بحران مازاد ظرفیت در صنعت خودروسازی؛ جیلی از توسعه خطوط تولید خودداری می‌کند

صنعت خودروسازی جهان با چالش مازاد ظرفیت مواجه شده و خودروسازان بزرگ به دنبال بازنگری در برنامه‌های توسعه‌ای خود هستند. «لی شوفو»، رئیس و بنیان‌گذار گروه خودروسازی جیلی، اعلام کرد که این شرکت چینی تصمیم گرفته است هیچ کارخانه جدیدی احداث نکند و ظرفیت تولید خود را نیز در تاسیسات فعلی افزایش ندهد.

گروه جیلی، مالک برندهایی مانند جیلی اتو (Geely Auto)، زیکر (Zeekr) و ولوو، این تصمیم را در جریان یک انجمن خودرو در شهر چونگ‌کینگ چین اعلام کرد. به گفته لی شوفو، صنعت خودروسازی چین که بزرگ‌ترین صنعت خودروی جهان به شمار می‌رود، درگیر رقابتی فشرده و کاهش شدید قیمت‌ها شده است. این رقابت بی‌رحمانه باعث شده بسیاری از خودروسازان چینی تمرکز خود را به بازارهای خارج از کشور معطوف کنند.

در همین راستا، شرکت‌هایی مانند بی‌وای‌دی، چری و گریت وال موتور به دنبال ساخت کارخانه‌های تولیدی در خارج از چین هستند. جیلی نیز با هدف ورود به بازار آمریکای لاتین، اعلام کرده که از تاسیسات تولیدی رنو در برزیل استفاده خواهد کرد و بخشی از سهام فعالیت‌های رنو در این کشور را در اختیار خواهد گرفت.

جیلی همچنین اعلام کرده است که همکاری با رنو در برزیل را موفقیت‌آمیز ارزیابی می‌کند، هرچند که برخی منابع از تأخیر در تأیید نهایی این همکاری توسط نهادهای نظارتی چین خبر داده‌اند.

همچنین بخوانید  فراخوان طراحی نماد کارآفرینی
برچسب‌ها