کسب و کار موفق

چگونه در یک کسب و کار موفق رشد کنیم؟

برای موفقیت در کسب و کار امروز، باید انعطاف پذیر باشید و برنامه ریزی و مهارت های سازمانی خوبی داشته باشید. بسیاری از مردم با این فکر که رایانه های خود را روشن می کنند یا درهای خود را باز می کنند و شروع به کسب درآمد می کنند، کسب و کاری را راه اندازی می کنند، اما متوجه می شوند که کسب درآمد در یک کسب و کار بسیار دشوارتر از آن چیزی است که فکر می کردند. هر نوع کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید، استفاده از 9 نکته زیر می تواند به شما در موفقیت در سرمایه گذاری کمک کند.

1.سازماندهی کنید

برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار باید سازماندهی کنید. این به شما کمک می کند تا وظایف خود را تکمیل کنید و در راس کارهایی که قرار است انجام دهید بمانید. یک راه خوب برای سازماندهی این است که هر روز فهرستی از کارها ایجاد کنید. همانطور که هر مورد را تکمیل می کنید، آن را از لیست خود بررسی کنید. این اطمینان حاصل می کند که هیچ چیز را فراموش نمی کنید و تمام وظایفی را که برای بقای کسب و کارتان ضروری هستند، تکمیل نمی کنید.

2. سوابق دقیق را نگه دارید

همه کسب و کارهای موفق سوابق دقیقی را حفظ می کنند . با انجام این کار، می‌دانید که کسب ‌و کار از نظر مالی در کجا قرار دارد و با چه چالش‌های احتمالی مواجه خواهید شد. فقط دانستن این موضوع به شما زمان می دهد تا استراتژی هایی برای غلبه بر آن چالش ها ایجاد کنید.  با داشتن سوابقی که دائماً آپلود و پشتیبان‌گیری می‌شوند، یک کسب ‌و کار دیگر نگران از دست دادن اطلاعات خود نیست. رکورد فیزیکی به عنوان یک پشتیبان وجود دارد، اما اغلب برای اطمینان از صحت سایر اطلاعات استفاده می شود.

3. رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید

رقابت بهترین نتایج را به همراه دارد. برای موفقیت، نمی توانید از مطالعه و یادگیری از رقبای خود بترسید. به هر حال، آنها ممکن است کاری را به درستی انجام دهند که شما بتوانید در کسب و کار خود پیاده سازی کنید تا درآمد بیشتری کسب کنید. نحوه تحلیل رقابت بین بخش‌ها متفاوت است. اگر صاحب رستوران هستید، ممکن است به سادگی بتوانید در رستوران های رقبای خود شام بخورید، نظر آنها را از مشتریان دیگر بپرسید و از این طریق اطلاعات کسب کنید. با این حال، شما می توانید شرکتی باشید که دسترسی بسیار محدودتری به رقبای خود، مانند یک شرکت مواد شیمیایی داشته باشد. در این صورت، شما با یک حرفه ای و حسابدار کار می کنید تا نه تنها آنچه را که کسب و کار به دنیا ارائه می دهد، بلکه اطلاعات مالی که ممکن است بتوانید در شرکت به دست آورید نیز بررسی کنید.

4. خطرات و پاداش ها را درک کنید

کلید موفقیت، ریسک‌های حساب شده برای کمک به رشد کسب ‌و کارتان است. یک سوال خوب برای پرسیدن این است که “معایب آن چیست؟” اگر بتوانید به این سوال پاسخ دهید، پس می دانید که بدترین سناریو چیست. این دانش به شما این امکان را می دهد که انواع ریسک های محاسبه شده ای را بپذیرید که می تواند پاداش های فوق العاده ای ایجاد کند. درک ریسک ها و پاداش ها شامل هوشمندی در مورد زمان شروع کسب و کارتان است. همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود کسب و کار خود و متمایز کردن آن از رقبا باشید. بدانید که همه چیز را نمی‌دانید و پذیرای ایده‌های جدید و رویکردهای متفاوت برای کسب ‌و کارتان باشید.

5. خلاق باشید

رسانه های بسیاری وجود دارند که ممکن است منجر به درآمد اضافی شوند. به عنوان مثال آمازون را در نظر بگیرید. این شرکت به عنوان یک کتابفروش شروع به کار کرد و به یک غول کسب و کار الکترونیک تبدیل شد. بسیاری از مردم انتظار نداشتند که یکی از راه های اصلی کسب درآمد آمازون از طریق بخش خدمات وب آن باشد. این بخش آنقدر خوب عمل کرد که وقتی جف بزوس از سمت مدیرعاملی کنار رفت، رئیس خدمات وب آمازون به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد .

6. متمرکز بمانید

ضرب المثل قدیمی “رم در یک روز ساخته نشد” در اینجا صدق می کند. فقط به این دلیل که یک کسب و کار باز می کنید به این معنی نیست که بلافاصله شروع به کسب درآمد خواهید کرد. زمان می برد تا به مردم بفهمانید شما چه کسی هستید، پس روی دستیابی به اهداف کوتاه مدت خود متمرکز بمانید. بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک حتی برای چند سال سودی نمی بینند در حالی که از درآمد خود برای جبران هزینه های سرمایه گذاری استفاده می کنند. اگر کسب و کار پس از مدت زمان قابل توجهی به سود نمی رسد، باید بررسی کرد که آیا مشکلاتی در مورد محصول یا خدمات وجود دارد، آیا بازار هنوز وجود دارد یا خیر، و سایر مسائل احتمالی که ممکن است باعث کندی یا توقف کسب و کار شود. رشد

7. آماده شدن برای فداکاری

راه اندازی یک کسب و کار کار سختی است ، اما پس از باز کردن درهای خود، کار شما تازه شروع شده است. در بسیاری از موارد، شما باید بیشتر از زمانی که برای شخص دیگری کار می‌کردید، وقت بگذارید، که ممکن است به معنای صرف زمان کمتر با خانواده و دوستان برای موفقیت باشد. این ضرب المثل که هیچ تعطیلات آخر هفته و هیچ تعطیلی برای صاحبان مشاغل وجود ندارد ممکن است برای کسانی که متعهد به انجام کار خود هستند صادق باشد. هیچ اشکالی در استخدام تمام وقت وجود ندارد و برخی از صاحبان مشاغل هزینه واقعی فداکاری هایی را که برای شروع و حفظ یک کسب و کار سودآور لازم است، دست کم می گیرند.

8. خدمات عالی ارائه دهید

بسیاری از مشاغل موفق هستند که فراموش می کنند ارائه خدمات عالی به مشتریان مهم است. اگر خدمات بهتری برای مشتریان خود ارائه دهید، آنها به جای رفتن به سمت رقبای شما، دفعه بعد که به چیزی نیاز داشتند بیشتر تمایل دارند به شما مراجعه کنند. در محیط کسب و کار پررقابت امروزی، اغلب عامل متمایزکننده کسب و کارهای موفق و ناموفق، سطح خدماتی است که کسب و کار ارائه می دهد. اینجاست که ضرب المثل «کم فروش و فروش بیش از حد» به کار می رود و صاحبان کسب و کار باهوش عاقلانه هستند که از آن پیروی کنند.

9. ثابت قدم باشید

ثبات یک جزء کلیدی برای کسب درآمد در کسب و کار است. شما باید هر روز به انجام کارهایی که برای موفقیت لازم است ادامه دهید. این باعث ایجاد عادات مثبت بلندمدت می شود که به شما کمک می کند در درازمدت درآمد کسب کنید.

سریع ترین راه برای رشد یک کسب و کار چیست؟

کسب و کارها با نرخ های خود رشد خواهند کرد و بسیاری از اوقات این امر خارج از کنترل صاحب کسب و کار یا کارگران است. با این حال، برخی جنبه‌ها برای اجرای ناب وجود دارد که ممکن است به رشد سریع یک کسب ‌و کار کمک کند، مانند تمرکز بر روی یک خط تولید کوچک، افزایش مقیاس به جای کاهش مقیاس، و ایجاد نوعی مزیت آشکار نسبت به رقبا.

چگونه فروش را افزایش می دهید؟

افزایش فروش می تواند از چند مکان مختلف باشد. می‌توانید هزینه‌های تبلیغاتی را در جایی که اثر ثابتی دارد افزایش دهید، ارجاع‌هایی را از مشتریان فعلی ارائه دهید، یک لیست ایمیل مستقیم به مصرف‌کننده بسازید، و موارد دیگر. شما همچنین می توانید خط تولید را گسترش دهید، اما اگر عملکرد ضعیفی داشته باشد، روی قیمت نهایی شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

چه چیزی یک استارتاپ را موفق می کند؟

موفقیت کسب و کار مفهومی دشوار برای تعیین کمیت است، اما اگر به معنای ایجاد بازده برای ذینفعان باشد، استارت‌آپ‌ها می‌توانند راهی عالی برای ارائه بازده باشند. بهترین استارت آپ ها محصول یا خدمات خوبی دارند که مقیاس پذیر است. استارت‌آپ می‌تواند به سرعت چرخش کند، بازار و وضعیت مالی آن را درک کند و آماده استفاده از فرصت‌ها در زمان ارائه خود است.

جمع بندی

بر اساس داده‌های سال 2021، تقریباً 20٪ از مشاغل جدید در دو سال اول افتتاح، 45٪ در پنج سال اول و 65٪ در طول 10 سال اول شکست می‌خورند. تنها 25 درصد از مشاغل جدید به 15 سال یا بیشتر می رسند. اگر می‌خواهید جزو آن 25 درصد باشید، توجه دقیق به این 9 نکته شروع خوبی است، اما مطمئناً جامع نیست. صاحب کسب و کار بودن به معنای قرار گرفتن در وضعیت یادگیری و سازگاری مداوم است.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)