شروع یک کسب و کار

7 تصور اشتباه درباره شروع یک کسب و کار

شروع یک کسب و کار، از جمله مهمترین تصمیمات در زندگی هر فرد محسوب می شود که برخی تصورات اشتباه در رابطه با آن باعث شده است تا ترس بزرگی وجود داشته باشد و تنها درصد کمی از افراد پا به این عرصه بگذارند. در این زمینه هفت مورد از رایج ترین این تصورات اشتباه را بررسی خواهیم کرد. درواقع این تصورات اشتباه، خود می تواند باعث شود تا شروع کسب و کار شما کاملا فاجعه آمیز باشد و دیگر به سراغ این حوزه نروید.

1-نیازی به طرح کسب و کار در ابتدای کار نیست

واقعیت این است که قبل از شروع، شما نیاز به طرح کسب و کار خود دارید تا مشخص شود که اهداف شما چیست و به چه مقصدی در حرکت هستید. درواقع طرح کسب و کار شما تعیین کننده تمامی اقدامات پیش رو محسوب می شود. در این زمینه بسیاری از برندها بودجه های زیادی را صرف تبلیغات می کنند ولی عملا نتیجه ای از آنها به دست نمی آید. دلیل این امر نیز به خاطر عدم توجه به طرح کسب و کار و در نهایت هماهنگ نبودن اقدامات است. برای درک بهتر این موضوع توصیه می شود که طرح‎های برندهای دیگر را مطالعه کنید. 

2-به صورت کامل می توان به منابع مالی متکی بود

این مورد نیز کاملا اشتباه بوده و شما در بهترین حالت، تنها باید به کمتر از نیمی از بودجه ای که در اختیار دارید فکر کنید. درواقع در حین کار شما با هزینه های پیش بینی نشده مواجه خواهید شد که نیاز است که همیشه، مقدار قابل توجهی پول را داشته باشید. در صورت عدم توجه به این بخش، شما خیلی زود به برندی کاملا بدهکار تبدیل می شوید که این امر فرصت پرداختن حرفه ای به اقدامات را از شما خواهد گرفت.

3-باید بین کار و زندگی شخصی یکی را انتخاب کرد

اگرچه کارآفرین ها حجم کاری بالایی را دارند، با این حال این امر به معنای قربانی کردن زندگی شخصی نبوده و لازم است تا به بعد دیگر مهم زندگی خود توجه ویژه داشته باشید، در غیر این صورت پس از مدتی تمامی انگیزه های خود را از دست خواهید داد و این امر امکان فعالیت برای طولانی مدت را از شما می گیرد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در جهان مدرن امروز، لازم است تا به جای بیشتر کار کردن به دنبال فعالیت هوشمندانه تر باشید.

در این زمینه مواردی که نیاز به دانش تخصصی ندارد را به افرادی دیگر محول نمایید. در این زمینه بسیاری از ابزارها وجود دارد که به صورت خودکار، اقدامات موردنیاز شما را انجام می ‎دهند. همچنین برنامه ریزی درست برای استفاده بهینه از زمان طول روز، کمک خواهد کرد تا بتوانید در کنار کار حرفه ای، زندگی شخصی موفقی را هم داشته باشید. در این رابطه تنها کافی است که به بهترین کارآفرین ها توجه داشته باشید که بسیاری از آنها حتی از سنین کم، ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده اند.

4-همه اعضای تیم مطابق نظر شما کار خواهند کرد

درواقع هیچ فردی درست مانند دیگری نبوده و در این زمینه لازم است تا تفاوت ها را به خوبی درک کنید. درواقع نمی توانید انتظار داشته باشید که همه افراد، هم نظر با شما باشند. به همین خاطر باید اجازه دهید تا کارمندان به شیوه مورد علاقه خود اقدامات را انجام دهند و تنها آمارها را پیگیری کنید. درواقع تصورات غیرواقعی، یکی از مشکلات بسیار مهمی است که در بین کارآفرینان تازه کار، کاملا مشهود است.

5-باید شرکت را با سایر برندها مقایسه نمایید

واقعیت این است که هر برندی، شرایط خاص خود را دارد. در این زمینه شما باید تنها با گذشته خودتان مقایسه شوید. درواقع این امر می تواند شما را به سمتی سوق دهد که نتیجه آن اقدامات غیرحرفه ای است. در این زمینه به جای مقایسه، بر روی اهداف خودتان متمرکز شوید تا مسیر طبیعی رشد، به خوبی طی شود.

6-جایی برای خطا وجود ندارد

این تصور کاملا غلط بوده و حتی برترین برندها نیز اشتباهاتی را مرتکب می شوند. در این زمینه فراموش نکنید که شکست خوردن و اشتباه کردن، اتفاقاتی طبیعی محسوب می شود. با این حال شما باید از آنها درس گرفته و اجازه تکرار مجدد به آنها ندهید. در این زمینه اگر اشتباهی نمی کنید، تنها به این خاطر است که به معنای واقعی تلاشی را انجام نداده اید. درواقع ترس از خطا، شما را بسیار محتاط می کند که این امر به معنای از دست دادن فرصت های بازار خواهد بود.

7-در ابتدای کار برای ریسک کردن محدودیتی وجود ندارد

ریسک کردن باید در هر مقطعی، منطقی باشد و خطرات را مورد بررسی قرار دهید. درواقع شما باید قدرت خارج شدن از ریسک و خطرات را داشته باشید. در این زمینه اگرچه در ابتدا لازم است تا شجاعانه رفتار کنید، با این حال این امر به معنای فکر نکردن هم نبوده و بسیاری از اقدامات می تواند باعث شود که شما در همان ابتدا، کسب و کار خود را متوقف نمایید.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)