با همه مردم در پیام‌رسان‌های دیگر ارتباط باشند.

پایان خبر/

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (18) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (10) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (34) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (5) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)