کاریابی‌های غیردولتی

صدور مجوز کاریابی‌های غیردولتی داخلی ۱۰ روزه شد

در سال‌های اخیر افزایش عرضه نیروی جوان به بازار کار مشکل اشتغال کشور را دو چندان کرده است. از این رو جویندگان کار به ویژه جوانان برای یافتن شغل به روش‌های مختلفی اقدام می‌کنند. در این میان دفاتر کاریابی به عنوان بازوان اجرایی وزارت کار از جمله ابزارهای کارآمدی هستند که با ورود خود به بازار کار و شناسایی فرصت‌های شغلی می‌توانند تأثیر مناسبی در کاهش هزینه‌ جستجوی شغل ایفاء کنند.

در قانون کار جمهوری اسلامی ایران نیز بر لزوم ایجاد مؤسسات کاریابی اشاره شده و وزارت کار به استناد ماده 119 قانون کار مکلف به ایجاد مراکز خدمات اشتغال با هدف ثبت‌نام از جویندگان کار، کسب فرصت‌های شغلی و به کارگماری آنان شده است.

مطابق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت کار تعداد به کارگماردگان دفاتر کاریابی خصوصی در تیر 1401 مطابق 3هزار و 686 نفر بوده است و همچنین تعداد فرصت های شغلی دفاتر کاریابی خصوصی در تیر 1401 برای 21 هزار و 680نفر بوده است و تعداد جویندگان کار دفاتر کاریابی خصوصی در تیر ماه 1401 حدود 13هزار و 443 نفر بوده است. در همین راستا به منظور تسهیل شرایط اشتغال، کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار خبر از صدور 10 روزه مجوز کاریابی‌های غیردولتی داخلی داد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متقاضیان دریافت مجوز تأسیس کاریابی‌های غیردولتی داخلی برای ثبت درخواست خود می‌توانند به نشانی: http://karyabi-mojavvez.mcls.gov.ir مراجعه کنند. وی با بیان اینکه تمامی مراحل مرتبط با صدور مجوز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: در صورت عدم بررسی درخواست مجوز کاریابی یا عدم طرح و بررسی در هیئت استانی، مجوز ظرف 10 روز کاری، به صورت خودکار در سامانه صادر می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هدف اصلی این اقدام را بهبود فضای کسب‌و‌کار و تسهیل در صدور فرآیند مجوز کاریابی‌های غیردولتی داخلی عنوان و اضافه کرد: این سامانه امکان چاپ و ذخیره مجوز، ثبت و بررسی اعتراض به رأی هیئت استانی را برای متقاضیان فراهم کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (18) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (10) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (34) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (5) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)