مهارت های خرده فروشی

مهارت های خرده فروشی چیست؟

وقتی به مشاغل خرده فروشی فکر می کنید، ممکن است به فروشگاه های فیزیکی فکر کنید که لباس، لوازم الکترونیکی یا کالاهای خانگی می فروشند. اما دنیای خرده فروشی بسیار گسترده است و شامل انواع مشاغل، از فروشگاه های بزرگ گرفته تا شعب بانک ها می شود. هر نقشی در صنعت خرده‌فروشی به مهارت‌های سخت و نرم نیاز دارد. برای موفقیت در این زمینه، باید با مردم خوب باشید، بتوانید با استرس کنار بیایید، به جزئیات توجه کنید و تمایل داشته باشید که فناوری های جدید را در زمان ظهور بیاموزید.

اگرچه مشاغل خرده فروشی سطح ابتدایی اغلب کم درآمد هستند، اما اغلب فضایی برای رشد وجود دارد. ممکن است شروع به فروش محصولات کنید، سپس به مدیریت یک منطقه کامل از فروشگاه‌ها برسید. کار در خرده فروشی می تواند به شما کمک کند تا به سرعت کسب و کار الکترونیکی حرفه ای ایجاد کنید.

مهارت های خرده فروشی چیست؟

مهارت های خرده فروشی مهارت هایی هستند که شامل فروش محصولات به مصرف کنندگان می شود. این مهارت ها برای بسیاری از مشاغل مختلف خرده فروشی، از جمله  صندوقدار ، همکار فروش ، همکار خرده فروشی، خریدار خرده فروشی، مدیر خرده فروشی،  فروشنده خرده فروشی ، مدیر فروشگاه، خریدار و موارد دیگر مورد نیاز است. اگر در خرده فروشی کار می کنید، باید با اعداد خوب باشید، با دیگران تعامل خوبی داشته باشید و بتوانید مشتریان را برای خرید متقاعد کنید.

توجه به جزئیات

کارگران خرده‌فروشی باید روی جزئیات تمرکز کنند، چه اطمینان حاصل شود که مشتری تغییر دقیق را دریافت می‌کند، اقلام موجود در فروشگاه را به طور کامل انبار نگه می‌دارد یا اطمینان حاصل کند که محصولات به درستی نمایش داده می‌شوند. توجه به جزئیات یک مهارت مهم در هنگام تلاش برای جذب مشتری به یک محصول است.

آگاهی کسب و کار

آگاهی کسب و کار به معنای داشتن درک درستی از نحوه عملکرد یک شرکت یا صنعت است. کارگران خرده‌فروشی باید شرکتی را که برای آن کار می‌کنند، محصولاتی که می‌فروشند و انواع مشتریانی که محصولاتشان را خریداری می‌کنند، درک کنند.

ارتباط

مهارت های ارتباطی خوب تقریباً برای تمام موقعیت های خرده فروشی مهم است. افراد خرده فروشی باید بتوانند با مشتریان، خریداران، سایر کارمندان و کارفرمایان صحبت کنند. داشتن مهارت های ارتباطی خوب به معنای صحبت واضح و موثر با مردم است.

  • پاسخگویی به سوالات مشتریان
  • خوشامدگویی به مشتریان
  • ارتباط با سایر فروشگاه ها یا خریداران
  • توضیح محصولات به مشتریان
  • گوش دادن به شکایات مشتریان
  • سفارش گرفتن

خدمات مشتری

مهارت های خدمات مشتری تقریباً برای تمام موقعیت های خرده فروشی مهم است. به ویژه همکاران خرده فروشی باید مثبت و دوستانه رفتار کنند تا به مشتریان در خرید کمک کنند و مشکلاتی را که هنگام خرید با آن مواجه می شوند حل کنند.

  • ذهنیت مشتری
  • روابط مشتری
  • رضایت مشتری
  • خدمات مشتری
  • خوشامدگویی به مشتریان
  • گوش دادن به شکایات مشتریان و حل آنها
  • پیشنهاد محصولات به مشتریان

مهارت های اولیه کامپیوتر

بسیاری از مشاغل خرده فروشی امروزه شامل استفاده از رایانه و دستگاه های تلفن همراه می شوند، بنابراین هنگام درخواست شغل در خرده فروشی باید برخی از مهارت های فناوری را نشان دهید. ممکن است مجبور شوید یک ثبت الکترونیکی، پردازنده کارت اعتباری یا سیستم نقطه فروش (POS) کار کنید. همچنین ممکن است مجبور شوید از یک سیستم اطلاعات مدیریت برای تجزیه و تحلیل خرید و سایر روندهای مصرف کننده استفاده کنید. مهم نیست شغل شما در صنعت خرده فروشی چیست، دانستن نحوه استفاده از رایانه احتمالاً به شما مزیت رقابتی در کار می دهد.

مهارت های بین فردی

کار در خرده فروشی مستلزم تعامل مداوم با دیگران از جمله مشتریان، همکاران، کارفرمایان و سایر خریداران است. افراد خرده فروشی باید بتوانند چهره ای دوستانه داشته باشند و در برابر مشتریان ناامید صبور باشند. در اینجا مهارت های بین فردی خاص مورد نیاز در خرده فروشی وجود دارد:

  • انعطاف پذیری
  • دوستی
  • برونگرا
  • مثبت بودن
  • ایجاد رابطه
  • تیم سازی
  • کار گروهی

اعداد

اعداد (معنا ساختن اعداد) یکی دیگر از مهارت های مهم در خرده فروشی است. شما باید محاسبات اولیه را انجام دهید، قیمت ها را محاسبه کنید، تخفیف ها را اضافه کنید، برای مشتریان تغییر ایجاد کنید، موجودی را بشمارید و موارد دیگر. شما همچنین ممکن است نیاز به محاسبه ارزش های فروش یا برآورد موجودی مورد نیاز بر اساس روند داده های مصرف کننده داشته باشید.

  • پاسخگویی نقدی
  • رسیدگی به پول نقد
  • مدیریت پول نقد
  • تأیید را بررسی کنید
  • پردازش را بررسی کنید
  • تایید اعتبار
  • کارت های اعتباری
  • فهرست
  • مهارت های ریاضی
  • کاهش قیمت
  • قیمت گذاری

حراجی

البته، برای اینکه یک خرده فروش خوب باشید، باید بتوانید محصولات را بفروشید . کارگران خرده فروشی باید با مشتریان متقاعد کننده و پایدار باشند و آنها را متقاعد کنند که برخی محصولات ارزش خرید دارند. شما باید بتوانید محصولات شرکت را به وضوح توضیح دهید و آنها را برای مشتریان بازاریابی کنید.

  1. دستیابی به اهداف فروش
  2. مشاوره به خریداران
  3. ترتیب نمایش محصولات
  4. بسته ها
  5. تبدیل خریداران به مشتریان وفادار
  6. انتقال ویژگی ها و مزایای محصول
  7. نمایش محصولات
  8. تاکید بر اقلام تبلیغاتی به مشتریان
  9. تشویق مشتریان به در نظر گرفتن لوازم جانبی
  10. تشویق استفاده از کارت اعتباری فروشگاه
  11. ایجاد ارتباط سریع با مشتریان
  12. فراتر از اهداف فروش
  13. توضیح فواید کالا
  14. برنامه های خریداران مکرر
  15. هدف گرا
  16. کمک به مشتریان در یافتن کالا
  17. ماندگاری
  18. اقناع
  19. ترویج برنامه های وفاداری به برند
  20. پیشنهاد اقلام مناسب برای خرید
  21. پیشنهاد موارد جایگزین زمانی که محصولات در دسترس نیستند

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)