کسب و کار

راه اندازی کسب و کار، چرا و چگونه؟

راه اندازی کسب و کار نیاز به کار زیادی دارد. حجم اسناد، الزامات قانونی و توسعه استراتژیک می تواند بسیار زیاد باشد. اما بدون تلاش، برای تبدیل ایده خود به یک کسب و کار موفق با مشکل مواجه خواهید شد.اکنون، ما به دنبال ترساندن شما از کارآفرینی نیستیم. ما فقط می خواهیم چیزها را واقع بینانه نگه داریم، در حالی که به شما می گوییم که 100٪ ممکن است کسب و کار خود را راه اندازی کنید. این کار مستلزم زمان، تلاش و به طور بالقوه چند شکست است، اما شما می توانید آن را انجام دهید.

چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم

در این مرحله، ممکن است تعجب کنید که از کجا شروع کنید. آیا باید روی نام و لوگوی کسب و کار خود کار کنید یا به ساختار کسب و کار خود بپردازید؟ آیا منطقی است که از قبل درخواست وام را شروع کنیم یا روی توسعه محصول تمرکز کنیم؟ دانستن گام های صحیح برای برداشتن می تواند دشوار باشد . اما این اشکالی ندارد. شروع سرمایه گذاری شخصی شما به آزمون و خطا بستگی دارد. در طول این فرآیند کار کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی با مشتریان بالقوه طنین انداز می شود .اما به جای غرق شدن در تمام تصمیمات و وظایفی که در دست دارید، مراحلی وجود دارد که می توانید برای شروع توسعه کسب و کار خود بردارید. بیا شروع کنیم.

1. تعیین کنید که آیا کارآفرینی همان چیزی است که می خواهید

قبل از پرداختن به جزئیات کسب و کار بالقوه خود، بهتر است وضعیت خود و وضعیت خود را بررسی کنید.

  • چرا می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید؟ آیا برای حل یک مشکل پول، آزادی و انعطاف پذیری است یا دلیل دیگری؟
  • چه مهارت هایی دارید؟
  • چه صنایعی را می شناسید؟
  • آیا می خواهید خدمات یا محصولی ارائه دهید؟
  • می خواهی چه کار بکنی؟
  • چقدر سرمایه باید ریسک کنید؟
  • آیا این یک سرمایه گذاری تمام وقت یا پاره وقت خواهد بود ؟

پاسخ شما به این نوع سوالات به شما کمک می کند تمرکز خود را محدود کنید. این مرحله قرار نیست شما را از راه اندازی کسب و کار خود منصرف کند. بلکه اینجاست تا شما را به فکر و برنامه ریزی وادار کند. برای شروع یک کسب و کار موفق، اشتیاق به تنهایی کافی نیست.

خودارزیابی انجام دهید

شما باید برنامه ریزی کنید، اهداف تعیین کنید و مهمتر از همه، خودتان را بشناسید. نقاط قوت شما چیست؟ نقاط ضعف شما چیستند؟ اینها چگونه بر عملیات روزمره تأثیر خواهند گذاشت؟ برای فهمیدن این موضوع می توانید یک تحلیل SWOT روی خودتان انجام دهید.

همانطور که شروع می کنید، احتمالاً تجارت شما بر زندگی شما مسلط خواهد شد، بنابراین مطمئن شوید که کاری که انجام می دهید محرک و چالش برانگیز است، اما کاملاً خارج از تخصص شما نیست. شما برای مدت طولانی در آن خواهید بود. از آنچه از تجزیه و تحلیل SWOT یاد می گیرید استفاده کنید تا به آنچه می خواهید زندگی تان باشد فکر کنید، نه فقط آنچه از کسب و کارتان می خواهید.

چند سوال خوب که باید از خود بپرسید عبارتند از:

  • اگر مشکل پول نبود چه می کردید؟
  • آیا پول واقعا مهم است؟ یا بهتر بگوییم، آیا ساخت بسیاری از آن واقعا مهم است؟ اگر اینطور باشد، احتمالاً تعدادی از گزینه ها را حذف خواهید کرد.
  • واقعا چه چیزی برای شما مهم است؟
  • آیا از حمایت خانواده به خصوص خانواده نزدیک خود برخوردارید؟ آنها ممکن است در ابتدا مجبور به فداکاری شوند، بنابراین مهم است که آنها را پشت سر داشته باشید.
  • چه کسی را در تجارت تحسین می کنید؟ شاید حتی فردی در این صنعت وجود داشته باشد که بخواهید وارد آن شوید. چرا آنها را تحسین می کنید؟ ویژگی های دوست داشتنی آنها چیست؟ چه چیزی می توانید از آنها یاد بگیرید؟

پاسخ به این سؤالات (و بسیاری دیگر) در مورد خودتان و توانایی‌هایتان لزوماً موفقیت شما را تضمین نمی‌کند، اما باعث می‌شود درباره اهدافتان و چیزهایی که به شما انگیزه و انگیزه می‌دهند فکر کنید. از این زمان استفاده کنید تا مطمئن شوید کسب و کاری را که می خواهید شروع کنید با آرزوهای شخصی خود مطابقت دهید. حتما امتحان ما را انجام دهید تا بفهمید که آیا شما هم کارآفرین هستید یا خیر .

2. ایده خود را اصلاح کنید

هنگامی که می دانید چرا می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید، وقت آن است که ایده خود را پیدا کرده و توسعه دهید . به احتمال زیاد، شما در حال حاضر پس از انجام ارزیابی خود چیزی در ذهن دارید. اما اگر نیاز به الهام دارید، می‌توانید کتابخانه نمونه طرح ما را برای کاوش در صنایع مختلف بررسی کنید، یا درباره ایده‌های راه‌اندازی پرطرفدار مطالعه کنید. حالا این کافی نیست که فکر کنید ایده خوبی دارید و با آن بدوید. شما باید تأیید کنید که نیاز وجود دارد. همچنین باید شروع به بررسی اینکه آیا این ایده پایدار است یا خیر.

با یک برنامه ناب شروع کنید

ما به جزئیات نحوه کاوش در بازار خواهیم پرداخت و تعیین می کنیم که آیا ایده شما فقط در یک لحظه مناسب است یا خیر. در حال حاضر، توصیه می‌کنیم که برای کمک به آسان‌تر کردن بقیه مراحل، یک برنامه ناب را شروع کنید. طرح ناب یک سند ساده و یک صفحه ای است که به شما کمک می کند ایده خود را اصلاح کنید. این تضمین می‌کند که شما مأموریت و ارزش پیشنهادی خود را در مراحل اولیه در نظر می‌گیرید، در حالی که ساختاری را برای بخش‌های فنی‌تر کسب‌وکارتان فراهم می‌کند. در واقع، الگوی مناسبی را برای انجام بقیه این مراحل در اختیار شما قرار می دهد.

3. تحقیقات بازار انجام دهید

هنگامی که در مورد کسب و کاری که متناسب با اهداف و سبک زندگی شما است تصمیم گرفتید، وقت آن است که ایده خود را ارزیابی کنید. چه کسی محصول یا خدمات شما را خواهد خرید؟ رقبای شما چه کسانی خواهند بود؟ این فرآیند به شما کمک می‌کند فرصت‌ها، ارزش پیشنهادی، اندازه بازار و بخش‌های رقابت برنامه ناب خود را بررسی کنید.

چندین راه برای انجام این کار وجود دارد، از جمله:

  • انجام جستجوهای عمومی گوگل
  • صحبت با افرادی که قبلاً در صنعت هدف شما کار می کنند
  • خواندن کتاب توسط افرادی از صنعت شما
  • تحقیق در مورد افراد کلیدی
  • خواندن سایت های خبری مرتبط و مجلات صنعتی
  • گذراندن یک یا دو کلاس (در صورت امکان)

اگر برای انجام تحقیق وقت ندارید یا می خواهید نظر دومی داشته باشید، افرادی هستند که می توانید برای کمک به آنها مراجعه کنید، مانند ادارات دولتی و SBDC محلی خود .

مخاطب هدف خود را ارزیابی کنید

فقط بیان بازار فعلی کافی نیست. شما باید بدانید چه بخشی را می توانید مطالبه کنید و آیا واقعاً امکان پذیر است. برای تعیین اینکه بازار آینده شما واقعا چقدر جذاب است، پیشنهاد می کنیم یک تحلیل بازار انجام دهید .این تحقیق شما را راهنمایی می کند که در مورد:

  • مردم چقدر فوری به چیزی که شما در حال فروش یا ارائه آن هستید نیاز دارند؟
  • اندازه بازار چقدر است؟ آیا در حال حاضر افراد زیادی برای محصولات یا خدمات مشابه شما پول می پردازند؟ آیا متوجه شده اید که دقیقاً بازار هدف شما چه کسی است؟ خاص بودن به شما کمک می کند پیام بازاریابی و سرمایه گذاری خود را متمرکز کنید.
  • جذب مشتری چقدر آسان است (و چقدر برای شما هزینه خواهد داشت؟) اگر نرم‌افزار سازمانی می‌فروشید، این ممکن است به سرمایه‌گذاری بسیار بزرگ‌تری نسبت به یک کافی‌شاپ نیاز داشته باشد.
  • چقدر پول و تلاش برای ارائه ارزشی که می خواهید ارائه دهید هزینه دارد؟
  • چقدر طول می کشد تا به بازار برسد؟ یک ماه؟ یک سال؟ سه سال؟
  • قبل از شروع به چه مقدار سرمایه گذاری اولیه نیاز دارید؟
  • آیا کسب و کار شما با گذشت زمان همچنان مرتبط خواهد بود؟ کسب‌وکاری که صفحه‌نمایش آیفون X را تعمیر می‌کند، تنها تا زمانی که آیفون X باقی بماند، مرتبط باقی خواهد ماند. اگر کسب و کار شما فقط برای یک دوره زمانی خاص مرتبط است، می خواهید برنامه های آینده خود را نیز در نظر بگیرید.

در مورد رقابت تحقیق کنید

اگر دوست دارید، می‌توانید حتی یک قدم جلوتر بروید و نیازهای مصرف‌کننده را در نظر بگیرید که در حال حاضر توسط مشاغل در صنعت برآورده نمی‌شود. این زمان خوبی برای نگاهی به رقبای بالقوه است. و به یاد داشته باشید، حضور رقبا اغلب نشانه خوبی است! این بدان معناست که بازار محصول یا خدمات شما از قبل وجود دارد، بنابراین می دانید که مشتریان بالقوه ای دارید که مایلند برای محصول یا خدمات شما پول خرج کنند.

تا زمانی که زمان دارید، تا جایی که می توانید در مورد رقبای خود ، در مورد آنچه که به مشتریان خود ارائه می دهند، نحوه جلب توجه آنها و اینکه آیا مشتریان آنها راضی هستند یا خیر، بیاموزید. اگر حتی قبل از شروع بتوانید بفهمید چه چیزی کم است، وقتی در نهایت فروشگاه را راه اندازی کنید، کار شما بسیار آسان تر خواهد شد.

ایده خود را تأیید کنید

در نهایت، مهم است که ایده ، خدمات یا محصولات خود را میدانی آزمایش کنید . در حین انجام تحقیقات، زمانی را صرف صحبت با مشتریان بالقوه خود کنید. مفهومی را که می‌خواهید راه‌اندازی کنید برای سنجش علاقه به آن‌ها ارائه کنید، و همچنین تأیید کنید که از کدام رقبای قبلی استفاده می‌کنند و قیمتی که مایل به پرداخت هستند. اگر می توانید، ممکن است ارزش داشته باشد که حداقل محصول قابل دوام (MVP) را ایجاد کنید تا به نمایش آنچه ارائه می کنید کمک کند.

شما حتی نیازی به انجام این فرآیند به صورت حضوری ندارید. در عوض، شما می توانید:

  • ارسال نظرسنجی
  • به انجمن ها و گروه های فیس بوک بپیوندید
  • تبلیغات را اجرا کنید
  • فروش پیش سفارش

نکته مهم این است که تعیین کنید موفقیت چگونه به نظر می رسد. بدانید که باید به چه آستانه‌ای دست پیدا کنید و اگر ایده یا مخاطب هدف خود را آنطور که انتظار دارید پیش نمی‌رود، مایل باشید.

4. طرح کسب و کار خود را بنویسید

اگر به دنبال تامین مالی خارجی هستید، یک طرح تجاری یک ضرورت است. اما، حتی اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری را خودتان تأمین مالی کنید، یک طرح کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا بفهمید برای شروع به چه مقدار پول نیاز دارید، چه چیزی برای سودآوری کسب‌وکارتان لازم است، چه زمانی باید انجام دهید و کجا باید انجام دهید. شما در حال حرکت هستید.

نقشه راه برای کسب و کار شما

به عبارت ساده تر، طرح کسب و کار یک نقشه راه است، چیزی که شما از آن برای کمک به ترسیم پیشرفت خود استفاده می کنید و کارهایی را که برای رسیدن به اهداف خود باید انجام دهید، مشخص می کند. به جای اینکه یک طرح تجاری را به عنوان یک سند سنگین تصور کنید که فقط یک بار از آن استفاده می کنید (شاید برای دریافت وام از بانک)، به آن به عنوان ابزاری برای مدیریت نحوه رشد کسب و کار و رسیدن به اهداف خود فکر کنید.

در حالی که ممکن است از طرح کسب و کار خود به عنوان بخشی از طرح خود برای سرمایه گذاران و بانک ها و برای جذب شرکای بالقوه و اعضای هیئت مدیره استفاده کنید، در درجه اول از آن برای تعریف استراتژی ، تاکتیک ها و فعالیت های خاص خود برای اجرا، از جمله نقاط عطف کلیدی، ضرب الاجل ها، استفاده خواهید کرد. و بودجه، و جریان نقدی.

شما با برنامه ناب خود یک شروع دارید

نکته اینجاست، اگر نیازی به ارائه طرح خود به افراد خارجی ندارید، طرح کسب و کار شما اصلاً نباید یک سند رسمی باشد. درعوض، برنامه شما می‌تواند از یک فرآیند برنامه‌ریزی ناب پیروی کند که شامل ایجاد یک پیش‌بینی، پیش‌بینی اعداد کلیدی کسب‌وکارتان، تشریح نقاط عطف کلیدی‌ای که امیدوارید به دست آورید، و بررسی‌های منظم پیشرفت در جایی که برنامه‌تان را مرور و بازنگری می‌کنید، را دنبال کند.

اگر به سرمایه‌گذاران ارائه نمی‌دهید، این را به‌عنوان یک ارائه رسمی در نظر ندهید، بلکه به‌عنوان یک نمای کلی در سطح بالا از فردی که هستید، مشکلی که در حال حل آن هستید، راه‌حل شما برای مشکل، بازار هدف ، و تاکتیک های کلیدی که برای رسیدن به اهداف خود استفاده خواهید کرد.

امیدواریم در این مرحله که ایده کسب و کار خود را بررسی کرده اید، توسعه طرح ناب خود را شروع کرده اید. اگر نه، اکنون زمان شروع است. زیرا، حتی اگر فکر نمی کنید به یک طرح تجاری رسمی نیاز دارید، به هر حال باید فرآیند برنامه ریزی را طی کنید. این فرآیند به کشف هر سوراخ یا قسمتی که به اندازه کافی به آن فکر نکرده اید کمک می کند.

چه چیزی در یک طرح تجاری رسمی وجود دارد؟

اگر نیاز به نوشتن یک سند طرح تجاری رسمی دارید، باید طرح کلی زیر را دنبال کنید. طرح کسب و کار استاندارد شامل نه بخش است:

  • خلاصه اجرایی
  • بازار هدف
  • محصولات و خدمات
  • طرح بازاریابی و فروش
  • نقاط عطف و معیارها
  • درباره شرکت
  • تیم مدیریت
  • برنامه مالی
  • ضمیمه

اگر می‌خواهید اطلاعات دقیقی در مورد نحوه نوشتن یک طرح کسب‌وکار برای ارائه به بانک‌ها یا سرمایه‌گذاران داشته باشید، منابع آنلاین زیادی از جمله راهنمای جامع خود ما وجود دارد .همچنین صدها طرح نمونه برای صنایع خاص را در همین وب سایت خواهید یافت. از آنها در اوقات فراغت خود استفاده کنید اما آماده باشید که آنها را مطابق با نیازهای دقیق خود تطبیق دهید. هیچ دو کسب و کار شبیه هم نیستند!

انواع طرح های تجاری

اگر صرفاً یک طرح کسب و کار را به منظور تحریک بحث با شرکا و همکاران بالقوه ایجاد می کنید، ممکن است بخواهید یک “طرح راه اندازی” را انتخاب کنید که به عنوان طرح امکان سنجی نیز شناخته می شود. همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، می توانید بخش ها را به دلخواه خود بسازید.

در مقابل طرح استاندارد و طرح راه اندازی، برنامه عملیاتی یا سالانه است . این نوع طرح برای اهداف داخلی استفاده می شود و در درجه اول نیازهای اعضای شرکت را منعکس می کند. این نوع طرح برای بانک ها و سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته نشده است. شما از آن برای برنامه ریزی رشد یا گسترش شرکت خود یا تعیین اولویت های کل شرکت استفاده خواهید کرد.

اگر مورد دوم درست باشد و شما از برنامه برای هدایت استراتژی داخلی خود استفاده می کنید، در حال ایجاد یک برنامه استراتژیک هستید ، نوعی برنامه که شامل استراتژی سطح بالا، مبانی تاکتیکی استراتژی، مسئولیت های خاص، فعالیت ها، ضرب‌الاجل‌ها و بودجه‌ها و یک برنامه مالی.

5. تجارت خود را قانونی کنید

به طور واقع بینانه، ثبت کسب و کار شما اولین قدم برای واقعی کردن آن است. با این حال، مانند مرحله ارزیابی شخصی، وقت خود را صرف کنید تا با مزایا و معایب نهادهای تجاری مختلف آشنا شوید.

در صورت امکان، با یک وکیل کار کنید تا جزئیات را مشخص کنید. این منطقه ای نیست که بخواهید اشتباه کنید. همچنین باید مجوزها و مجوزهای تجاری مناسب را دریافت کنید. بسته به کسب و کار، ممکن است مقررات شهری، شهرستانی یا ایالتی نیز وجود داشته باشد. همچنین این زمان برای بررسی بیمه و یافتن یک حسابدار خوب است.

  • انواع تشکل های تجاری عبارتند از:
  • مالکیت یگانه
  • شراکت
  • شرکت
  • شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

مدتی را صرف شناختن مزایا و معایب هر کسب و کار کنید. اگر به کمک نیاز دارید، ما یک راهنمای کامل در مورد اشخاص حقوقی، مجوزها و مجوزها داریم .در حالی که ترکیب کردن می تواند گران باشد، ارزش پول را دارد. یک شرکت به یک نهاد جداگانه تبدیل می شود که از نظر قانونی مسئول تجارت است. اگر مشکلی پیش بیاید، احتمال کمتری دارد که شخصاً مسئول شناخته شوید. موارد دیگری که باید انجام دهید شامل تصمیم گیری در مورد نام تجاری و تحقیق در مورد در دسترس بودن آن نام است.

6. سرمایه کسب و کار خود را تامین کنید

بسته به اندازه و اهداف سرمایه گذاری خود، ممکن است لازم باشد از یک سرمایه گذار “فرشته” یا از یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر به دنبال تامین مالی باشید. اما، بیشتر مشاغل کوچک با وام، تامین مالی از طریق کارت های اعتباری، کمک دوستان و خانواده و غیره شروع می شوند.

گزینه های سرمایه گذاری و وام عبارتند از:

  • سرمایه گذاری خطرپذیر
  • سرمایه گذاری فرشته (مشابه سرمایه گذاری خطرپذیر)
  • بانک های تجاری)
  • وام های مدیریت کسب و کار کوچک (SBA).
  • متخصصان حساب های دریافتنی
  • دوستان و خانواده
  • کارت های اعتباری

برای اطلاعات عمیق در مورد تامین مالی، راهنمای کامل ما را در مورد نحوه تامین مالی کسب و کار خود ببینید که شامل اطلاعات دقیق در مورد هر یک از گزینه های ذکر شده در بالا می باشد.

توجه: یک طرح کسب و کار که به زیبایی شکل گرفته است تضمینی برای دریافت بودجه برای شما نیست. در واقع، به گفته گای کاوازاکی، طرح کسب و کار یکی از کم‌نفوذترین عوامل در جمع‌آوری پول است.

برای اینکه شانسی واقعی برای بدست آوردن سرمایه مورد نیاز برای شروع داشته باشید، بهتر است ابتدا روی «پیشنهاد» خود تمرکز کنید. نه تنها رفع آن آسان‌تر خواهد بود، زیرا حاوی مقدار کمتری است، بلکه بازخوردی نیز در مورد آن دریافت خواهید کرد—بیشتر سرمایه‌گذاران از خواندن طرح کسب‌وکار کامل زحمتی نمی‌کشند، اگرچه ممکن است همچنان از شما انتظار داشته باشند که آن را داشته باشید. همچنین تبدیل یک طرح به یک طرح تجاری بسیار ساده تر از عقب انداختن برنامه شما است.

7. محل کسب و کار خود را انتخاب کنید

طرح کسب و کار شما تنظیم شده است، پول در بانک است و شما آماده حرکت هستید. اگر کسب و کار شما آنلاین است و نیازی به ویترین ندارید، احتمالاً به دنبال ساخت وب سایت خود و انتخاب راه حل سبد خرید هستید. شاید بتوانید به جای اجاره یا خرید فضای اداری، خارج از یک دفتر کار خانگی یا یک فضای کار مشترک کار کنید. اما اگر کسب و کار شما به یک مکان اختصاصی آجر و ملات نیاز دارد، ملاحظات زیادی وجود دارد. 

یافتن مکان مذاکره در مورد اجاره نامه خرید موجودی. نصب گوشی ها داشتن لوازم التحریر چاپ شده استخدام پرسنل. تعیین قیمت های خود برگزاری جشن افتتاحیه باشکوه در هر یک از این مراحل به دقت فکر کنید. مکان کسب و کار شما نوع مشتری را که جذب می‌کنید، نوع تبلیغاتی که می‌توانید اجرا کنید و مدت زمان رشد شما را تعیین می‌کند. در حالی که یک مکان عالی لزوما موفقیت شما را تضمین نمی کند، یک مکان بد می تواند به شکست کمک کند.

در یک مکان فیزیکی به دنبال چه چیزی باشید

همانطور که در مورد محل ایجاد فروشگاه (شامل شهر و ایالت) فکر می کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

قیمت: آیا می توانید به طور واقع بینانه به جایی که می خواهید باشید بپردازید؟ اگر نه، یا اگر به خوبی آن را قطع می کنید، به جستجو ادامه دهید.

دید: آیا مردم به راحتی می توانند شما را پیدا کنند؟ آیا آنها تبلیغات و پیشنهادات شما را خواهند دید؟ آیا در مرکز شهر هستید یا دورتر؟ این چه تاثیری روی شما خواهد گذاشت؟

دسترسی به پارکینگ یا حمل و نقل عمومی: آیا مردم می توانند به راحتی شما را از گزینه های پارکینگ موجود و مسیرهای حمل و نقل پیدا کنند؟ اگر باید خیلی سخت نگاه کنند، ممکن است تسلیم شوند.

توزیع رقبا: آیا رقبای نزدیک به شما زیاد هستند؟ اگر چنین است، این ممکن است نشانه آن باشد که موقعیت مکانی برای مشتریانی که می خواهید جذب کنید ممتاز است. همچنین ممکن است به این معنی باشد که شما هیچ کاری انجام نمی دهید. به دقت در نظر بگیرید که چگونه می خواهید به این نوع موقعیت ها نزدیک شوید.

قوانین و مقررات محلی، شهری و ایالتی: به مقررات توجه کنید، زیرا مناطق ممکن است سختگیرانه تر از سایرین باشند. اطمینان حاصل کنید که هیچ محدودیتی وجود ندارد که عملیات شما را محدود کند یا به عنوان مانعی برای فروشگاه شما عمل کند.

مواردی که باید هنگام توسعه یک مکان خرده فروشی در نظر بگیرید

بازاریابی شما زمینه را برای آینده فروشگاه شما فراهم می کند. انتظارات را ایجاد می کند، تبلیغات ایجاد می کند (اگر به خوبی انجام شود)، کسب و کار را از روز اول وارد می کند، و اطمینان می دهد که مردم می دانند شما کجا هستید و چه انتظاراتی می توانند از شما داشته باشند.

چیدمان فروشگاه شما، طراحی و قرارگیری محصولات شما نه تنها فضای کلی فروشگاه را تعیین می کند، بلکه در مورد محصولاتی که مردم می بینند و می خرند نیز تصمیم می گیرد. مناطقی را که می خواهید به خوبی روشن شوند در نظر بگیرید. نحوه نمایش محصولات (در صورت لزوم)؛ رنگ های مختلف چه احساسی را در مردم ایجاد می کند و مردم چگونه در فروشگاه شما حرکت می کنند.

مجموعه‌ای از ادبیات در مورد اینکه چرا کارهایی را که انجام می‌دهیم می‌خریم، وجود دارد، همه آنها جذاب و بسیاری از آنها آموزنده است. شروع به فکر کردن در مورد نحوه خرید خود کنید – این کار باعث می شود که در مورد فروشگاه خود انتقادی تر فکر کنید.

انتخاب شما از محصولات و نحوه تصمیم گیری شما برای قیمت گذاری آنها باعث شهرت خواهد شد. به جای اینکه همه چیز را با محدوده قیمتی مشابه از یک یا دو کاتالوگ موجود کنید، فقط مواردی را انتخاب کنید که احساسی را ایجاد کنند که می‌خواهید با آن‌ها شناخته شوید

اگر شما یک کسب و کار خدماتی هستید، خدمات خود را با در نظر گرفتن مشتریان مختلف و ارزشی که از گزینه‌های پیشنهادی شما دریافت می‌کنند، به روشی مشابه بسازید. اگر یک بسته بسیار مقرون به صرفه برند شما را ارزان می کند، آن را کنار بگذارید. اگر گزینه گران‌تر مشتریان شما را به شدت محدود می‌کند، ممکن است برخی از خدمات ارائه شده را کاهش دهید.

کسب و کارهای آنلاین

بسیاری از مکان‌های خرده‌فروشی هنوز در سال 2021 با تعطیلی مواجه هستند، و این احتمال راه‌اندازی آنلاین کسب‌وکارها را بیشتر و بیشتر می‌کند. یک تجارت آنلاین یا از راه دور به طور بالقوه برخی از خطرات را از بین می برد، اما عوارض دیگری را نیز اضافه می کند که باید در نظر بگیرید.

ابتدا باید توسعه وب و تجربه کاربری آنلاین خود را اولویت بندی کنید. اگر مکان فیزیکی یا خدمات مشتری زنده ندارید، باید مطمئن شوید که تجربه سایت شما یکپارچه است. این بدان معنی است که یک پلت فرم تجارت الکترونیک را با دقت انتخاب کنید، طراحی UX خود را آزمایش کنید ، و به طور مداوم تغییراتی را بر اساس بازخورد کاربران ایجاد کنید.

دوم، شما باید کار از راه دور را در کسب و کار خود ادغام کنید. ممکن است فقط شما شروع کنید، اما همانطور که رشد می کنید و گسترش می دهید باید بدانید که چگونه با یک نیروی کار مجازی اداره کنید. ابزارهای کار از راه دور دامپزشکی کنید، از همان روز اول به دنبال گنجاندن فرآیندها و اسناد مجازی باشید و مطمئن باشید که می دانید چگونه به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید . با مدیریت این موارد از قبل، می توانید اطمینان حاصل کنید که این موارد به موانعی در مسیر راه تبدیل نخواهند شد.

8. برای رشد آماده شوید

چه اولین و چه سومین کسب و کار خود را راه اندازی کنید، انتظار داشته باشید که اشتباه کنید. این طبیعی است و تا زمانی که از آنها یاد بگیرید، سودمند است. بهترین کاری که می توانید برای استفاده از هرگونه اشتباه انجام دهید، تنظیم فرآیندهای بررسی است تا به شما در تصمیم گیری کمک کند. اینجاست که Lean Plan یا طرح کسب و کار کاملی که روی آن کار می‌کردید وارد عمل می‌شود.

اگر برنامه خود را به روز دارید، می توانید جلسات بررسی ماهانه را برای بررسی اعداد، استراتژی و پیش بینی های ماه، سه ماهه و سال آینده تنظیم کنید. این یک راه ساده برای پیگیری عملکرد و تصمیم گیری فعالانه بر اساس نتایج واقعی است. بنابراین، به جای واکنش به موقعیت‌های بد، برای آن‌ها آماده می‌شوید و با اطمینان با عدم اطمینان مواجه می‌شوید.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)