محبوب ‌ترین کسب و کار ها

4 نوع از محبوب ‌ترین کسب و کارها

راه اندازی یک کسب و کار هم فرآیندی چالش برانگیز و هم سودمند است. توسعه یک ایده تجاری، انتخاب نام، سفارشی کردن یک وب سایت، یافتن اولین مشتریان خود، بخش‌های ضروری و اغلب سرگرم کننده در اداره شرکت شما هستند. اما داشتن یک وب سایت و لوگو برای شروع یک کسب و کار کافی نیست. در واقع، به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، بسیار مهم است که پایه و ساختار مناسبی را برای اطمینان از پیشرفت سرمایه‌گذاری خود تنظیم کنید و اگر مشکلی پیش آمد از خود محافظت کنید.

چرا ساختار کسب و کار شما اهمیت دارد؟

ساختار قانونی کسب و کار شما تعیین می‌کند که چگونه مالیات می‌گیرید، چه بدهی‌هایی دارید، و چگونه بودجه و سرمایه را تضمین می‌کنید، از جمله عوامل دیگر. اگر وارد یک شراکت تجاری شوید، ساختار شما متفاوت از زمانی است که به سادگی یک شرکت یا شرکت با مسئولیت محدود راه اندازی کنید. صرف نظر از اینکه کدام ساختار قانونی را انتخاب می‌کنید، مزایای زیادی برای ادغام کسب و کار شما وجود دارد، از جمله:

  1. حفاظت از دارایی‌های شخصی
  2. مالکیت تجاری قابل انتقال
  3. پتانسیل برای مالیات کمتر
  4. تأمین مالی کسب و کار آسان‌تر است
  5. رتبه اعتباری جداگانه بدون توجه به امتیاز اعتبار شخصی مالک
  6. مسئولیت محدود در صورت بروز مسائل حقوقی مرتبط با کسب و کار شما
  7. برنامه‌های بازنشستگی ساده‌تر

هر ساختار تجاری ملاحظات مالی، مسئولیت، مالکیت، حقوقی و مالیاتی متفاوتی را ارائه می‌دهد.

انواع ساختارهای کسب و کار

در حالی که هر نوع کسب و کار دارای مزایایی است، انواع خاصی از کسب و کارها برای ساختارهای مختلف شرکت مناسب‌تر هستند. همچنین می‌توانید ساختار کسب‌وکارتان را با پیشرفت کسب‌ و کارتان در طول زمان تغییر دهید، اگرچه این کار با مراحل اداری اضافی همراه است.

مالکیت یگانه

مالکیت انحصاری یک تجارت غیرشرکتی بدون تمایز قانونی بین شرکت و فردی است که آن را مالک و اداره می‌کند. مسلماً این ساده‌ترین ساختار تجاری است و راه اندازی و مدیریت آن ساده است. برخی از کسب و کارهای تجارت الکترونیک جدید با هزینه‌های راه‌اندازی کم و ریسک کم مسئولیت، از مالکیت انحصاری استفاده می‌کنند. مالکیت انحصاری می‌تواند بعداً به انواع دیگر کسب‌وکارها تبدیل شود. در واقع، اگر به تیم خود اضافه کنید باید این کار را انجام دهید، اما سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای شروع است.

یک شرکت انفرادی به عنوان یک تجارت غیرکارفرمایی واجد شرایط است. این نوع کسب و کارها کارمند حقوق بگیر ندارند و یکی از رایج‌ترین انواع کسب و کار در ایالات متحده هستند. حدود 40 درصد از صاحبان مشاغل کوچک، یک کسب و کار غیرکارفرمایی را به عنوان منبع اصلی درآمد خود دارند، در حالی که 60 درصد از آن به عنوان یک منبع مکمل استفاده می‌کنند.

مزایای کسب و کار انفرادی:

  • مالیات کمتر؛ با یک مالکیت انحصاری، شما فقط باید یک بار مالیات خود را انجام دهید. در حالی که یک LLC از شما می‌خواهد که مالیات‌های ایالتی و فدرال را به طور جداگانه ثبت کنید. شرکت مالیات نمی‌دهد، اما مالک این کار را می‌کند.
  • کنترل کامل کسب و کار شما از آنجایی که هیچ شریک یا سرمایه‌گذاری برای در نظر گرفتن ندارید، می‌توانید هر تصمیم تجاری را آنطور که می‌خواهید بگیرید.
  • تغییر ساختار خود در آینده آسان است. اگر با یک مالکیت انحصاری شروع به کار کنید، در ساختار شرکت گیر نکرده‌اید. هر زمان که آماده باشید می‌توانید در تاریخ آینده به نوع دیگری از کسب‌وکار تغییر دهید.

معایب کسب و کار انفرادی:

مسئولیت نامحدود شخصی با مالکیت انحصاری، مالیات تحت مالکیت شرکت ثبت می‌شود. این باعث افزایش ریسک می‌شود زیرا هیچ تمایزی بین فرد و شرکت وجود ندارد، بنابراین فرد مسئولیت نامحدودی در قبال هر کاری که شرکت انجام می‌دهد دارد. بنابراین، دارایی‌های شخصی فرد در خط است. قرار گرفتن در معرض مسئولیت شخصی چیزی است که بسیاری از صاحبان مشاغل مشتاق با آن راحت نیستند.

کسب و کار مشارکتی

شراکت‌ها کسب و کارهایی هستند که دو یا چند مالک دارند. هر یک از این مالکان یا شرکا از طریق سرمایه، دارایی، نیروی کار، مهارت یا چیزی مشابه به کسب و کار کمک می‌کنند. آنها همچنین سود شرکت را به اشتراک می‌گذارند.

دو نوع مشارکت وجود دارد:

  • مشارکت عمومی (GP). یک مشارکت عمومی فرض می‌کند که تجارت یا به طور مساوی تقسیم می‌شود یا به درصدهایی تقسیم می‌شود که قبلاً مستند و توافق شده است.
  • مشارکت محدود (LP). یک مشارکت محدود می‌تواند کنترل و مسئولیت را برای شرکای مشخص محدود کند. در شرکت‌های با مسئولیت محدود، شرکا شخصاً تا حدی مسئول هستند، اما فقط در قبال سهل انگاری یک فرد.

مشارکت‌ها از یک مدل مالیات عبوری پیروی می‌کنند. این بدان معناست که شرکای فردی به جای کسب و کار مشمول مالیات می‌شوند. مالیات بر اساس درآمد شخصی هر مالک از کسب و کار اعمال می‌شود، نه درآمد کسب و کار.

مزایای مشارکت:

  • مسئولیت را به اشتراک بگذارید: ضرب المثلی در مورد «قدرت در اعداد» وجود دارد، و این قطعاً در مورد شراکت صدق می‌کند. به جای اینکه تمام بار را خودتان تحمل کنید، می‌توانید آن را با شریک زندگی خود تقسیم کنید. این همچنین در بسیاری از موارد به شما دسترسی بیشتری به سرمایه می‌دهد.
  • ساده برای شروع و مدیریت: ایجاد یک شراکت تجاری نسبتاً آسان است. از نظر مدیریت مداوم، شما همچنین فرم‌های مالیاتی کمتری نسبت به سایر ساختارهای تجاری خواهید داشت.

معایب مشارکت:

  • تعارضات شریک در اکثر شراکت‌ها: هر دو طرف همیشه در مورد هر تصمیمی توافق ندارند. بسیاری سازش می‌کنند، اما به مرور زمان این امر می‌تواند باعث درگیری بین مالکان و درون شرکت شود. مهم است که هنگام وارد کردن این قرارداد مطمئن شوید که شما و شریک زندگی‌تان در یک صفحه قرار دارید.
  • مسئولیت شخصی: از آنجایی که مالیات شراکت شامل جدایی کسب و کار از فرد نمی‌شود، مالکان ریسک شخصی بیشتری را متحمل می‌شوند. به علاوه، مالکان به جای پرداخت مالیات توسط کسب و کار، مالیات خوداشتغالی می‌پردازند و این می‌تواند منجر به بدهی بیشتری شود.

شرکت

یک شرکت، یک نهاد تجاری جدا از یک شخص است. بنابراین مالکان از مسئولیت شخصی آزاد هستند، مگر در موارد نادر و تخفیف‌دهنده. یک شرکت به جای اینکه آن را به افرادی که مالک و اداره کننده آن هستند، واگذار کند، تمام ریسک را به عهده می‌گیرد.

مالکیت کسب و کار نیز در مقایسه با سایر ساختارهای تجاری به راحتی برای شرکت‌ها منتقل می‌شود. مانند سایر انواع کسب و کار، شما شرکت خود را در ایالت خود ثبت می‌کنید. هر حوزه قضایی پارامترهای خاص خود را برای شرکت‌ها دارد، اما تقریباً همه شرکت‌ها ملزم به پرداخت مالیات‌های محلی، ایالتی و فدرال هستند که هر کدام جداگانه از مالیات سهامداران ثبت می‌شوند.

ممکن است شرکت‌ها نسبت به افراد مالیات کمتری بپردازند یا نپردازند. این در ایالت متفاوت است، بنابراین ایده خوبی است که نرخ‌های مالیات فردی برای شرکت‌های انفرادی در مقابل شرکت‌های LLC در مقابل مشارکت‌ها را با نرخ‌های مالیات شرکت مقایسه کنید. در بسیاری از موارد، شرکت هزینه کمتری می‌پردازد.

مزایای شرکت:

  • کاهش ریسک: مزیت اصلی تشکیل یک شرکت این است که با توجه به بدهی‌ها یا دارایی‌های کسب و کار، دارایی شخصی سهامداران محافظت می‌شود. به عنوان مثال، اگر مشتری از یک شرکت خرده فروشی شکایت کند و برنده شود، شرکت مجبور به پرداخت خواهد شد. اگر شرکت پول کافی برای پرداخت نداشته باشد، مسئولیت به سهامداران منتقل نمی‌شود، بنابراین آنها مجبور نخواهند شد تفاوت را جبران کنند.
  • افزایش سرمایه از طریق سهام: شرکت‌ها می‌توانند سهام را برای افزایش سرمایه بفروشند. این امر شرکت‌ها را برای برخی از کارگران جذاب‌تر می‌کند، زیرا نشان‌دهنده ثبات و غرامت قابل اعتماد است. اگر شرکت پول نقدش تمام شود، همیشه می‌تواند سهام بفروشد.

معایب شرکت:

  • کار بیشتر برای ترکیب و نگهداری: به طور کلی، تشکیل و مدیریت شرکت‌ها نسبت به سایر نهادهای تجاری دشوارتر است. راه‌اندازی‌های بیشتری وجود دارد و باید در هر مرحله از راه، کسب‌وکار را به‌عنوان یک نهاد حقوقی جداگانه به دقت حفظ کنید.
  • مسئولیت شخصی به طور کامل حذف نشده است: اگر سوابق شرکت به درستی مدیریت نمی‌شود، ممکن است شخصاً بیش از حد انتظار مسئول باشید. وقتی وکلا از شرکت‌ها شکایت می‌کنند و ثابت می‌کنند که سوابق شرکت حفظ نشده است و شرکت مانند یک نهاد حقوقی جداگانه عمل نمی‌کند، حفاظت از مسئولیت دارایی‌های شخصی را از دست می‌دهید.

شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) یک ساختار تجاری ترکیبی است که سهولت مشارکت را با حفاظت از مسئولیت موجود در شرکت‌ها ترکیب می‌کند. مشارکت با مسئولیت محدود نیز می‌تواند تحت چتر LLC قرار گیرد.

صاحبان LLC، که اغلب اعضا نامیده می‌شوند، مالیات بر سود LLC را مستقیماً پرداخت می‌کنند. به عبارت دیگر، ساختار مسئولیت محدود مالیات را به عنوان یک شخص حقوقی جداگانه ثبت نمی‌کند. شرکت‌های LLC با حداقل دو عضو نیز می‌توانند در صورت تمایل، مانند شراکت یا شرکت‌ها مالیات دریافت کنند. این انتخابات مالیاتی جداسازی مالیات مشاغل و مالیات شخصی را حذف می‌کند.

شرکت‌های با مسئولیت محدود نوع جدیدی از کسب و کار هستند و به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند. طبق داده‌های سرویس درآمد داخلی (IRS)، در حالی که ساختارهای دیگر شرکت‌ها از دهه 1980 کاهش یافته است، شرکت‌های LLC سیر صعودی را تجربه کرده‌اند. بسته به ایالت، LLCها ممکن است عمر محدودی داشته باشند. در برخی از حوزه‌های قضایی، LLC با خروج یکی از اعضا منحل می‌شود. در نهایت، شرکت‌های با مسئولیت محدود یک ساختار کسب و کار عالی برای یک بنیانگذار است که تازه شروع به کار کرده است.

مزایای LLC:

  • مدیریت ساده LLCها به نگهداری سوابق بسیار کمتری نیاز دارند و به طور خاص نسبت به شرکتها الزامات اشتراک سود کمتری دارند. این یک ساختار تجاری نسبتاً ساده و سرراست است که برای مشاغل کوچک، متوسط ‌و مراحل اولیه کار می‌کند.
  • حفاظت شخصی؛ با LLC، دارایی‌های شخصی شما دارای سطحی از حفاظت است که مسئولیت شما را کاهش می‌دهد.

معایب LLC:

  • برای همه مشاغل موجود نیست. هر ایالت دارای پارامترهایی است که بر اساس آن انواع مشاغل و صنایع برای وضعیت LLC واجد شرایط هستند. مشاغلی که معمولاً ممنوع هستند شامل بانک‌ها و شرکت‌های بیمه می‌شوند. قوانین ویژه برای شرکت‌های LLC خارجی نیز اعمال می‌شود.
  • مالیات‌های ایالتی و فدرال اعضای LLC باید بسته به تعداد اعضا، قوانین محلی یا حتی اساسنامه سازمان LLC، فرم‌های اضافی را برای مالیات فدرال و ایالتی ارسال کنند. اغلب اعضای یک LLC مالیات حقوق و دستمزد را نیز پرداخت می‌کنند.

چگونه ساختار کسب و کار خود را انتخاب کنید

پاسخ یا فرمولی آسان برای هر کسب و کار جدید در هنگام انتخاب ساختار وجود ندارد. بسیاری از خرده‌فروشان آنلاین به‌عنوان مالکیت انحصاری یا شراکت شروع به کار می‌کنند و منتظر می‌مانند تا آنها را ادغام کنند، اما قرار گرفتن در معرض مسئولیت نامحدود شخصی می‌تواند ترسناک باشد.

در نهایت، نهاد تجاری که برای ایجاد انتخاب می‌کنید بر اساس عوامل مهم و شخصی مختلفی است. تماس با یک وکیل امن‌ترین راه برای تصمیم گیری در مورد ساختار کسب و کار برای شما و شرکت شما خواهد بود. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مورد راه اندازی سازمان تجاری خود فکر کنید.

مسئولیت شخصی

یکی از مزایای ادغام تجاری این است که یک نهاد مجزا از شما به عنوان یک فرد ایجاد می‌کند. این امر ریسک شخصی شما را برای برخی از انواع مشاغل کاهش می‌دهد. برخی از ساختارهای تجاری مانند یک شرکت، حفاظت قوی‌تری برای مالکان ارائه می‌دهند. دیگران در راه حفاظت شخصی، مانند مشارکت، کمتر ارائه می‌دهند. شما باید تصمیم بگیرید که چقدر مسئولیت شخصی را می‌خواهید بپذیرید.

استخدام کارمندان

ساختار قانونی کسب و کار شما نقش مهمی در تصمیم گیری کارکنان دارد. اگر کارمندانی را استخدام می‌کنید یا برنامه‌هایی برای این کار دارید، باید بدانید که برخی از انواع کسب و کارها در این زمینه محدود هستند. برای مثال، مالکان انحصاری نمی‌توانند کارمندانی را استخدام کنند. اگرچه شروع به‌عنوان یک مالک انفرادی ممکن است به شما استقلال و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به سایر کسب و کارهای کوچک بدهد. اگر قصد دارید هر کارمندی را در هیئت مدیره داشته باشید، باید برای تغییر ساختار کسب و کار خود اقدام کنید.

آوردن شرکا

به همین ترتیب، اگر قصد دارید در کسب و کار خود شریکی داشته باشید، باید ساختار کسب و کاری را انتخاب کنید که بتواند از شراکت تجاری پشتیبانی کند. بنابراین به جای یک مالکیت انحصاری، احتمالاً به دنبال راه‌اندازی یک شراکت، یک LLC با چندین عضو یا یک شرکت خواهید بود. شرکت‌های تضامنی نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

تأمین مالی کسب و کار

ممکن است به نقطه‌ای در کسب و کار خود برسید که برای توسعه محصول، گسترش فروشگاه، سرمایه گذاری موجودی یا سایر هزینه‌های ضروری به بودجه نیاز داشته باشید. راه‌های متعددی برای افزایش سرمایه برای کسب و کار آنلاین شما وجود دارد، اما موفقیت به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل ساختار و تاریخچه کسب و کار شما است.

وقتی شرکت می‌کنید، می‌توانید اعتبار و سابقه مالی برای کسب و کار خود ایجاد کنید. وام دهندگان بالقوه، سرمایه گذاران و سایر منابع سرمایه به این اطلاعات نگاه می‌کنند تا واجد شرایط بودن کسب و کار شما برای تأمین مالی را تعیین کنند. سابقه و اعتبار قوی شانس شما را برای تأمین مالی و نرخ بهره پایین افزایش می‌دهد.

ادغام کسب و کار شما

عمل ادغام کسب و کار شما نیازمند چند مرحله اداری است. شما می‌توانید همه کارها را خودتان انجام دهید، از یک متخصص کمک بگیرید یا کل فرآیند را برون سپاری کنید. در یک نگاه، باید مراحل زیر را برای ثبت رسمی کسب و کار آنلاین خود انجام دهید

تصمیم بگیرید که کجا کسب و کار خود را بگنجانید

برای برخی از صاحبان کسب و کار، جایی که شما در آن شرکت می‌کنید ساده است. اگر به صورت محلی فعالیت می‌کنید و می‌فروشید، احتمالاً ایالتی را که در آن تجارت می‌کنید انتخاب خواهید کرد. اما اگر برنامه‌هایی برای فروش در سراسر کشور یا حتی بین‌المللی دارید، این تصمیم بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. به یاد داشته باشید، بدون توجه به ساختار قانونی کسب و کارتان، همچنان باید اظهارنامه مالیاتی شخصی خود را ارسال کنید. هر ایالت مجموعه‌ای از الزامات خاص خود را برای انواع مختلف مشاغل و همچنین پارامترهای کاربردی، مالیاتی و اداری خود دارد. الزامات ایالت خود را بررسی کنید و برای مجوز ایالتی خود درخواست دهید.

نام کسب و کار خود را انتخاب کنید

نام کسب‌وکار شما یا گونه‌ای از آن، احتمالاً به گونه‌ای است که برای عموم شناخته شده‌اید. به عنوان مثال، ممکن است جنرال الکتریک را به عنوان “GE” معرفی کنید، اما نام واقعی شرکت هنوز هم جنرال الکتریک است.

برای شماره شناسایی کارفرمای فدرال خود (EIN) درخواست دهید

شماره شناسایی کارفرمای فدرال شما، یا همان طور که معمولاً EIN شناخته می‌شود، عملکردی مشابه نحوه عملکرد شماره تأمین اجتماعی شما دارد. شما از آن هنگام ثبت اسناد و مالیات به دولت استفاده می‌کنید. اینگونه است که دولت کسب و کار شما را شناسایی می‌کند. برای ادغام کسب و کار خود به EIN خود نیاز دارید.

مدارک و یا اساسنامه خود را بایگانی کنید

هنگامی که EIN خود و نامی انتخاب کرده‌اید، می‌توانید مدارک را به ایالت خود ارسال کنید تا همه آن‌ها رسمی شوند. اگر برای یک شرکت ثبت نام می‌کنید، باید اساسنامه شرکت را در این برنامه قرار دهید. اساساً، تمام این اسناد اداری حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت شما، بنیانگذاران / شرکا / اعضا و سهامداران آن است. این اسناد کسب و کار شما را رسمی می‌کند. به یاد داشته باشید، همچنان باید اظهارنامه مالیاتی شخصی خود را در ارتباط با قوانین ایالتی و کشوری خود ارسال کنید.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)