کسب‌ و کار خانگی

۴۵ ایده شگفت‌ انگیز کسب‌ و کار خانگی در سال ۲۰۲۳

مشاغل خانگی به طور فزاینده ای محبوب می شوند. طیف گسترده ای از انواع کسب و کار وجود دارد که می توان آنها را بیشتر، اگر نه به طور کامل، از دفاتر خانگی اداره کرد. اگر به دنبال یک ایده کسب و کار خانگی برای شروع سرمایه گذاری جدید خود هستید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

بازار مشاغل خانگی در سال 2023

دنیای کسب و کار آنلاین در چند سال اخیر به طور تصاعدی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. بسیاری از کسب‌وکارهای موجود مجبور شدند در طول همه‌گیری، فعالیت‌های موجود خود را به مدل‌های راه دور سوق دهند. و این افزایش پذیرش کار از راه دور نیز فرصت هایی را برای ایده های کسب و کار خانگی در سایر صنایع باز کرد. همچنین فرصت های فناوری زیادی برای حمایت از کسانی که به مدل های راه دور می چرخند وجود دارد.

ایده های کسب و کار خانگی

اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار در سال 2023 هستید، در اینجا چند دلیل اصلی برای مدیریت آن از خانه خود آورده شده است:

کاهش هزینه ها: با کسب و کار خانگی، نیازی به فضای اداری یا خرده فروشی جداگانه ندارید. می‌توانید آن پول را پس‌انداز کنید و به جای آن در مناطق دیگر استفاده کنید.

افزایش انعطاف پذیری: راه اندازی یک کسب و کار از خانه به شما امکان می دهد تقریباً در هر زمانی کار کنید. بسته به صنعت خود، می توانید بر اساس برنامه خانواده خود کار کنید یا حتی مکان را در صورت نیاز تغییر دهید.

دسترسی به استعدادها در هر مکانی: اگر نیاز به استخدام یا برون سپاری عملیات خاصی دارید، لازم نیست فقط به دنبال افرادی باشید که می توانند شخصاً با شما کار کنند. در عوض می توانید با هر کسی در سراسر جهان از راه دور کار کنید.

فرصت‌هایی برای تعادل بین کار و زندگی: انعطاف‌پذیری زمان و مکان ممکن است به شما فرصت‌های بیشتری برای سفر، لذت بردن از سرگرمی‌های سرگرم‌کننده یا داشتن اوقاتی با کیفیت با عزیزانتان بدهد.

توانایی چرخش و مقیاس: شما می توانید یک کسب و کار را به طور نامحدود از خانه راه اندازی کنید، یا فقط برای صرفه جویی در پول و چرخش یا رشد در طول زمان از آنجا شروع کنید.

ایده های برتر کسب و کار خانگی

تقریباً در هر صنعتی فرصت های مشاغل خانگی وجود دارد. پیدا کردن بهترین مورد برای شما ممکن است نیاز به کمی درون نگری یا آزمون و خطا داشته باشد. اما در اینجا برخی از بهترین ایده های کسب و کار خانگی برای ارائه الهام اولیه برای جستجوی شما وجود دارد.

1.کسب و کار نظافت سگ

یک فضای نظافت در خانه خود راه اندازی کنید یا یک وسیله نقلیه نظافت متحرک بخرید و به مشتریان در سراسر محله خود سفر کنید. سپس می توانید عملیات تجاری را از خانه خود نیز اجرا کنید.

2. کسب و کار جعبه اشتراک

کسب و کار جعبه اشتراک شامل فروش گروهی از محصولات در هر ماه یا سه ماهه به صورت مداوم است. برای راه اندازی این کسب و کار در خانه، به فضای کافی برای ذخیره موجودی و مرتب کردن آن در جعبه ها در هر ماه نیاز دارید.

3. دستیار مجازی

کسب‌ و کارهای دستیار مجازی کاملاً آنلاین هستند. می‌توانید به مشتریان تجاری در همه چیز از برنامه‌ریزی گرفته تا مدیریت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و ارتباط با آنها از طریق ایمیل یا زوم کمک کنید.

4. مدیر رسانه های اجتماعی

یا می توانید یک تجارت اختصاصی در رسانه های اجتماعی راه اندازی کنید که در آن پست ها و استراتژی های کسب و کارهای مختلف را مدیریت کنید.

5. کسب و کار Dropshipping

کسب و کار dropshipping یک فروشگاه آنلاین است که در آن مدیریت موجودی و تدارکات خارج از سایت مدیریت می شود. بنابراین شما اساساً باید یک سرویس خارجی برای کمک به شما در مورد این عناصر اضافی بپردازید.

6. خدمات بازاریابی

کارآفرینان با تجربه بازاریابی می توانند خدمات تخصصی را به مشاغل ارائه دهند و کاملاً آنلاین با هم ارتباط برقرار کنند.

7. کسب و کار جزئیات خودرو

یک سرویس جزئیات خودرو را در جایی که به مشتریان سفر می کنید راه اندازی کنید. شما می‌توانید تمام کارهای اداری را از خانه اجرا کنید و به محض بالا آمدن آن‌ها فقط به سمت مشاغل رانندگی کنید.

8. بازاریاب وابسته

بازاریابان وابسته از هر فروش که به یک تجارت شریک ارسال می کنند، کمیسیون دریافت می کنند. می توانید پیوندهای وابسته به وب سایت، حضور در رسانه های اجتماعی یا خبرنامه آنلاین خود را ارسال کنید.

9. آموزش آنلاین کسب و کار

اگر در یک موضوع آموزشی خاص تجربه دارید، جلسات آموزشی آنلاین را در پلتفرم هایی مانند زوم ارائه دهید.

10. خدمات پذیرایی

با یک کسب و کار کیترینگ، می توانید کارهای تجاری را انجام دهید و غذا را از خانه درست کنید و فقط به رویدادهای خاص سفر کنید. بسته به موقعیت مکانی شما ممکن است برای آشپزخانه منزل به مجوز خاصی نیاز داشته باشید.

11. نگهدارنده حیوانات خانگی

مشاغل مربوط به حیوانات خانگی می توانند در حین سفر حیوانات را در خانه تماشا کنند. یا در صورت تمایل مشتریان، ممکن است آنها را به خانه خود بیاورید.

12. مدیر املاک

مدیران املاک وظایف مختلفی مانند جمع آوری اجاره و نگهداری برای املاک مسکونی و تجاری را انجام می دهند.

13. مربی شخصی

به عنوان یک مربی شخصی، ممکن است با مشتریان در یک باشگاه ورزشی خانگی یا حتی آنلاین کار کنید.

14. تجارت محوطه سازی

اگر می خواهید در بیرون کار کنید، خدمات محوطه سازی مانند پیرایش درختان و نگهداری چمن را ارائه دهید. سپس وظایف اداری را از یک دفتر خانه اجرا کنید.

15. ایجاد دوره آنلاین

دوره های آنلاین می توانند هر چیزی را از مهارت های دیجیتال مارکتینگ گرفته تا استایل شخصی را آموزش دهند.

16. چاپ بر اساس تقاضا

مشاغل چاپ بر اساس تقاضا از خدمات آنلاین برای طراحی تی شرت و محصولات چاپی مشابه خود استفاده می کنند. این سایت‌ها بیشتر تدارکات مانند چاپ و حمل و نقل را مدیریت می‌کنند.

17. تجارت سگ راه رفتن

اگر دوست دارید بیرون قدم بزنید، خدمات خود را به صاحبان حیوانات خانگی محلی ارائه دهید.

18. نویسندگی آزاد

به عنوان یک تجارت نویسندگی آزاد، می توانید با نشریات یا مشاغل آنلاین قرارداد ببندید و برای هر قطعه مبلغ مشخصی را دریافت کنید.

19. طراح وب

کسانی که مهارت های طراحی دارند می توانند خدمات طراحی وب را برای مشاغل به صورت قراردادی ارائه دهند.

20. مشاغل خانگی مهدکودک

اگر با بچه ها خوب هستید، راه اندازی یک مهدکودک خانگی را در نظر بگیرید. ممکن است بسته به موقعیت مکانی خود به مجوزهای اضافی نیاز داشته باشید.

21. درس موسیقی

اگر به موسیقی علاقه دارید، به دیگران در منطقه خود درس بدهید. می توانید شخصاً از آنها استقبال کنید یا به صورت مجازی درس ارائه دهید.

22. خدمات نظافت منزل

به عنوان یک سرویس نظافت خانه، برای ارتباط با صاحبان خانه های محلی، فقط به برخی از لوازم نظافت اولیه و حس تجاری نیاز دارید.

23. کسب و کار برنامه ریزی رویداد

به افراد و مشاغل در منطقه خود کمک کنید رویدادهای موفقی را با استفاده از مهارت های سازمانی و ارتباطی خود برگزار کنند.

24. طراح جواهرات

جواهرات خود را بسازید و آن را به صورت آنلاین یا در نمایشگاه ها و مغازه های صنایع دستی محلی بفروشید.

25. کانال یوتیوب

از ویدیوهای خود فیلم بگیرید و محتوای خود را در YouTube به اشتراک بگذارید و از گزینه اشتراک آگهی پلت فرم کسب درآمد کنید.

26. پادکستر

همچنین می‌توانید پادکست‌های خود را در یک استودیوی خانگی ضبط کنید و از مشاغل برای تبلیغات هزینه کنید.

27. نویسنده

در یک دفتر خانه بنویسید و یا ناشر پیدا کنید یا خودتان به صورت آنلاین منتشر کنید.

28. کسب و کار طراحی داخلی

مهارت های طراحی داخلی خود را به صاحبان خانه های محلی ارائه دهید، چه به صورت حضوری یا آنلاین با آنها کار کنید.

29. عکاس

عکاسان می‌توانند تصاویر را ثبت کنند و سپس چاپ‌های خود را به صورت آنلاین بفروشند.

30. نجاری

اگر مهارت های نجاری دارید، یک مغازه کوچک در خانه یا گاراژ خود راه اندازی کنید.

31. وبلاگ نویس

وبلاگ خود را راه اندازی کنید و سپس از پیوندهای وابسته، تبلیغات یا مشارکت با برند درآمد کسب کنید.

32. اسباب کشی مبلمان

مبلمان قدیمی را از مغازه‌های دست‌فروشی محلی بخرید و آن‌ها را به چیزی تبدیل کنید که ممکن است دیگران علاقه‌مند به خرید آن باشند.

33. خدمات سئو

به کسب‌وکارها در بهینه‌سازی موتورهای جستجو کمک کنید، و با آنها کاملاً آنلاین کار کنید.

34. طراح اپلیکیشن موبایل

از مهارت های برنامه نویسی و طراحی خود برای ایجاد برنامه های تلفن همراه خود برای فروش یا کار با مشتریان استفاده کنید.

35. مربی زندگی

با مشتریان به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید تا به آنها در اهداف مختلف زندگی کمک کنید.

36. مشاور بازرگانی

یا ممکن است فقط در موضوعات تجاری تخصص داشته باشید و از مشتریان به صورت ساعتی یا هر پروژه هزینه دریافت کنید.

37. صاحب کسب و کار دست ساز

اگر به ساخت صنایع دستی علاقه دارید، آثار خود را در یک بازار آنلاین مانند Etsy بفروشید.

38. فروشنده بازار کشاورزان

همچنین می توانید غذا یا گل های خود را پرورش دهید و سپس آنها را در بازارهای کشاورزان محلی بفروشید.

39. ماساژ درمانگر

برای ارائه خدمات حرفه ای یک منطقه ماساژ در خانه خود راه اندازی کنید. برخی از مکان ها ممکن است به مجوز اضافی نیاز داشته باشند.

40. آرایشگر خانگی

آرایشگران همچنین می توانند با مشتریان ثابت در خانه خود کار کنند.

41. اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی

حضور خود را در رسانه های اجتماعی شروع کنید و سپس با برندها کار کنید تا محتوایی ایجاد کنید که پیشنهادات آنها را تبلیغ کند.

42. خدمات تصحیح

با نویسندگان و کسب و کارها کار کنید تا محتوای آنها را با هزینه ای اندک تصحیح کنید.

43. سرویس تغییرات

برای مشتریان محلی لباس و وسایل منزل بدوزید.

44. سرویس دست ساز

خدمات خود را به صاحبان خانه ارائه دهید تا مشکلات کوچک خانه هایشان را برطرف کنند.

45. برنامه ریز سفر از راه دور

با مشتریان آنلاین کار کنید تا به آنها در برنامه ریزی سفر کمک کنید. این می تواند به ویژه برای گروه های بزرگ مفید باشد.

نکات مفید برای راه اندازی یک کسب و کار موفق در خانه

حتی اگر در خانه شروع می کنید، کسب و کارهای کوچک برای موفقیت نیاز به برنامه دارند. در اینجا چند نکته کلی برای کمک به موفقیت کسب و کار جدید خانگی شما آورده شده است:

  1. یک فضای کاری مولد ایجاد کنید: در حین کار از خانه می تواند حواس پرتی زیادی ایجاد کند. بنابراین اتاق یا منطقه ای را انتخاب کنید که واقعاً بتوانید کار را انجام دهید. در صورت امکان، باید پشت در یا جداکننده باشد تا دسترسی به بقیه خانه را محدود کند.
  2. زمان کار اختصاصی را تنظیم کنید: حتی اگر به انعطاف پذیری یک کسب و کار خانگی علاقه دارید، ساعات اختصاصی را برای اطمینان از انجام وظایف ضروری تنظیم کنید. یا ساعات کاری را با خود و خانواده‌تان مشخص کنید، یا زمان‌سنج‌هایی را برای کار متمرکز تنظیم کنید و وقتی در دسترس نیستید به همه اطلاع دهید.
  3. هزینه های تجاری و شخصی را جدا کنید: هزینه های دفتر خانه، موجودی کالا و هر گونه خدمات تجاری را می توان به عنوان هزینه های تجاری حذف کرد. علاوه بر این، جدا نگه داشتن امور مالی کسب و کار می تواند به شما در حسابداری و رعایت قوانین کمک کند.
  4. یک برنامه رشد ایجاد کنید: برخی از مشاغل فقط در خانه شروع می شوند و در نهایت به مکان های دیگر رشد می کنند. اگر هدف شما این است، پیش‌بینی‌های مالی ایجاد کنید و فضای املاک تجاری را در منطقه خود قیمت‌گذاری کنید تا ببینید آیا این امکان‌پذیر است یا خیر.

کدام کسب و کار خانگی سودآورتر است؟

سودآوری به طور گسترده ای بر اساس مکان، صنعت و کسب و کار فردی متفاوت است. با این حال، مشاغل خانگی که بیشترین سود را دارند، مشاغلی هستند که خدمات ماهرانه ای را ارائه می دهند. به عنوان مثال، یک تجارت حسابداری، مشاور بازاریابی یا خدمات تحقیقاتی همگی می توانند مبنای یک تجارت سودآور باشند.

بهترین تجارت برای شروع از خانه چیست؟

اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار جدید در خانه خود هستید، بهترین ایده ایده ای است که ممکن است از آن لذت ببرید اما فرصت هایی برای سود نیز ارائه می دهد. لیست بالا ایده های زیادی را ارائه می دهد. برخی از محبوب ترین آنها عبارتند از فروشگاه آنلاین، تجارت حیوانات خانگی، کسب و کار پذیرایی، مشاور رسانه های اجتماعی، یا خدمات نظافت منزل.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)