ایده های جدید برای کارآفرینان

روش های موثر برای ایجاد ایده های جدید برای کارآفرینان

در کسب و کار، فرصت را می توان به عنوان یک ایده اقتصادی تعریف کرد که یک فرد می تواند برای کسب سود آن را به یک شرکت کسب و کار تبدیل کند. اگر یک کارآفرین ایده ها را بدون تجزیه و تحلیل به شرکت تبدیل کند، ممکن است منجر به شکست کسب و کار شود. اکنون با روش های تولید ایده های کسب و کار در کارآفرینی آشنا خواهید شد.

1.طوفان فکری

شناخته شده ترین و پرکاربردترین ابزار تفکر خلاق است. در یک دوره کوتاه، ایده های زیادی تولید می کند. جایی برای نقد و قضاوت قبلی درباره هیچ ایده ای وجود ندارد. یکی از تکنیک های ایده پردازی است. هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی قابل انجام است. این ابزار از یک ایده برای تحریک ایده های دیگر استفاده می کند. در پایان، همه ایده ها را ترکیب کنید و بهترین ایده را ایجاد کنید. یکی از روش های تولید ایده های جدید برای کارآفرینان است.

2. نگهداری یک مجله

نگه داشتن یک مجله نیز به عنوان روشی برای تولید ایده های جدید برای کارآفرینان استفاده می شود. زمانی که مردم به طور ناگهانی به ایده‌ها فکر می‌کنند، ژورنال‌ها روشی مؤثر برای ثبت ایده‌ها هستند. با حمل یک مجله، می توان آن را یادداشت کرد و به ثبت ایده ها کمک کرد. با این حال، می توان مجموعه ای از افکار را در مورد موضوعات مختلف ایجاد کرد. بعداً به منبع ایده تبدیل می شود.

3. نوشتن آزاد

یک شخص همچنین می تواند از آن برای درخواست از شخصی برای نوشتن هر چیزی که در مورد موضوع به ذهنش می رسد استفاده کند. در این حالت فرد روی موضوعی خاص تمرکز می کند و برای مدت کوتاهی بی وقفه درباره آن می نویسد. این ایده بدون توقف برای تصحیح یا اصلاح نوشته نوشته شده است. می توان به عنوان روش های ایده پردازی گفت.

4. نوشتن مغزی

این مانند طوفان فکری است، اما بی سر و صدا انجام می شود. در شرایطی که شرکت کنندگان تمایلی به بیان ایده های خود ندارند بسیار موثر است. یکی از روش های تولید ایده های جدید برای کارآفرینان است.

مراحل عبارتند از:

مرحله اول: یک نفر دستور می دهد تا ایده اول را در 5 دقیقه بنویسد، سپس به همین ترتیب.

مرحله دوم: هر فرد در هر کادر ردیف اول یک ایده می نویسد.

مرحله سوم: پس از برداشتن یک برگه دیگر، به سراغ نفر اول بیایید و پس از خواندن ایده دیگری، در ردیف دوم ایده بنویسید. این روش های تولید ایده است.

مرحله چهارم: روند بالا تا زمانی ادامه می یابد که تمام کادرها با ایده ها پر شوند.

5. نقشه ذهنی

این ابزار بسیار مؤثر دیگری است که کاملاً شبیه طوفان فکری است. این بهترین روش برای ایجاد ایده های جدید برای کسب و کار است. این شامل قرار دادن ایده های طوفان فکری در یک نقشه یا تصویر بصری یا یک نمایش گرافیکی است که رابطه بین این ایده ها را نشان می دهد. یکی از تکنیک های ایده پردازی است.

6. SCAMPER

الکس آزبورن، معلم خلاقیت پیشگام، ابتدا 9 راه اصلی برای بهبود تفکر واگرا را شناسایی کرد. باب ابرل بعداً آنها را به صورت مخفف آسان به خاطر سپردن، SCAMPER  مرتب کرد. این ابزاری برای تولید ایده‌هایی است که به خوبی با ابزارهای متفاوت دیگر کار می‌کند، عمدتاً زمانی که یک گروه در تولید ایده‌های جدید مشکل دارد یا زمانی که همه ایده‌ها بسیار شبیه به هم به نظر می‌رسند. این یکی از بهترین روش های تولید ایده های جدید برای کارآفرینان است.

7. اتصال اجباری

با تحمیل تفکر بدیع، مقداری اطلاعات می‌گیرد. یک تاجر می تواند به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک جلسه طوفان فکری یا نوشتن مغز از آن استفاده کند. این ابزار نگه داشتن یا اشاره به یک شی غیر مرتبط با مشکل را تسهیل می کند. این تمرین ترکیب ایده های جدیدی است که به هیچ وجه در رابطه ظاهر نمی شوند. با این حال، این روش های تولید ایده های جدید برای کارآفرینان است.

8. فهرست صفات

فهرست‌بندی ویژگی‌ها در کارآفرینی، تحلیل مورفولوژیکی و تحلیل ماتریسی تکنیک‌های خوبی برای تولید ایده‌های جدید، تخیلی و غیرمنتظره هستند. این روش های تولید ایده های جدید برای کارآفرینان است. می تواند روش های ایده پردازی در کارآفرینی باشد.

مراحل عبارتند از:

مرحله 1: لیست ویژگی ها (محصول، طراحی، کیفیت).

مرحله 2: یک جدول با استفاده از ویژگی به عنوان عنوان ستون رسم کنید.

مرحله 3: تغییرات ویژگی ها را تا حد امکان از نظر مقدار بنویسید.

مرحله 4: از هر ستون یک ورودی را انتخاب کنید.

مرحله 5: ترکیب عناصر را بهبود بخشید و ممکن است صرفاً نقطه شروعی برای یک روش جدید برای تفکر در مورد یک کار باشد.

9. Accidental Genius

این یک تکنیک نسبتاً جدید است که از نوشتن برای ایجاد بهترین ایده ها، محتوا و بینش استفاده می کند.

10. آرزو کردن

یک کارآفرین می‌تواند این روش‌های تولید ایده‌های جدید برای کارآفرینان را با درخواست ایده‌های دست نیافتنی و سپس طوفان فکری برای ایجاد آن یا حداقل تقریبی از آن آغاز کند. این خواسته های شما را ملموس می کند و با تیم شما همکاری می کند تا 20 تا 30 آرزو در مورد کسب و کار شما ایجاد کند. روی این آرزوهای غیرممکن تمرکز کنید و از آنها برای خلق ایده های جدید استفاده کنید.

11. معاشرت

اگر کارفرمایان فقط با همکاران و دوستان خود بگردند، می توانند خود را در یک رکود فکری بیابند. روش‌های اجتماعی‌سازی برای تولید ایده‌های جدید برای کارآفرینان در زمینه ایده‌پردازی نیز می‌تواند مربوط به صحبت با دیگران در مورد موضوعاتی باشد که هیچ ارتباطی با مشکل فعلی ندارند.

12. همکاری

همانطور که این اصطلاح نشان می دهد، همکاری شامل دو یا چند نفر است که دست به دست هم می دهند تا برای یک هدف مشترک کار کنند. طراحان اغلب به صورت گروهی کار می کنند و در طول کل فرآیند خلاقیت درگیر خلاقیت مشترک هستند. یکی از روش های تولید ایده های جدید برای کارآفرینان است.

13. Synectics

اینها روش‌های خلاقانه تولید ایده و حل مسئله برای ایجاد ایده‌های جدید برای کارآفرینان هستند که فرآیندهای فکری را برمی‌انگیزد که ممکن است آزمودنی آن را نداند. به گفته جی جی گودن، سه فرض کلیدی با تحقیقات سینکتیک مرتبط است.

  1. امکان توصیف و آموزش فرآیند خلاقیت وجود دارد
  2. فرآیندهای اختراع در علوم و هنرها مشابه هستند و توسط همان فرآیندهای “روانی” آغاز می شوند
  3. خلاقیت گروهی و فردی و مشابه

14. ایفای نقش

در روش های ایفای نقش برای تولید ایده های جدید برای کارآفرینان، هر شرکت کننده می تواند شخصیت یا نقشی متفاوت از خود به عهده بگیرد. از آنجایی که این تکنیک سرگرم‌کننده است، می‌تواند به افراد کمک کند تا مانع‌های خود را کاهش دهند و ایده‌های غیرمنتظره‌ای را مطرح کنند.

15. داستان بازی

مردم یک داستان بصری ایجاد می کنند تا از طریق این روش های تولید ایده های جدید برای کارآفرینان کاوش کنند. این به کشف اطلاعاتی که از افراد خلاق در طول تحقیق به دست آورده اند کمک می کند. همه ایده ها در سطح قابل مقایسه ای یادداشت می شوند و رابطه بین ایده ها در نظر گرفته می شود.

16. خیالبافی

رویاپردازی یکی از اساسی ترین روش های تولید ایده های جدید برای کارآفرینان است تا ایده های عالی را راه بیندازند. خود کلمه “رویای روز” به طور غیرارادی یک فرآیند فکری گویا و بازیگوش را آغاز می کند. تمرکز رویاپردازی تولید یک هدف خاص است صرف نظر از اینکه به نظر می رسد یک کار تمرینی باشد.

یک روش رایج برای ایجاد ایده های سود جدید چیست؟

یک تکنیک متداول برای ایجاد ایده‌های درآمدی جدید، بررسی عملیات فعلی کسب ‌و کار و شناسایی حوزه‌هایی است که در آن‌ها می‌توان کارایی را افزایش داد، یا ممکن است جریان‌های فروش جدیدی را توسعه داد. این تکنیک اغلب به عنوان “مهندسی مجدد سیستم سازمانی کسب و کار” یا “توسعه سیستم سازمانی” شناخته می شود.

جمع بندی

چندین تکنیک برای تولید افکار جدید برای بازاریابان وجود دارد. طوفان فکری، مطالعات بازار، آزمایش و آزمایش، شبکه سازی و همکاری. هر کارآفرین ممکن است تکنیک خارق‌العاده‌ای را کشف کند که بهترین کار را برای او دارد، و این ضروری است که برای حفظ، نوآوری و رشد به روی افکار و دیدگاه‌های جدید باز باشد.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)