شروع موفقیت آمیز یک کسب و کار

7 نکته برای شروع موفقیت آمیز یک کسب و کار

1. بازار مناسب را مشخص کنید

در حالت ایده آل، شما باید محصولات یا خدمات خود را به بازاری جوان و با رشد سریع معرفی کنید . در بخش‌های بالغ‌تر، برای متمایز کردن خود به مزیت رقابتی نیاز خواهید داشت، مانند نوآوری در محصول یا خدمات، خدمات عالی به مشتری، یا قیمت مناسب .

این بدان معناست که شما باید از یک شرکت تحقیقاتی تخصصی استفاده کنید تا به شما کمک کند ابتدا تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنید تا بازار بالقوه خود را تعریف کنید، مانند نقاط قوت و ضعف رقبا و زمان توسعه مورد نیاز برای تولید محصول خود. به خاطر داشته باشید که در این مدت هیچ فروشی نخواهید داشت.

2. افراد مناسب را در کنار خود قرار دهید

افراد تیم مدیریت شما باید مهارت هایی داشته باشند که مکمل یکدیگر باشند. بهترین رهبران اطمینان حاصل می کنند که کارشناسان برتر را برای هر حوزه عملیاتی استخدام می کنند. شما نباید از استخدام افرادی بترسید که در زمینه های مربوطه خود تخصص بیشتری نسبت به شما دارند. شما همچنین باید به منابع خارجی خود به عنوان بخشی از تیم خود نگاه کنید. از نقطه نظر عملی، به تکنسین ها، فروشندگان و مدیران، وکیل، شرکت حسابداری و همچنین کمک بازاریابی یا روابط عمومی نیاز دارید.

اگر منابع لازم برای راه‌اندازی هیئت مدیره را ندارید، می‌توانید یک کمیته استراتژی را انتخاب کنید و از یک متخصص دعوت کنید تا به عنوان یک هیئت مدیره برای تصمیم‌گیری‌های تجاری شما عمل کند. در نهایت، آزمون واقعی بازار است. برای دستیابی سریع و کارآمد به مشتریان، باید در همان ابتدا به فکر استخدام متخصصان بازاریابی باشید. بازاریابی ، اگرچه اغلب نادیده گرفته می شود، برای موفقیت هر کسب و کاری بسیار مهم است.

3. به جاده پیش رو فکر کنید

از دست دادن اهداف بلند مدت خود اجتناب کنید . فهرستی از تمام عواملی که باید در کوتاه مدت و میان مدت در نظر بگیرید، تهیه کنید، به خصوص اگر رشد سریع را پیش بینی می کنید. برای کمک به مدیریت آن رشد، باید همه گزینه‌های موجود، مانند خرید یا اجاره محل، مبلمان و تجهیزات را بررسی کنید. همچنین ممکن است به جای مدیریت داخلی، عملیات های مختلف مانند منابع انسانی را برون سپاری کنید.

در ادامه راه، باید عوامل رشد، مانند انرژی و منابع، مواد خام، حقوق، تامین مالی و نیازهای تکنولوژیکی را در نظر بگیرید. اگر پتانسیل رشد خود را به دقت ارزیابی کرده باشید، قابل قبول است که بزرگ فکر کنید. به عنوان مثال، اگر در یک بازار خاص قرار دارید، ممکن است سودآور نباشید مگر اینکه شروع به صادرات کنید. برای دریافت ایده بهتر از پتانسیل صادرات خود ، با خدمات پشتیبانی صادرات ملی، استانی، و منطقه ای مانند خدمات ارائه شده توسط کمیسیون های تجاری کانادا در سایر کشورها تماس بگیرید.

4. تامین مالی خود را به شکل مناسبی انجام دهید

استارت آپ ها اغلب از طریق پس انداز بنیانگذارانشان (و همچنین پس انداز خانواده ها و دوستان) تامین می شوند. در بسیاری از موارد، ممکن است لازم باشد به دنبال سرمایه های خارجی (سرمایه گذاران خصوصی)، صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر، صندوق های کمکی، یا آژانس های تامین مالی اقتصاد اجتماعی باشید.

مطمئن شوید که تکالیف خود را انجام می دهید و می دانید سرمایه گذاران از شما چه انتظاری دارند. یک تاجر که در شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند، یک بار گفت: “اگر زودتر از موعد دری را بکوبید، در خطر بسته شدن درب بعداً به روی شما قرار می‌گیرید، به خصوص در زمانی که واقعاً آماده ورود به آن هستید.”

5. از زمان خود به خوبی استفاده کنید

اکثر شرکت‌ها زمان می‌برند تا تأسیس شوند، به این معنی که دوره‌هایی وجود دارد که تجارت کندتر می‌شود. نکته کلیدی این است که برای مثال، با شبکه سازی از آن زمان خاموشی به خوبی استفاده کنید. سه استراتژی شبکه که ممکن است بسته به موقعیت شما مناسب باشد، عبارتند از:

  • شرکت در مسابقه طرح  کسب و کار برای کارآفرینان جوان؛
  • شرکت در نمایشگاه ها یا نمایشگاه ها؛
  • با پیوستن به یک سازمان تجاری یا انجمن حرفه ای، وارد جامعه کسب و کار شوید.

6. نکات فنی را مشخص کنید

قوانین بسیاری وجود دارد، برخی از آنها بسیار فنی، که الزامات مطلق برای ادامه حیات شرکت شما هستند. به عنوان مثال، شما باید تصمیم بگیرید که کسب و کار شما چه شکل قانونی خواهد داشت، یک سیستم حسابداری طراحی کنید و با مقررات مربوط به شیوه های کار، بهداشت و ایمنی شغلی و آموزش مطابقت داشته باشید.

در تجارت و صنعت، می توانید یک شرکت به نام خود راه اندازی کنید . یک گروه می تواند یک مشارکت ثبت شده یا یک شرکت ثبت شده با مجموعه ای از قوانین، امتیازات و مسئولیت های متفاوت تشکیل دهد. اگر چندین شریک دارید، باید یک توافقنامه سهامداران برای تعریف یک کد رفتار متقابل تنظیم کنید. یا می توانید تصمیم بگیرید که یک سازمان تعاونی یا غیرانتفاعی تشکیل دهید .

مطمئن شوید که ایده‌های خود را ثبت اختراع کرده‌اید، یا حداقل اطمینان حاصل کنید که توسط حق نسخه‌برداری، علامت تجاری ثبت‌شده محافظت می‌شوند .

7. طرحی ارائه دهید که به معنای کسب و کار است

مطمئن شوید که طرح کسب و کار شما همه موارد فوق را در بر می گیرد. برنامه شما باید مختصر، مشخص باشد و پروژه تجاری شما را به طور دقیق توصیف کند. خودتان آن را بنویسید ، همانطور که دید شماست. و انتظار داشته باشید قبل از رسیدن به برنامه نهایی خود چندین بازنویسی انجام دهید. در صورت نیاز از دریافت کمک نترسید. آن را به کارشناسان، مانند حسابداران و وکلا یا دیگر کارآفرینان با تجربه نشان دهید. به خاطر داشته باشید که طرح کسب و کار چیزی بیش از یک سند حسابداری است. باید ایده شما را به یک موسسه مالی بالقوه بفروشد.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)