ثبت شرکت در ایران

نحوه ثبت شرکت در ایران به عنوان یک خارجی

ایران یکی از جوان ترین و پویاترین جمعیت خاورمیانه را دارد. آنها به سرعت برچسب یکی از پر رونق ترین جوامع تجاری در جهان را به دست می آورند. آنها که به عنوان آخرین کشور تجاری نوظهور در جهان در نظر گرفته می شوند، به آرامی اما مطمئنا در حال ورود به بازار جهانی هستند. انتظار می رود که چارچوب اقتصادی کنونی ایران به این کشور اجازه دهد تا به بزرگترین اقتصاد خاورمیانه تبدیل شود و در زمان مناسب به یکی از برترین کشورهای تجاری جهان تبدیل شود.

 بازگشت سرمایه در ایران بسیار بالاست. نرخ بازده نرمال در صنعت زمین، مخابرات، معدن و نفت ایران بالای 44.9 درصد و نرخ رشد اقتصاد در سال 1394 زیر 14.0 درصد بوده است. ما به عنوان مشاور، سرمایه گذاران خارجی را در نحوه ثبت شرکت در ایران، شرکت سهامی خاص، جوینت ونچر و شعبه به عنوان سیاست سرمایه گذاری مستقیم خارجی راهنمایی می کنیم.

با این همه اتفاق در ایران، تعجبی ندارد که ببینیم بقیه جهان چگونه به این کشور بزرگ توجه می کنند. در واقع، ثبات اقتصادی و پتانسیل بی حد و حصر، معامله پرسودی را برای سرمایه گذاران خارجی از سراسر جهان ایجاد کرده است. همه آنها در حال برنامه ریزی برای راه اندازی کسب و کار در ایران و تاسیس شرکت های خود در آنجا نیز هستند.

ثبت شرکت خارجی در ایران

شرکت های خارجی اکنون می توانند سازمان خود را با مسئولیت 100٪ در قبال پیشنهادات و کنترل تجارت خود راه اندازی کنند. این می‌تواند ترجیح بخشی از سازمان‌هایی باشد که مایلند در بازار ایران بیشتر مورد نیاز باشند و به عنوان یک متخصص مالی از راه دور، امنیت و استحکام بیشتری به آنها می‌دهد. دو نوع سازمان وجود دارد که می توانند برای گشایش های سرمایه گذاری از راه دور ثبت نام کنند، شرکت با مسئولیت محدود و  شرکت سهامی.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

یک شرکت با مسئولیت محدود به عنوان یک سازمان شناخته می شود که توسط حداقل 2 نفر برای هدایت مبادلات تجاری و تمرینات تشکیل شده است. شرکت با مسئولیت محدود وابسته به تعهدات فوری شرکا به سازمان است و نه با پیشنهاد عضویت تلقی می‌شود که تحولات شرکت‌های با مسئولیت محدود زمانی رخ داده‌اند که سرمایه به صورت واقعی به طور کامل پرداخت شده باشد و مشارکت‌کنندگان غیرنقدی بررسی و انتقال یافته باشند.

کل فرآیند ثبت یا ثبت شرکت شامل نهایی کردن اهداف شرکت است. همچنین شامل ارائه مدارک مورد نیاز شرکتی است که به عنوان شرکت سهامی یا با مسئولیت محدود به ثبت می رسد. لیست الزامات شامل موارد زیر است:

  1. نیاز به ارسال یک نوشته رسمی برای درخواست ثبت شرکت خود.
  2. ارائه فتوکپی مصدق اساسنامه و اساسنامه. سایر تغییرات ایجاد شده در ثبت شرکت اصلی نیز باید ارائه شود.
  3. آخرین گزارش مالی حسابرسی شده شرکت.
  4. مطالعه امکان سنجی شرکت باید ارائه شود. این مطالعه باید حاوی کلیه اطلاعات مربوط به فعالیت های انجام شده توسط شرکت خارجی مذکور باشد. در مورد اینکه چرا شرکت مایل به ثبت نام در ایران است، باید توضیح دقیقی داده شود. شرح نوع فعالیت این شرکت خاص در ایران نیز به همراه آدرس دائمی عملیات ذکر شود. از آنجا که تعداد تخمینی نیروی کار محلی مورد نیاز و مهاجران مورد نیاز نیز باید در این مطالعه امکان سنجی گنجانده شود. و در نهایت، مطالعه امکان سنجی باید شامل بخش مالی باشد. در آنجا باید به وضوح ذکر شود که چه مقدار پول در این شرکت و با چه ارزی سرمایه گذاری می شود. باید جریان دقیق ارز وجود داشته باشد که در عملیات روزانه شرکت مورد استفاده قرار گیرد.
  5. معرفی نامه ای از یک دولت در شرایطی که شعبه برای استفاده از تفاهم بین سازمان راه دور و آن عنصر مدیریتی ایجاد شده است.
  6. پس از انجام کلیه مراحل فوق و ارائه مدارک، شرکت خارجی باید فرم اظهارنامه ثبت نام را پر کند.
  7. فرم بیانیه ثبت نام با پر کردن گواهی ثبت به دنبال خواهد بود. این فرم ها نیاز به امضای رسمی صاحب شرکت خارجی یا امضای هیئت مدیره دارند.
  8. پس از آن اداره ثبت شرکتها در تهران به مجوز نامه نیز نیاز دارد. این اساسا نامه ای است که شرکت خارجی به نمایندگان خود در ایران داده است. ارسال این نامه بسیار مهم است و نباید نادیده گرفته شود.
  9. انتظار می رود تعهد نامه نیز ارائه شود. این نامه تعهد شرکت خارجی است که در آن آمده است در صورت تخلف از قوانین دولتی، دفاتر خود را در ایران تعطیل خواهند کرد. این نشان می دهد که دولت حق کامل دارد در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات وضع شده توسط ارگان دولتی، مجوز کسب و کار آنها را لغو کند.
  10. آخرین مرحله ای که شامل الزامات ثبت شرکت خارجی در ایران می باشد، اطمینان از تایید کلیه مدارک ارائه شده توسط شرکت خارجی مذکور توسط کلیه مراجع ذیربط می باشد. این شامل دفاتر ثبت محلی و همچنین تایید وزارت  امور خارجه  کشور محل اقامت سرمایه گذار خارجی و در نهایت توسط سفارت ایران در آن کشور می باشد. پس از اطمینان از تمام این موارد، مدارک ذکر شده در بالا باید توسط مترجم رسمی به فارسی ترجمه شود. مترجم باید مورد تایید قوه قضائیه باشد. پس از انجام ترجمه، تمام مدارک اصلی باید به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود تا از ثبت صحیح شرکت اطمینان حاصل شود.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)