کسب و کار کوچک در دبی

چگونه یک کسب و کار کوچک در دبی راه اندازی کنیم

آیا می دانستید که حدود  20 درصد از تمام مشاغل کوچک در سال اول با شکست مواجه می شوند؟ این یک آمار نگران کننده است. با نگاهی فراتر از سال اول بدنام، شانس شکست یک کسب و کار با گذشت زمان افزایش می یابد . اگر علاقه مند به راه اندازی یک کسب و کار کوچک در دبی هستید، مهم است که از واقعیت ها آگاه باشید.

با این حال، خبر خوب این است که کسب‌وکار کوچک و جدید شما تا زمانی که به روش درست راه‌اندازی و نگهداری شود، لازم نیست شکست بخورد. در واقع، یادگیری نحوه راه اندازی یک کسب و کار کوچک در دبی آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. چند فاکتور مهم وجود دارد که باید قبل از افتتاح کسب و کار خود در دبی در نظر بگیرید . وقتی همه چیز را برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک آماده کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلاش کافی و زمان کافی داشته باشید و کسب و کار شما باید موفقیت آمیز باشد.

جایگاه خود را انتخاب کنید

قبل از شروع هر کسب و کار در دبی، باید به این فکر کنید که کسب و کار شما در کدام زمینه تخصص دارد.

آیا قصد فروش محصولات آرایشی، ویرایش سئو، خدمات تحویل غذا، تجارت الکترونیک، املاک، لباس یا خدمات نظافت را دارید؟ یا چیز دیگری؟ ایده های کسب و کار شما هر چه که باشد، دبی یک نقطه داغ برای کارآفرینانی است که می خواهند هر کسب و کار هیجان انگیزی را آغاز کنند. اگر هنوز نمی‌دانید می‌خواهید جایگاه کسب‌وکارتان چیست، این اولین نقطه عطفی است که باید به آن برسید.

با استقرار در یک جایگاه تجاری، می توانید تمرکز خود را بر تحقق ایده های تجاری خود شروع کنید . با این حال، این کار به زمان و برنامه ریزی زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهترین کار این است که به مدت طولانی فکر کنید که چه نوع شغلی را می خواهید دنبال کنید. پس از همه، برخی از سوله ها بسیار محبوب تر از دیگران هستند. در همین راستا، برخی از سوله ها آنقدر محبوب هستند که ممکن است در نهایت توسط رقبا غلبه کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید کسب‌ و کارتان موفقیت‌آمیز باشد، باید جایگاهی را انتخاب کنید که می‌دانید می‌توانید از پس آن برآیید.

در امارات متحده عربی، رقابت تجاری کوچک شدید است. با طاقچه ای که منحصر به فرد است و نقطه رنگ آمیزی را برای مصرف کنندگان حل می کند، در میان جمعیت به یاد ماندنی خواهید بود. به این ترتیب مردم دلیلی برای علاقه مندی به محصولات یا خدمات شما در مقایسه با محصولات یا خدمات رقبای شما خواهند داشت. به خاطر داشته باشید که این کار در ابتدا آسان نخواهد بود.

فعالیت های تجاری خود را اصلاح کنید

شروع یک کسب و کار در وهله اول سخت ترین بخش داشتن یک تجارت است. قبل از اینکه کسب و کار شما به تنهایی شروع به تولید موفقیت و پول کند، باید کسب و کار خود را به تنهایی از کار بیاندازید. هنگامی که در مورد جایگاه کسب و کار خود تصمیم می گیرید، به دلایل قانونی نیز باید فعالیت کسب و کار خود را مشخص کنید. هزاران فعالیتی وجود دارد که یک کسب‌وکار می‌تواند داشته باشد ، و برخی از کسب‌ و کارها حتی چندین فعالیت دارند که باید فهرست کنید. فهرست کردن فعالیت های کسب و کار شما مهم است زیرا این فعالیت ها برای گرفتن مجوز کسب و کار شما ضروری خواهند بود.

اگر یکی از فعالیت‌های کسب‌ و کارتان را فهرست نکنید یا فراموش کنید یکی از آن‌ها را فهرست کنید، ممکن است بعداً با مشکل بزرگی روبرو شوید. این، البته، می تواند تمام تلاش های تجاری شما را برای مدت معینی متوقف کند. اما اگر نمی دانید چه نوع  فعالیت های تجاری  را فهرست کنید، چه باید بکنید؟

اگر این مورد برای شما صادق است، نگران نباشید، زیرا خدمات راه اندازی کسب و کار می تواند کمک کند. آنها می توانند شما را از طریق اصول نه تنها فعالیت های تجاری، بلکه سایر جنبه های شروع یک تجارت در دبی راهنمایی کنند. اما به جز انتخاب جایگاه و فهرست کردن فعالیت های کسب و کار خود چه چیز دیگری باید در نظر بگیرید؟

یک نام خوب برای کسب و کار کوچک خود انتخاب کنید

یکی از جنبه های مهم راه اندازی یک کسب و کار کوچک در دبی، تصمیم گیری در مورد یک نام تجاری خوب است. در واقع، نام تجاری چیزی بیش از یک نام معمولی است. این پایه و اساس برند شما و برچسب شرکت شما است.

بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که نام یک کسب و کار در موفقیت آن کسب و کار تفاوت ایجاد می کند . همچنین مهم است که بدانید اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار در امارات متحده عربی هستید، قوانین نامگذاری کسب و کار وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این امر برای هر کسب و کاری که در دبی، ابوظبی و سایر امارات در سراسر خاورمیانه تأسیس شده است، صدق می کند.

مردم باید بتوانند با تایپ نام کسب و کار در اینترنت، کسب و کار شما را پیدا کنند. اما متوجه خواهید شد که اگر در نهایت یک نام عمومی برای کسب و کار خود انتخاب کنید، یافتن  کسب و کار شما  به صورت آنلاین و حضوری برای مردم بسیار دشوار خواهد بود. به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید یک گل فروشی باز کنید و در نهایت آن را “گل های زیبا” می نامید.

اگرچه این نام کوتاه است، اما جذاب نیست و چیزی در مورد آن وجود ندارد که آن را از هر گل فروشی دیگری متمایز کند. بیش از این، نام آن نیز به یاد ماندنی نیست. به همین دلیل، مردم هرگز نمی‌توانند مغازه شما را پیدا کنند زیرا تایپ کردن «گل‌های زیبا» در اینترنت احتمالاً نتیجه‌ای برای فروشگاه شما نخواهد داشت.

در عوض، نتایج برای فروشگاه شما در زیر نتایج مربوط به گل و سایر خدمات گل مدفون می شود. بنابراین، چه کاری باید انجام دهید تا مطمئن شوید که نام کسب و کار شما خوب و جذاب است؟ برای شروع، می خواهید نامی را انتخاب کنید که غیر معمول است. به این ترتیب، خطر اشتباه گرفتن شرکت خود را با شرکت دیگری نخواهید داشت.

چگونه یک نام به یاد ماندنی برای کسب و کار کوچک خود انتخاب کنید

همچنین باید مطمئن شوید که نام شرکت شما خیلی شبیه نام شرکت دیگری نیست. در عین حال، نمی خواهید نام شرکت شما خیلی طولانی یا عجیب باشد. در عوض باید کوتاه و جذاب باشد. به این ترتیب، وقتی مردم آن را می بینند، باید بتوانند بدون تلاش زیاد، نام را به خاطر بسپارند. این کار باعث می شود تا افراد بتوانند کسب و کار شما را در اینترنت پیدا کنند و در نتیجه کسب و کار بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

اگر در تلاش هستید تا نامی برای کسب و کار خود بیابید، نگران نباشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنلاین شوید و  نام های تجاری منحصر به فرد را جستجو کنید . تعداد زیادی مولد نام وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. این ژنراتورها ممکن است بلافاصله نام خوبی را برای شما به ارمغان نیاورند، اما ممکن است الهام بخش شما برای یک عنوان جذاب باشند.

هنگامی که فکر می کنید نام تجاری خوبی دارید، بهتر است آن را از همکاران یا دوستان مورد اعتماد خود عبور دهید. با افرادی که می‌شناسید و با یک سرویس راه‌اندازی کسب‌وکار مشورت کنید تا مطمئن شوید که نام کسب‌وکار کوچک شما متناسب با جایگاه شما باشد و نشان‌دهنده برند شما باشد. سپس، می‌توانید انتخاب‌های خود را محدود کنید و در نهایت در مورد نام کسب‌ و کار تصمیم بگیرید و به سایر مسئولیت‌های تجاری بروید.

برای کسب و کار کوچک خود در دبی یک حساب بانکی باز کنید

بسیاری از افراد در نهایت به قدری درگیر تمام وظایف لازم برای شروع یک کسب و کار می شوند که در نهایت فراموش می کنند که افتتاح حساب بانکی تجاری بسیار مهم است. هنگام راه اندازی یک کسب و کار، آخرین چیزی که می خواهید این است که آن کسب و کار به حساب بانکی شخصی شما متصل شود. این می تواند منجر به انواع مشکلاتی شود که رفع آنها دشوار است.

خوشبختانه شما می توانید با افتتاح حساب بانکی برای کسب و کار خود از بسیاری از این مشکلات جلوگیری کنید . شاید از خود بپرسید که چرا داشتن یک حساب بانکی تجاری در وهله اول اینقدر مهم است. دلیل این امر این است که به راحتی می توانید هزینه های کسب و کار خود را از هزینه های شخصی خود جدا کنید.

بیشتر از آن، می توانید درآمد کسب و کار خود را از درآمد شخصی خود جدا کنید. این ممکن است یک نتیجه ساده به نظر برسد، اما متوجه خواهید شد که جدا کردن امور مالی شخصی و تجاری به این روش می تواند زندگی شما را بسیار آسان کند. با این حال، افتتاح حساب بانکی شرکتی در دبی ممکن است به آسانی در سایر کشورها نباشد.

این امر مخصوصاً اگر از خارج از کشور آمده باشید و قصد راه اندازی کسب و کار در دبی را دارید، صادق است. به طور خاص، دبی قوانین پولشویی کاملاً سختگیرانه ای دارد که به نوبه خود، باز کردن حساب های بانکی تجاری را برای کسانی که خارج از کشور هستند بسیار دشوار می کند. با این حال، این کار هنوز غیرممکن نیست.

افتتاح حساب بانکی با کمک

ساده ترین راه برای دریافت حساب بانکی شرکتی برای کسب و کارتان ، کمک گرفتن از خدمات راه اندازی کسب و کار است. این کار روند درخواست حساب بانکی شرکتی را بسیار ساده تر می کند. این خدمات حتی ممکن است به شما توصیه کنند که چگونه از حساب بانکی شرکتی به بهترین شکل استفاده کنید. مهمتر از همه، این خدمات وزن زیادی را از پشت شما می گیرد. شما نیازی به نگرانی در مورد تشکیل کسب و کار خود به تنهایی نخواهید داشت.

در حالی که این امکان پذیر است، ایجاد یک کسب و کار به تنهایی می تواند زمان زیادی را ببرد و می تواند بسیار دشوار باشد. ناگفته نماند که می تواند یک تجربه بسیار استرس زا باشد، به خصوص اگر قبلاً هیچ کسب و کاری در دبی راه اندازی نکرده اید. البته، آخرین چیزی که می خواهید این است که تحت فشار باشید، به همین دلیل است که ایده خوبی است که از تشکیل یک تجارت به تنهایی خودداری کنید.

برخی از افراد در مورد استخدام یک سرویس راه اندازی کسب و کار محتاط هستند زیرا شامل پرداخت پول اضافی است. با این حال، متوجه خواهید شد که پولی که برای یک سرویس راه اندازی کسب و کار خرج می کنید کاملاً ارزش آن را دارد. یک سرویس راه اندازی شرکت می تواند در مورد هر چیزی که در مورد راه اندازی یک کسب و کار جدید در دبی فکر می کنید به شما کمک کند. با کمی کمک، روند کسب و کار راحت تر و کارآمدتر از همیشه خواهد بود.

برای مجوز تجاری اقدام کنید و ویزای تجاری بگیرید

البته بزرگترین قدم برای راه اندازی کسب و کار در دبی، گرفتن مجوز کسب و کار است. ممکن است کل کسب و کار خود را برنامه ریزی کرده باشید، اما اگر مجوز کسب و کار نداشته باشید به جایی نخواهید رسید. خوشبختانه، درخواست برای مجوز کسب و کار آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست.

تنها کاری که واقعاً باید انجام دهید این است که به یک مرجع حاکمیتی بروید و برای  مجوز کسب و کار درخواست دهید . اگر کسب و کار شما یک تجارت سرزمین اصلی است، مرجع حاکم بر آن  وزارت توسعه اقتصادی خواهد بود. با این حال، در برخی موارد، ممکن است لازم باشد به جای آن به شهرداری خاص امارات مراجعه کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک تجارت غذا و نوشیدنی در امارات متحده عربی راه اندازی کنید، باید به جای وزارت توسعه اقتصادی، به اداره کشاورزی و ایمنی غذای ابوظبی شهرداری دبی برای مجوز تجارت مراجعه کنید.

اگر کسب و کار شما یک تجارت منطقه آزاد است، باید بروید و با هر مرجع حاکمیتی منطقه درخواست دهید. در هر صورت، پس از درخواست مجوز کسب و کار، باید مدت زمان مشخصی را منتظر بمانید. این بازه زمانی معمولاً به این بستگی دارد که چه نوع کسب و کاری را می خواهید شروع کنید و همچنین به جایی که می خواهید آن را شروع کنید. برای مثال، در سرزمین اصلی، ممکن است لازم باشد چندین هفته منتظر بمانید تا مجوز کسب و کار خود را دریافت کنید. از طرف دیگر، اگر قصد دارید یک کسب و کار در منطقه آزاد راه اندازی کنید، ممکن است فقط چند روز صبر کنید .

برنامه

برای درخواست مجوز کسب و کار یا تجارت، به چند چیز نیاز دارید. به ویژه، شما باید یک فرم درخواست، دو تصویر پاسپورت رنگی و یک کپی از پاسپورت صاحب کسب و کار را تکمیل کنید. اگر پول زیادی برای راه اندازی کسب و کار خود ندارید، مناطق آزاد مکان های ایده آلی برای افتتاح مشاغل هستند.

هنگامی که مجوز کسب و کار خود را از سر راه برداشتید، باید ویزا یا چندین ویزا نیز دریافت کنید. این به زمان زیادی برای درخواست ویزا و تایید آن ویزا نیاز دارد. همچنین باید بر اساس افرادی که در شرکت شما کار می کنند در صورت وجود، تعداد ویزاهای مورد نیاز خود را در نظر بگیرید.

باز هم، یک متخصص تشکیل شرکت می تواند به شما در انجام این وظایف کمک کند. به این ترتیب، می توانید خیالتان راحت باشد و بدانید که فرآیند شروع کسب و کار شما در دبی توسط متخصصان مراقبت می شود.

انتهای مطلب/منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)