کارآفرینی

اصول و روش های کارآفرینی

هر ساله هزاران شرکت جدید در سرتاسر جهان تاسیس می شوند. اکثر آنها در پنج سال اول عملیات شکست می خورند. با این حال، چند سرمایه گذاری بسیار موفق وجود دارد، که در مدت زمان کوتاهی بسیار ارزشمند می شوند. از این رو، از خود بپرسید: برای یک کارآفرین موفق چه چیزی لازم است؟ چرا برخی موفق هستند در حالی که بسیاری دیگر شکست می خورند. و چگونه می توانیم شانس تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق را افزایش دهیم؟ یکی از مفاهیمی که برجسته می شود، چیزی است که ما آن را روش کارآفرینی می نامیم. این یک منطق تفکر را توصیف می کند که معمولاً توسط برخی از موفق ترین کارآفرینان برای ایجاد سرمایه گذاری های خود استفاده می شود. در ادامه با جزئیات بیشتری به آن نگاه خواهیم کرد.

اصول موثر در کارآفرینی

روش کارآفرینی عمدتاً از پنج اصل مؤثر تشکیل شده است. آنها منطقی از تفکر را نشان می دهند که برخی از متخصص ترین کارآفرینان برای ایجاد سرمایه گذاری خود از آن استفاده می کنند. اصول زیر می‌تواند به کارآفرینان در پیشبرد سرمایه‌گذاری‌های خود کمک کند.

با وسایل خود شروع کنید: اگر در تلاش برای ایجاد یک سرمایه گذاری جدید هستید، باید با وسایل موجود شروع کنید. یعنی باید از خود بپرسی: تو کیستی، چه می دانی و چه کسی را می شناسی . هنگامی که به این سؤالات پاسخ دادید، می توانید شروع به تصور احتمالات و نتایج مختلفی کنید که از ابزار شما سرچشمه می گیرند. مهم است که فقط بر روی یک هدف خاص تمرکز نکنید، بلکه برای فرصت ها و فرصت های جدید باز باشید.

روی ضرر مقرون به صرفه تمرکز کنید: برای محدود کردن ریسک منفی خود، زیان مقرون به صرفه خود را تعریف کنید. به خصوص در مراحل اولیه سرمایه گذاری، محدود کردن پتانسیل نزولی به جای تمرکز بر بازده احتمالی و دنبال کردن یک استراتژی مخاطره آمیز همه یا هیچ، بسیار معقول تر است. با این حال، همیشه ضرر مقرون به صرفه خود را از قبل تعریف کنید تا از سوگیری های شناختی احتمالی در طول پروژه محافظت کنید.

مشارکت را شکل دهید: همکاری با ذینفعان علاقه مند، عدم اطمینان را کاهش می دهد. شراکت می تواند به شما کمک کند بازارهای جدیدی را همراه با افرادی ایجاد کنید که دارای مهارت های مکمل شما هستند، که به میزان قابل توجهی ریسک شما را کاهش می دهد. به علاوه، کار کردن با دیگران به جای تلاش برای انجام همه کارها به تنهایی، به طور کلی سرگرم کننده تر است.

از موارد احتمالی استفاده کنید: اگر زندگی به شما لیمو داد، لیموناد درست کنید. غافلگیری های به ظاهر بد و چرخش های غیرمنتظره همیشه بد نیستند، سعی کنید آنها را به عنوان فرصت های جدید ببینید. شاید به تازگی راه دیگری پیدا کرده اید که کار نمی کند. این تجربیات می توانند ارزشمندتر از آن چیزی باشند که فکر می کنید. در واقع، بسیاری از موفق ترین سرمایه گذاری ها نتیجه یک پروژه شکست خورده دیگر یا یک تصادف بود.

آینده را کنترل کنید: بر فعالیت هایی تمرکز کنید که در کنترل شما هستند. اگر زمان زیادی را صرف نگرانی در مورد آنچه ممکن است یا می تواند برای سرمایه گذاری شما بیفتد، کنترل را کنار می گذارید. تلاش خود را بر روی آنچه می توانید برای رسیدن به اهداف خود در یک زمان تحت تأثیر قرار دهید متمرکز کنید. به عبارت دیگر، اگر آینده را کنترل می کنید، نیازی به پیش بینی آن ندارید.

این نشان می دهد که بسیاری از جنبه ها و اصول دیگر وجود دارد که بر موفقیت هر سرمایه گذاری تأثیر می گذارد. بنابراین پیروی از روش کارآفرینی ممکن است همیشه به موفقیت منجر نشود، اما مطمئناً بینش‌های ارزشمندی در مورد منطق تفکر ارائه می‌کند که می‌توان از آن برای موفقیت بیشتر به عنوان یک کارآفرین در درازمدت استفاده کرد.

جمع بندی

هر ساله هزاران شرکت جدید در سرتاسر جهان تاسیس می شوند. در حالی که اکثر آنها شکست می خورند، برخی به طور باورنکردنی موفق می شوند. بر این اساس، روش کارآفرینی منطقی از تفکر را توصیف می‌کند که معمولاً توسط برخی از موفق‌ترین کارآفرینان برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های خود استفاده می‌شود. این شامل پنج اصل مؤثر است: با ابزار خود شروع کنید، روی ضررهای مقرون به صرفه تمرکز کنید، مشارکت ایجاد کنید، از موارد احتمالی استفاده کنید و آینده را کنترل کنید. این اصول اولیه بینش های ارزشمندی را برای کارآفرینان فراهم می کند تا در بلندمدت موفق تر شوند.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)