راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود بدون شک بهترین راه برای ایجاد یک فرصت تجاری خوب است. زیباترین چیز در مورد چنین کسب و کارهایی این است که شما می توانید انتخاب کنید که هر طور که می خواهید و هر کجا که می خواهید کار کنید. از طرف دیگر، سخت ترین بخش ایجاد یک کسب و کار اینترنتی موفق، راه اندازی است.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهایی هستند که عمدتاً در اینترنت فعالیت می کنند. این نوع کسب ‌و کارها نیازی به داشتن کارخانه‌ های تولید، دفاتر، فروشگاه‌ها ندارند… همه چیز از ابتدا تا انتهای فرآیند بر روی رایانه و اتصال به اینترنت انجام می‌شود.

برای اینکه بگوییم یک کسب و کار یک تجارت اینترنتی است، در درجه اول باید در اینترنت فعالیت کند. در اینجا، مهمترین بخش بازار است. این بازار باید در اینترنت باشد. به عنوان مثال، برای کسب و کاری که از طریق E-bay به فروش می رسد، بازار و بازار هدف در اینترنت است. از طرف دیگر، برخی از اجزای آن کسب و کار به صورت آفلاین هستند، به عنوان عرضه محصولات، بسته بندی، ارسال، ارسال… همه این فعالیت ها فعالیت های تجاری ضروری نیستند و به همین دلیل این تجارت کسب و کار اینترنتی است. کسب و کار اینترنتی نیز می تواند ترکیبی از کسب و کارهای اینترنتی و سنتی باشد.

نکته دیگری که باید بدانید این است که داشتن یک وب سایت به این معنی نیست که شما به طور خودکار یک کسب و کار اینترنتی دارید. اگر می خواهید چنین کسب و کاری داشته باشید، باید فرآیند کسب درآمد را به وب سایت خود اضافه کنید. این بدان معنی است که شما باید چیزی را در وب سایت خود بفروشید (تبلیغات، محصولات …).

چرا کسب و کار اینترنتی به عنوان یک گزینه؟

در اینجا می خواهم به برخی از مزایای کسب و کارهای اینترنتی برای کارآفرینان بپردازیم:

  • راه اندازی آسان:  این نوع کسب و کار ساده ترین راه برای راه اندازی کسب و کار شماست. این یکی از بزرگترین مزیت های کسب و کارهای اینترنتی است. شما می توانید چنین کسب و کاری را در کمتر از یک روز راه اندازی کنید. شما همچنین می توانید سرگرمی خود را به یک تجارت اینترنتی بسیار سودآور تبدیل کنید.
  • برای استارت آپ نیازی به سرمایه گذاری مالی کلان نیست: برای مرحله راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی فقط 400-500 دلار نیاز دارید. به غیر از هزینه نام دامنه و میزبانی وب، راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی اساسا رایگان است و به تخصص شما بستگی دارد. می‌خواهم توجه داشته باشم که این فقط برای استارت‌آپ است که با فناوری ساختاری بسازد، اما بودجه مورد نیاز به نوع کسب ‌و کاری که شروع می‌کنید بستگی دارد. با در نظر گرفتن همه چیز، هنوز هم کسب و کار اینترنتی ارزان تر از سایر انواع مشاغل است.
  • برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی حتماً نباید محصولی داشته باشید: راه اندازی این نوع کسب و کار نیازی به محصولات ندارد. شما می توانید محصولات سایر مشاغل اینترنتی را بفروشید یا می توانید تبلیغات را در وب سایت خود بفروشید…
  • جهانی شدن خودکار کسب و کار شما: وقتی در اینترنت تجارت می کنید، می توانید در هر کشوری در جهان تجارت کنید. یکی از بزرگترین مزایای کسب و کار اینترنتی، بازار جهانی است که به آن دسترسی خواهید داشت.
۱۳ راز برای توسعه سریع کسب و کار
ادامه مطلب

دانشی که برای کسب و کار اینترنتی به آن نیاز دارید

باید بدانید که کسب و کارهای اینترنتی نیز به عنوان یک سرمایه گذاری به نوعی دانش از جانب شما نیاز دارند. من می خواهم به سه نوع مهم از دانشی که برای راه اندازی چنین کسب و کاری نیاز دارید اشاره کنم:

  • تکنولوژی: برای کسب و کارهای اینترنتی، دانش فناوری مهمترین دانشی است که به آن نیاز خواهید داشت. شما نیاز به توسعه و نگهداری یک وب سایت، استفاده از ابزارهای آنلاین مختلف و پلتفرم های وب دارید.
  • بازاریابی اینترنتی: بازاریابی برای کسب و کارهای اینترنتی کاملاً با بازاریابی سنتی برای مشاغل آفلاین متفاوت است.
  • دانش مرتبط با کسب و کاری که انجام خواهید داد: مانند همه انواع کسب و کار، کسب و کارهای اینترنتی نیز به نوعی دانش نیاز دارند که به نوع کسب و کاری که در بازار انجام می دهید مرتبط باشد.
  • تفکر سیستمی این دانش مهمی است: زیرا شما باید کل سیستم کسب و کار اینترنتی خود را که از عناصر مختلف تجاری تشکیل شده است، درک کنید.

تعدادی از صدها اصطلاح مختلف که در دنیای کسب و کار اینترنتی استفاده می شود:

  • سیستم های
  • سیستم های کسب و کار اینترنتی
  • سیستم های نرم افزاری
  • سیستم های داخلی
  • سیستم های خارجی
  • محتوا
  • وبلاگ
  • گرافیک
  • دوره های الکترونیکی
  • ایزین
  • مقالات
  • گزارش های رایگان
  • محصولاتی مانند کتاب الکترونیکی، نرم افزار، صوتی، تصویری، عضویت…
  • امور مالی
  • بودجه
  • مالیات
  • پرداخت به بازاریابان وابسته
  • بیمه…
  • تحلیل بازار
  • نظرسنجی های آنلاین
  • تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی …
  • فهرست کنید
  • تقسیم بندی
  • ارسال موفقیت
  • ساختن یک لیست
  • مدیریت یک لیست
  • فروش
  • صفحه فروش
  • فشار دادن صفحه…
  • ترافیک
  • وابسته

همانطور که می بینید این تنها بخش کوچکی از اصطلاحات مورد استفاده در دنیای کسب و کارهای اینترنتی است، شما باید همه این موارد را بدانید و آنها را هماهنگ کنید.

انتهای مطلب/ منبع