سازمان بین‌المللی کار

تبادل تجربیات تثبیت کار شایسته با سازمان بین‌المللی کار

در جریان هفدهمین اجلاس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان بین‌المللی کار (APRM) در سنگاپور، هیأت سه‌جانبه اعزامی ایران به ریاست «حامد فروزان» مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه سرپرست کانون کارفرمایان و سرپرست تشکل‌های کارگری با «گیلبرت اف هنگبو» مدیر سازمان بین‌المللی کار دیدار و گفت‌وگو کردند.

فروزان، رییس هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران با تقدیم پیام مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دبیرکل این سازمان و تشریح اقدامات مؤثر ایران در پیگیری الحاق به مقاوله‌نامه ۱۵۵ (بنیادین ایمنی و بهداشت کار)، مقاوله‌نامه ۸۱ (بازرسی کار)، مقاوله‌نامه شماره ۱۴۴ (مشاوره سه‌جانبه)، مقاوله‌نامه ۹۸ (حق تشکل‌یابی و چانه‌زنی‌ جمعی) و همچنین اصلاحیه ۱۹۸۶ اساس‌نامه سازمان بین‌المللی کار، گفت: انتظار می‌رود روابط و همکاری‌های این سازمان با جمهوری اسلامی ایران بر اساس اسناد برنامه کشوری کار شایسته مستقر شود. وی تاکید کرد: سازمان بین‌المللی کار با لحاظ ملاحظات فرهنگی کشورهای مسلمان عضو، از ورود مباحث و مفاهیم حساسیت برانگیز فرهنگی در اسناد سازمان ممانعت کند.

فروزان با تاکید بر آمادگی ایران برای همراهی با برنامه‌های توسعه‌آفرین سازمان، اظهار داشت: نظام کنونی نمایندگی گروه‌های منطقه‌ای در سازمان بین‌المللی کار تناسب چندانی با حجم نیروی کار جهان در این مناطق ندارد و برای قرار گرفتن اولویت‌های این مناطق در دستور کار سازمان، باید این نظام نمایندگی اصلاح شود.

«سیدحسن افتخاریان» نماینده و سرپرست گروه کارفرمایی نیز در این دیدار، انتظارات جامعه کارفرمایان کشور را افزایش کمک‌های فنی سازمان بین‌المللی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد ‌و خواستار تسریع در اقدامات اجرایی از سوی سازمان بین‌المللی کار شد.

«سیدمحمد یاراحمدیان» نماینده و سرپرست گروه کارگری کشور نیز با اشاره به اقدامات مطلوبی که در سال‌های گذشته با حمایت و استقبال مجلس شورای اسلامی در حوزه الحاق به مقاوله‌نامه‌ها به‌ویژه مقاوله‌نامه ۹۸ انجام شد، این تعاملات را فرصتی مناسب در جهت بهره‌مندی از فرصت‌های همکاری در زمینه کار شایسته برشمرد.

در این نشست، مدیرکل سازمان بین‌المللی کار نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دیدار با هیات جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم ارتقای همکاری دوجانبه با ایران در جهت توسعه کار شایسته تأکید کرد. وی با استقبال از اعلام آمادگی ایران برای همراهی با برنامه‌های توسعه سازمان بین‌المللی کار، گفت: در تثبیت نظام مشاوره و توسعه رویکرد سه‌جانبه‌گرایی از تجارب جمهوری اسلامی ایران بهره خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)